![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I morgen er dagen der OSL skifter navn på alle gatene sine.
Fra tall til bokstaver. Dette blir vel spennende å se neste gang man skal reise over OSL. Jeg kan vel forstå at folk kan bli forvirret i starten. Men dette må vel gå bra. Som OSL sier at, er man i tvil så er det folk til å hjelpe deg eller dere til å finne gaten. Innland får A,B,C, mens utland får E,D,F. Jeg har skjønt det slikt at det blir en bokstav og tall på samme gate nr. For eksempel hvis du skal reise til OSL-EVE. Gå til gate A8 eller A6 osv. Eller en bokstav på B eller C og et tall. Jeg mener den internasjonale flyplassen i Dubai har det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mange flyplassen som benytter gatenavn med bokstav og tall kombinasjon. Ser ingen grunn til at det skal bli noen problemer av slikt sålenge skiltingen er iorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor ikke ha 4 bokstaver og åtte tall.
Blir jo morro dette men er det noen som vet hvorfor. Har forskere (eller andre nubs) funnet ut at Gate : A07 er lettere eller noe bedre en Gate : 47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er enklere å forholde seg til for både kunde og flyselskap. På tide.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Så hva blir hhv gate 10 og gate 26 fra i morgen av?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er ihvertfall lagt ved et lite kart i pressemeldigen fra OSL.
http://oslomedia.avinor.no/pressrele...gatene-1315078 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Jeg fløy fra E18 i dag - fungerte det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser at Gate 19! fikk nytt navn også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Grunnen er enkel fordi nå kan man merke f.eks. den retningen er A,B,C utgangene. Med den nye piren så måtte man merke om alt uansett. Hadde man brukt tall så ville man brukt "2-26,80-99" i eks over. Problemet blir når man skal merke Schengen-avgangene som er kombinert i den nye piren. Man måtte da bruke en annen nummerserie som ikke benyttes og istedenfor D,E så ville det blitt noe som "36-49,100-119". Det er de enkle skiltene. Non-Schengen ville fortsatt kunne bruke 50-69, men ytterligere utvidelser av terminalen vil etterhvert gi skilter som ikke får plass i bredden.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Heldigvis heter de fortsatt det samme gamle ute :
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvorfor "Schengen" og "innland" er to forskjellige gatetyper?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg fikk testet dette i forrige uke og gikk bra feil. Syntes vel ikke det var så sykt logisk lagt opp, men så er jeg en grinebiter når ting som har fungert utmerket byttes ut.
Skal nok finne noe annet å irritere meg mer over. Stay tuned ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Tax-free. Når du skal ut av Norge så kan du handle i Duty-free butikken og er også underlagt toll ved retur.
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Selv du blir nok vant. ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta Connection Academy (DCA) skifter navn | Cecilie | General Aviation og sjøfly | 0 | 04-08-2010 17:31 |
Charterflyene til ving skifter navn igjen | hurvert | Flyforum | 1 | 05-11-2007 14:24 |
Olympic skifter navn | Savipix | Flyforum | 4 | 10-06-2006 10:19 |
Britannia Airways AB skifter også navn | CK | Flyforum | 11 | 22-04-2006 20:32 |
Phuket Air skifter navn til ... "ett eller annet med STAR" | CK | Flyforum | 2 | 14-03-2006 10:30 |