Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-03-2016, 21:21   #1
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Default Gammelt fly i svært lav høyde like sør for Myrdal

Min far ringte meg nå i kveld angående en flyobservasjon. Jeg klarte ikke å hjelpe han med dette, men det er kanskje noen av dere som vet noe om dette. Det er ikke mange holdepunktene å gå etter, men her er det jeg fikk vite av min far: Han var på skitur ved Kaldevassnuten som er like sør for Myrdal på Bergensbanen. Der kom det et gammel helt svart fly i svært lav høyde som han lurte fælt på hva var for noe. Han mente at det kunne være 300 meter over bakken, altså rundt 5000-6000 fot over havet. Han trodde selv at dette kunne være noe gammelt militært. Han mente selv at flyet minnet (i størrelse) minntet om et bombefly fra krigen. Flyet ble observert i 15 tiden i dag. Er det noen som har noen ide om hva det kan være for noe?
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2016, 00:35   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Gammelt fly i svært lav høyde like sør for Myrdal

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Min far ringte meg nå i kveld angående en flyobservasjon. Jeg klarte ikke å hjelpe han med dette, men det er kanskje noen av dere som vet noe om dette. Det er ikke mange holdepunktene å gå etter, men her er det jeg fikk vite av min far: Han var på skitur ved Kaldevassnuten som er like sør for Myrdal på Bergensbanen. Der kom det et gammel helt svart fly i svært lav høyde som han lurte fælt på hva var for noe. Han mente at det kunne være 300 meter over bakken, altså rundt 5000-6000 fot over havet. Han trodde selv at dette kunne være noe gammelt militært. Han mente selv at flyet minnet (i størrelse) minntet om et bombefly fra krigen. Flyet ble observert i 15 tiden i dag. Er det noen som har noen ide om hva det kan være for noe?
Kan det ha vært en av disse (se vedlagte link). Tenker spesifikt på bilde nr. 4 fra toppen. Douglas A-26B Invader.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2016, 07:11   #3
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Takk Twin Otter. Lenken er videresendt, så får vi se om det var et av disse.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2016, 09:51   #4
CFM
ScanFlyer Crusty

CFM's Avatar

Ville ikke det mest nærliggende være noe utenlandsk ifm. flyging til/fra øvelse Strong Resolve?
Lite grunn til at Invaderen skulle ta seg en tur dit fra Sverige i mars, men man vet jo aldri.
CFM is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules