![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Flesland har vært stengt frem til 08:30 i dag. Imponerende da de knapt er snø opp til midten av dekket på normale personbiler her oppe på Kokstad. Jeg ser det er flere som er mindre imponert over beredskapen. Om det er dette som blir resultatet av Avinor sin sparekampanje fremover, så er jeg glad for at jeg ikke lenger er storbruker av flyplassene deres!
http://www.tv2.no/nyheter/8070971/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Ser de er igang igjen nå. Snødde ganske kraftig oppover fjellsiden i går, så burde gitt en eller annen ansvarshavende en indikasjon på at det muligens kunne bli problemer i dag.
Terningkast : ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det mest imponerende er vel egentlig at det sluttet å snø i 7-tiden, men likevel tok det 1,5 time etter dette for å få åpnet. Det tyder på at det ikke har vært folk på vakt i natt i det hele tatt, og at brøytingen ikke kom i gang før dagskiftet kom på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva var det Øystein Sunde sa? Du måkke finne på å måke snø for den smelter av seg selv når våren kommer!
Kanskje det er noe feil med de økonomiske insentivene til Avinor. Det er billigere for dem å stenge stripen 1-2 timer enn å bemanne brøytebilene på nattskiftet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Uten å ha vært i Bergen når det snør, så tror jeg nok at de har en plan med det de gjør. Sikkerhet først.
Når det er sagt, så har jeg mang en gang undret meg over hvorfor det tar så inn i granskauen lang tid å rydde 1 bane og 1 taxiway ![]() Er vel ikke noe mål å gjøre hele FLE snøfritt før de åpner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Var på første fly som landet, og jeg stusset på at jeg kunne se gresstustene over snøen...
Nå snør det jo tett igjen, så er spent på returen i ettermiddag. Får kanskje safe med booking på to avganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Brøytemannskapene ble sendt hjem klokka 04 da det ikke var kommet noe snø.
Snøen kom klokka 05. http://www.nrk.no/hordaland/fem-cent...mer-1.12818651 Bruker ikke Avinor værradaren ? Last edited by C130; 24-02-2016 at 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skulle trodd det var Heathrow det var snakk om..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jo, men det skal være vesentlig høyere forventningen til at vi er i stand til å håndtere slik her sammenlignet med CPH eller LHR for den saks skyld. Jeg er klar over at BGO ikke akkurat er et snøhøl men likevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I hvert fall når det laver ned kvelden før.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://mobil.ba.no/flytrafikk/samfer...t/s/5-8-287128
Da er det faktisk bekreftet at BGO ikke har fast beredskap for vinter på natt. Alle må innkalles på overtid etter behov. Det er i beste fall svært betenkelig.
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis man kun har slike episoder en eller to ganger i året gir det ingen mening med annet. Det er å kaste penger ut av vinduet. Og Bergen er jo ikke akkurat noe snøhøl ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, kun når været tilsier det.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Men du skriver: "Da er det faktisk bekreftet at BGO ikke har fast beredskap for vinter på natt. Alle må innkalles på overtid etter behov. Det er i beste fall svært betenkelig." Hvordan vil du ordne dette om folk ikke skal hentes inn på overtid? Her virker det som om BGO ble tatt på sengen, noe som selvfølgelig ikke er bra.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flesland stengt pga lyn | Berlevaagnytt | Småprat | 2 | 01-11-2013 09:47 |
Gatwick - rullebane stengt pga ulykke? | LN-RJJ | Småprat | 13 | 17-04-2012 10:16 |
Flesland stengt pga tåke | JESPER | Småprat | 56 | 10-11-2011 09:05 |
Sandane stengt pga. lynnedslag 5. sept | Discus | Småprat | 0 | 06-09-2011 11:39 |
Gardermoen Stasjon stengt pga. bombetrussel 23/12 | Twin Otter | Flyforum | 3 | 23-12-2010 23:03 |