![]() |
|
![]() |
#1 |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]()
Skal som nevnt i tidligere poster til BGO i morra med WF. Siden det ser ut som om WF ikke klarer å hoste opp en Q400, blir det vel DH3 i morra.
Noen som har erfaringer med hvor det lønner seg å sitte mht støy i denna ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 116
|
![]()
Så langt bak som mulig. Men husk at nest bakerste seterekke har litt bedre benplass enn bakerste. Widerøes best og back er samme sted..
God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
DH3???
Kan noen fortelle meg hvilken flytype dette er?
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]()
Dash 8-300???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,845
|
![]() Quote:
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,845
|
![]() Quote:
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,288
|
![]()
Jeg har litt sansen for den helt bakre seteraden som går tvers over, sitter man der så får man litt den gode gamle skolebuss-følelsen, sitte på bakerste rad og være cool... :devil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
AHA - men for en gamling som kjenner DHC-2 som Beaver og DHC-6 som Twotter, blir det litt forvirrende med DH3.
DH var betegnelsen da flyet ble produsert i England. Googling på DH3 blir bare bæsj. Hvilket må bety at i "moderne" tid har man gått over til å bruke versjoner av den Canadiske Dash-8, strek whatever. Akk ja. ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 116
|
![]()
Litt forvirring her ja..
Blubird: Det er Dash-8-100 (altså 37 seters varianten) som har seterad helt over helt bakerst. På -300 (50 seters varianten) er gallyet (kjøkkenet) helt bakerst og tilgang til dette er mellom seteradene. ANX: Under krigen flyttet de Havilland deler av produksjonen til Canada og de flyene som senere ble konstruert her ble betegnet DHC, altså de Havilland of Canada. Likeledes ble det også produsert de Havilland i Australia, de ble betegnet DHA. Men den fabrikken er for lengst historie. Google de Havilland Australia. Liten ot: Se etter motorene på en Dash-7. Sammenlign med Mosquito. Nettopp. Det er blåkopien, bokstavelig talt! Hvorfor konstruere noe nytt når det gamle fungerer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() Quote:
Gøy da flyet gjorde en sving, og plutselig så jeg en rullebane foran oss.. (Når jeg tenker meg om, var vel det en-100, og ikke -300..) Nå er jeg klar for Dash-8 igjen, om litt over to uker. (ref: signatur) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,288
|
![]()
FK27: En stund siden jeg har fløyet -300'en, så husket ikke om den hadde eller ei. Men -100'en ble det en del turer med i vinter, også da et par på bakerste rad.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
__________________
Mad dog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,845
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
typebetegnelsen for en Dash 8-300 er DHC-8-300, men DH3 er IATA-koden i reservasjonssystemen (Dash 8-100 er DH1, og Q400 er DH4).
God tur med WFA - den er jo en av tre (er det vel) 300-maskiner i de nye fargene om ikke annet. Kos deg på Widerøe's lengste flyrute - 1219 km! 300'n er litt tregere enn Q400, men min erfaring er at du har bedre benplass i 300'n enn i de andre modellene. på Q400 er det 76 (av maks 78) seter, og 100'ene har fått 39 seter, mens 300'n nok kunne hatt plass til en seterad til, men den er vel ikke sertifisert for mer enn 50 (og da måtte man ha tatt med en c/a til også). Alt i alt er DH3 et behagelig fly å reise med. God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 76
|
![]()
LCH78, Malin betyr følgende: Movement And Load INformation.
For dere andre: Dette er et dataprogram som brukes på Widerøe`s stasjoner. I dette systemet finner man all mulig relevant informasjon om dagens flygninger samt at man sender movement, loadmessage og diverse annen informasjon relatert til flygningene |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
Synd at WF ikke klarer (ønsker?) å sette inn -400 hver dag på denne... Dårlig belegg, mao?
Du får ha god tur likevel, FHU, skal se om det ikke blir en slik tur på meg også. Alltids noe å finne på i Bergen... (??) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
DH-3 Otter bråker nok noe helt sinnsykt - men for et deilig bråk! Schwær stjernemotor i front...
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,982
|
![]()
Det er ingen slu plan, men rett og slett mangel på flymaskin som gjør at det blir -300. Men nå sier jeg ting som andre kan si bedre.
ANX: Du reddet morgenen (formiddagen) min med kommentaren din om googling! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,845
|
![]() Quote:
LN-WFA og LN-WFP har iallfall nye farger så vidt jeg veit da.. Så at WFE var på LAKCHECK så kan det være den som er den 3 maskina?
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Støy i kabin | RJon | Småprat | 2 | 14-04-2014 11:37 |
Støy i ATR-72 | Tjab | Småprat | 6 | 21-03-2012 13:33 |
Støy og flytyper. | SAS-Steward | Flyforum | 5 | 03-06-2011 19:37 |
Hysjer ned støy | RuneGaus | Flyforum | 8 | 07-10-2007 17:44 |
Headset for pax - mot støy | ENGM RAMP | Flyforum | 7 | 19-01-2006 02:13 |