![]() |
|
![]() |
#1 |
RC-tilhenger :-)
|
![]()
Da var det hele over... dessverre...
http://www2.estonian-air.ee/# http://news.err.ee/v/economy/1151641...ir-aid-illegal Last edited by dimmaua; 07-11-2015 at 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Da skal den Europeiske Unionen halshugge Estlands nasjonale flyselskap Estonian Air i morgen. 8. November er det over for flyselskapet som server Oslo, Trondheim, København, Stockholm ARN og BMA fra Tallinn.
http://www2.estonian-air.ee/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg fikk akkurat denne fra Estonian. Snipp snapp snute fra imorgen.
Quote:
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by Discus; 07-11-2015 at 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Gjenoppstår Estonian som et annet selskap med de samme flyene? Antar dette er nøye regissert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje en måte å kvitte seg med gjeld på. Man har jo sett det før.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Slik kan man jo si det, men samtidig var det en ganske spinkel hals. De har ikke tjent penger og da ender det som regel med konkurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nettopp. Estonian Air har vel omtrent aldri tjent penger, og fikk tilført masse kapital da SAS var på eiersiden. De har også prøvd flere vågale stunts, f.eks. da de skulle bli store med hub-and-spoke-modellen og nå ved at de selger flytjenester til andre uten egentlig å ha kapasitet til det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Men for oss som har hatt kontor i Tallinn og pendlet mye dit, er det allikevel synd at de nå er borte. Likte selskapet godt jeg...
Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Ingen automatikk i at de overtar Estonians slots rundt omkring heller ... me fe sjå ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hmm... Jeg skal til Kiev i desember, reiser fra Trondheim til Kiev via Tallinn. Reisen er kjøpt hos travellink, med billett utstedt fra estonian (960-nummer).
Jeg har ikke hørt noen ting, verken fra estonian eller travellink. Når jeg leser her nå, så ser det ut som jeg skal søke refund.. Vil det si at hele reisen min kansellert? Eller? Jeg har jo som sagt ikke hørt noe som helst, utenom det jeg leser her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja.. Men jeg har ikke hørt noe om dette.. Rart at ikke alle får Mail..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Du må sende inn et krav nettsiden deres. Du fyller inn billettnummer, navn og kontonummer du vil ha utbetalt til. Utbetalingen kommer tidligst 11 desember. Fra: http://www2.estonian-air.ee/# (velg engelsk) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jepp. Det kan se ut som SAS rebooker sine codeshare til Adria også (og Air Baltic) i noen dager.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er jeg sikkert helt dum her.. Men når de ber om kontonummer/bank, holder det med det vanlige norske (11 siffer + SMN) eller det internasjonale, altså IBAN/swift å hele pakka?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ville tatt med IBAN/swift. Regner med det vil bli utbetalt fra Estland. Så slipper du at det evt blir forsinket pga det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker. Da gjør vi det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Har du kjøpt hos et reisebyrå, må du kontakte dem for refusjon. Det er de som har fått pengene dine - dermed betaler de også tilbake.
Imidlertid ville jeg bedt dem om å overføre deg til det nye selskapet .. dette synes det om som Estonian selv ikke promoterer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så lenge billetten er utstedt av Estonian og de ikke vil/kan overføre så må vel reisebyrået booke om, noe de fleste reisebyrå sikkert ikke ønsker (pga pris). Når det gjelder refund så ga jeg det rådet jeg ga, basert på det Estonian selv skriver på nettsiden, at folk som har booket med reisebyrå og har 960 billett, får refund av Estonian. Skader sikkert ikke å spørre Travellink, men regner med at når Estonian har lagt det opp slik så vil man bli avvist der, evt at de kun refunderer gebyrer de har lagt på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, hvorfor overføres ikke passasjerene? Flyene må jo gå omtrent tomme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Another one bites the dust: Livingston Air | Trdfly | Flyforum | 0 | 08-10-2014 18:45 |
Another one bites the dust - Batavia Air | Trdfly | Flyforum | 3 | 06-02-2013 23:17 |
Air Nigeria bites the dust | jameson82 | Flyforum | 0 | 10-09-2012 10:01 |
Another one bites the dust: Tor Air | LN-MOW | Flyforum | 1 | 20-12-2011 19:16 |
Another one bites the dust: Arrow Air | Someone | Flyforum | 13 | 02-07-2010 14:34 |