![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Et helt crew, både cockpit og kabin, skal være tatt i promillekontroll før en avgang fra OSL i dag tidlig. 05:15
Selskap var ikke nevnt, men ser BT7843 som skulle gått til Chania 05:45 har "ny info 09:00" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
4 crew hentet av politiet i morges. Fra bilder og avgangsinfo på OSL, trolig Air Baltic som skulle til Chania 05:45.
http://m.db.no/2015/08/08/nyheter/in...ille/40527524/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Triste greier at slikt skjer, men bra at politiet får stoppet mannskapet. Men siden det er snakk om en 737 må det vel ha vært en besetning på minimum 5 slik at iallefall en ikke er mistenkt for promille.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
VG bekrefter det er snakk om Air Baltic. Og at det var to piloter og to i kabin som blåste rødt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
BT151 lander i 9 tiden på OSL fra RIX. Kanskje de har fått sendt et nytt crew med denne maskinen? Hvis ikke kan det vel bli snakk om en ganske lang forsinkelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Svenske Aftonbladet benytter et bilde av en SAS 737 og et foto fra serveringen på en SAS langrute ifm denne saken, synes det er uakseptabelt, - trodde med en gang at det dreidde seg om en SAS-maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her fremkommer det ganske tydelig at noen må ha tipset politiet!
All honør til den som eventuelt varslet om dette! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjempe flott at folk er på alerten og oppdager slikt.
At noen vil riskere så mye ved å fly dagen derpå kan jeg ikke fatte blir spennede å se eksakt hvor mye promille dem hadde når blodprøve resultat kommer |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Regner med de aktuelle personene får en kraftig reaksjon. De fleste av oss vil tenke oss om to ganger før vi går på jobb med promille. Selv om man bare har en kontorjobb.
Når man besitter slike holdninger og er pilot med ansvar for masse mennesker, samt et stort økonomisk ansvar for bedriften, vel da har man bevist at man ikke har noe i en cockpit å gjøre. Kjedelig sak for Air Baltic. Flott gjort av tipseren og politiet som reagerte kjapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Ikke overraskende en ansatt på hotellet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke sant! Da sier deg seg selv at det nok er snakk om större mengder enn et par brune og kalde til middagen.
Tipper gutta blåste langt over rødfargen! Dette viser seg jo gang på gang at er et problem som rammer alle selskap. Problemet er jo at kolleger sjeldent varsler. Det er som regel alltid hotell betjening eller sikkerhetsfolk på flyplassene som luker de ut. I dette crewet var det jo minst 5 personer.... Last edited by Cockpitview; 08-08-2015 at 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Det er helt uakseptabelt å møte unykter på jobb men dette hender faktisk svært sjeldent selv om Cockpitview tror han vet bedre .... Systemet fanger opp de som er ute og "kjører" , ikke bokstavlig ![]() Greit å kommentere en slik sak som selvfølgelig skal hauses opp i media men å komme med masse udokumentert fjas bør man holde seg for god til. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ikke så ofte jeg kommenterer slike tråder her på forumet, men dette er bare for dumt. La media komme med gjetninger og spekulasjoner, det er det de lever av. Og Cockpitview - du har ingen - absolutt ingen - bakgrunn eller erfaring som tilsier at du vet noe som helst om hvordan man på innsiden dealer med overtredelser med hensyn til alkohol. Jeg kan imidlertid tipse deg om at det finnes nulltoleranse i alle selskaper ( fordi vi lever av tillit ), og etter 25 år i luftfart har jeg enda tilgode å oppleve at man med vitende og vilje har latt en kollega sitte bak kontrollene med kjent promille. Videre skriver Cockpitview at dette er noe som skjer i alle selskaper. Personlig har jeg hørt om et par tilfeller, og jeg kommer på et tilfelle der et skandinavisk selskap var involvert, og noe statistikk fra Luftfartstilsynet som gir andre tall kjenner jeg ikke til. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Måske skulle den som har tipset politiet, have gjort besætningen opmærksom på at han ville kontakte politiet, hvis de fortsatte.
Det skal ikke forstås, som at jeg accepterer at en besætning får en øl, men det virker som om man er gået efter en ydmygelse af HELE besætningen..og det synes jeg burde været undgået...Det kunne være gjort smartere.. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
God idè, vi skylder på nattevakta på hotellet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
At crewet blir tatt for promille er ikke annet enn veldig trist.
Jeg har fløyet airBaltic flere ganger og har alltid følt at sikkerheten blir tatt seriøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
Håper de får sparken hele gjengen. Dette må være en så grov overtramp av tjenesteinstrukser og diverse lovverk at dersom flyselskapet holder på disse ansatte så er det bare å unngå Air Baltic. Alle kan gjøre en feil. Gode holdninger hadde vært at flight-crewet hadde ringt de rette personer, lagt frem saken, lagt seg flate for arbeidsgiver, og forklar at dette var en engangshendelse. Da hadde jeg ikke hatt noe problemer med å fly med vedkommende crew ved en annen anledning. Det hadde vist styrke og karakter å løst saken på en slik måte. Igjen, Ole, her skal den hotelansatte ha all hønør for at han/hun slo alarm. Dette crewet var tydeligvis ikke i stand til å innse at de burde meldt seg "unfit for flight", og da er det meget bra at andre gjør det. Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dette har jo tidligere også hendt svært seriøse og anerakjente selskap og viser at intet system er vanntett for individuell idioti! Din påstand om at nien forsöker å få dette til å fremstå som et frekvent problem, får stå for din egen regning! Det er jo en selvfölge at selskap har interne rutiner og systemer for å fange opp slike problemer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ganske sjokkerende, nesten så jeg ikke tror hva jeg leser.
All honør til den hotellansatte som meldte fra! Og jeg regner med at alle 4 har flydd sin siste tur med Air Baltic. Hva angår den siste som blåste grønt så burde det etterforskes om han/hun var klar over at resten av besetningen hadde drukket. Det kan godt tenkes at denne personen gikk rett til sengs og ikke var klar over at resten av besetningen satt i baren. Godt politiet fikk tips denne gangen, men syntes det også burde bli flere tilfeldige kontroller på norske flyplasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kabin crew tatt med promille på SVG | DC 10-30 | Flyforum | 21 | 14-07-2019 15:58 |
Novair søker cabin crew (OSL) | Glenn | Flyforum | 1 | 11-12-2011 01:05 |
Norwegian/Thomas Cook, Cabin Crew OSL | LovNy | Småprat | 8 | 11-08-2011 15:38 |
Air France ansatt tatt med hasj på Osl | MartinL | Flyforum | 10 | 02-01-2010 17:53 |
Flere bilder tatt i jobbpause- på OSL natt til Lørdag 17/11 | SE-DYD | Bilder & foto | 5 | 19-11-2007 13:15 |