Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2016, 08:53   #1
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Singapore Sterk passasjervekst for SQ i Norge

Fra våre venner i InsideFlyer:

Quote:
Singapore Airlines melder om sterk vekst i antall bestillinger, og en økning på hele 31 prosent sammenlignet med samme tid i fjor. Selskapet har størst passasjervekst fra Trondheim, Oslo og Kristiansand, og det er destinasjonene Bali, Australia og New Zealand som øker mest.

Det er økning så å si over hele linjen, og det er spesielt morsomt å se at Oslo øker med over 33 prosent. Her er det stor konkurranse så dette er ekstra hyggelig lesning, sier Henrik Hanevold, Sales Manager i Singapore Airlines Norge. Hanevold mener videre at økningen også skyldes det ekstreme fokuset selskapet har på produktutvikling med for eksempel nye fly, oppgraderte menyer og nye Premium Economy. – Nordmenn er blitt mer kvalitetsbevisste, og spesielt slår dette ut når man skal reise lenger enn til Europa. Vi ser også at flere velger å oppgradere seg til business klassen eller vår nye Premium Economy klasse og har så langt solgt 30 prosent flere businessbilletter til ferie- og fritidsmarkedet enn på samme tid i fjor.
https://insideflyer.no/sterk-passasj...lines-i-norge/
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 08:57   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Sterk passasjervekst for SQ i Norge

Er det rett og anta et mesteparten av veksten her er i økonomi og økonomi pluss? De har jo lenge hatt mye business fra Norge, men der har kanskje veksten stoppet i det siste pga oljeprisen?
Old 27-01-2016, 10:34   #3
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Det vil jeg jo tro.
Hanevold har tidligere sagt at Biz andelen fra Norge var stor, større enn S og Dk og han så større utfordringer med å fylle opp Eco enn Biz på en eventuell rute ut fra OSL.
Old 27-01-2016, 10:59   #4
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Det hadde vært interessant å vite om biz belegget fra forretningstrafikken har endret seg nevneverdig siste året. Utover det så er det selvsagt gledelig at de øker så mye på eco og at fritidsmarkedet i større grad flyr eco extra og biz.

Imponerende at de klarer det samtidig som EK har lansert OSL og QR også øker.
Old 27-01-2016, 12:51   #5
apeks
ScanFlyer Silver

Singapore har jo et bra produkt. Har ikke prøvd det på eco extra, men har flydd dem flere ganger i biz.

Men en ting jeg ikke skjønner.
Rutene som de skriver at de øker mest på vil jo gi en ekstra mellomlanding i forhold til for eksempel Thai fra Oslo (?)

Hvorfor velger man da Singapore fremfor for eksempel Thai ?
Eller øker Thai også fra Oslo ?

Selv synes jeg det er verdt en del for hver mellomlanding jeg kan slippe, men ikke sikkert andre ser det sånn.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 13:29   #6
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Men en ting jeg ikke skjønner.
Rutene som de skriver at de øker mest på vil jo gi en ekstra mellomlanding i forhold til for eksempel Thai fra Oslo (?)

Hvorfor velger man da Singapore fremfor for eksempel Thai ?
Eller øker Thai også fra Oslo ?

Selv synes jeg det er verdt en del for hver mellomlanding jeg kan slippe, men ikke sikkert andre ser det sånn.
Nå har ikke jeg fullstendig oversikt over connections fra BKK/SIN og videre men jeg vet at eksempelvis TG ikke er et godt alternativ for NZ da returen innebærer rundt 12 timers transfer i BKK. Jeg tror det er også noen tilsvarende tilfeller for Australiatrafikken noe som resulterer at TG ikke nødvendigvis er det beste alternativet.

Når det gjelder SGN og MNL så mener jeg TG har raskeste vei fra OSL og at de har en stor andel av de reisende.

Et annet aspekt er nok, som du selv sier, produktet som er bedre hos SQ enn TG, noe som SQ også påpeker at nordmenn er opptatt av kvalitet.
Reply

Posting Rules