Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-06-2014, 20:06   #1
Il-86
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
Default Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Heisann,

vurderer å fly t/r Orlando neste sommer. Er det "vits" å betale for premium? Hadde tenkt å kanskje velge det på returen. Vanskelig å beskrive hva jeg legger i "vits"... men hadde vært greit å høre litt fra andre som evt har flydd både foran og bak med 787'n.
Il-86 is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2014, 20:25   #2
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Det er svært gode seter og ganske så god plass i premium, så er ikke prisforskjellen horribel ville jeg valgt premium.
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2014, 21:32   #3
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,540
Norge Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Jeg fløy OSL - AGP i fjor sommer og satt foran. Setene er absolutt bra, men kan selvfølgelig ikke måle seg med Businessclass-seter hos "de store" flyselskapene.

TLS

PS.
Pass på så du ikke blir sittende på rad 5. Der er det ikke vinduer.
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2014, 21:51   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Setene er vel omtrent linje med Premium Economy hos andre som BA/SAS m.v. så bedre å sammenligne pris og service med det enn business.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 15:28   #5
tdb
ScanFlyer Silver
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 511
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Setene er vel omtrent linje med Premium Economy hos andre som BA/SAS m.v. så bedre å sammenligne pris og service med det enn business.
Setene er definitivt bedre enn hva BA/SK har på premium økonomi. 46 eller 49 tommers seteavstand og ganske bredt. BA/SK og snart LH bruker vel bransjestandarden på 38 tommer på premium økonomi.
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 15:57   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Setene er definitivt bedre enn hva BA/SK har på premium økonomi. 46 eller 49 tommers seteavstand og ganske bredt. BA/SK og snart LH bruker vel bransjestandarden på 38 tommer på premium økonomi.
Om setene er bedre får de som har fløyet begge fortelle om, pitch er ikke alt. Totalen på klassen er uansett nærmere premium economy enn business om man skal sammenligne totalen.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 16:05   #7
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Jeg har fløyet begge og Norwegian sine synes jeg er betydelig bedre!
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 18:02   #8
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Først av alt, DYs Premium ikke noe business class-produkt, det er et premium ecconomy-produkt. Billettprisen hos DY er tilsvarende eller lavere enn hva de store flyselskaper tar seg betalt. Men på et nivå overgår DY de fleste andre, og det er setekomfort. På den objektive siden kan man måle pitch og setebredde - og her er en liten smaksliste:
Air Canada Premium Economy - pitch 38", setebredde 20"
Air France Premium Economy - pitch 38", setebredde 19"
Alitalia Classica Plus - pitch 37-38", setebredde 19,2"
ANA Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,3"
British Airways World Traveller Plus - pitch 38", setebredde 18,5"
Cathay Pacific Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5"
EVA Air Elite - pitch 38", setebredde 19,5"
JAL Premium Economy - pitch 38", setebredde 18"
LOT Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5"
Qantas Premium Economy - pitch 38", setebredde 19"
SAS Plus - pitch 38", setebredde 18,3"
Turkish Airlines Premium Economy - pitch 46", setebredde 19,5"
Virgin Atlantic Premium Economy - pitch 38", setebredde 21"

Norwegian Premium - pitch 46", setebredde 19"

Eneste som kan matche Norwegian er Turkish!
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 18:35   #9
Il-86
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

For min del er setene det viktigste. Service er uansett ikke så veldig viktig når flyet går fra USA mot Norge. Sitter stort sett og snorker.
Il-86 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 14:29   #10
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 262
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Har nettopp fløyet OSL-MCO i premium economy. Setene er helt ok, men ikke like gode og myke som Icelandairs Saga Class synes jeg. Særlig hodestøtten var beinhard - skulle ønske de kunne tilby noen puter. Deilig Moods of Norway-pledd. God benplass. Anbefaler rad 1.

Hadde det ikke vært for den grusomme maten, så hadde dette vært terningkast 5. Men du verden så fæl den chicken tickaen de tilbød som middag var (en filet som fløt i saus, uten ris). Og når det da går sju timer før du får en bitteliten rett før du lander (en halvdårlig laksepai), så anbefaler jeg å ta med litt niste. Kjære Kjos, bruk noen ekstra kroner på maten, please.

Forresten fløy Haakon, Mette Marit og de to barna også samme flight - så halve premiumkabinen var livvakter og entourage.
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 14:53   #11
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Konklusjonen er at det er et ok premium produkt. å kalle det businessclass blir litt.. tja. :=)

Liker du bedre plass er det definitivt verdt det. om prisen ikke er allverdens.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 21:00   #12
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 262
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Konklusjonen er at det er et ok premium produkt. å kalle det businessclass blir litt.. tja. :=)

Liker du bedre plass er det definitivt verdt det. om prisen ikke er allverdens.
Jepp. Prisen er omkring 10500 kr t/r til ulike destinasjoner i USA, og det er en del lavere enn Icelandair som emm har priset seg helt ut i Saga Class. Interessant nok fungerte priorty boarding greit (de ropte til og med "passasjerer i business class kan nå gå ombord"), men prority de-embarkation enda bedre (muligens var crewet fra Thailand godt oppdratt på dette punkt). I USA er det ganske greit å få komme tidlig til immigration-køen.
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 21:55   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Quote:
Originally Posted by Vegasbaby View Post
(de ropte til og med "passasjerer i business class kan nå gå ombord")
De gjør de på en helt vanlig OSL-BGO flygning også.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 23:52   #14
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
De gjør de på en helt vanlig OSL-BGO flygning også.

Typisk handlingagenter som ikke kjenner produktet til selskapene de jobber for og bare lar maskinen lese opp hva som helst.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 00:40   #15
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,807
Default

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Typisk handlingagenter som ikke kjenner produktet til selskapene de jobber for og bare lar maskinen lese opp hva som helst.
Det er vel automatiske maskinopprop på OSL. Har hørt det der også.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 14:13   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,207
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Quote:
Originally Posted by Vegasbaby View Post
Jepp. Prisen er omkring 10500 kr t/r til ulike destinasjoner i USA, og det er en del lavere enn Icelandair som emm har priset seg helt ut i Saga Class. Interessant nok fungerte priorty boarding greit (de ropte til og med "passasjerer i business class kan nå gå ombord"), men prority de-embarkation enda bedre (muligens var crewet fra Thailand godt oppdratt på dette punkt). I USA er det ganske greit å få komme tidlig til immigration-køen.
Tja her skal man være obs på at BA til tider har salg på business til statene som har priser som matcher det der. Og da er det et reelt businessprodukt. Dog så frister det en gang å prøve Norwegian Premium.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 17:41   #17
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Det er vel automatiske maskinopprop på OSL. Har hørt det der også.

Ja, men da må jo handlingagenten sørge for at oppropene blir riktige. Holder jo ikke å skylde på at det er automatisk.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 18:10   #18
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,921
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Setene er så gode som klamme skinnseter kan få blitt - Men fryktelig vanskelig/umulig å finne en soveposisjon.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 22:24   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
Default Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Er OSL-JFK den korteste ruta man kan fly denne balja?

Det hadde vært så kult å prøve.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 22:47   #20
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 853
Default Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

BOS-OSL er vel korteste, når den starter da. 6.45t er oppsatt rutetid.
RedLine is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
First class "fra Japan til Frankrike" for 500kr Chris1 Småprat 3 20-02-2018 09:35
"Beste" Business class Europa-New York SK-92 Reiseforum 14 15-07-2012 23:50
Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class FlightDeck Småprat 16 17-02-2012 17:24
Bør "Monkey class" få en ny betydning ? AirbusTrond Småprat 6 26-07-2011 20:36
Med "Stena Saga" i Captains Class minisuite: Blackhawk Reiseforum 3 13-05-2010 23:52


All times are GMT +2. The time now is 22:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.