![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
|
![]()
Heisann,
vurderer å fly t/r Orlando neste sommer. Er det "vits" å betale for premium? Hadde tenkt å kanskje velge det på returen. Vanskelig å beskrive hva jeg legger i "vits" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]()
Det er svært gode seter og ganske så god plass i premium, så er ikke prisforskjellen horribel ville jeg valgt premium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,540
|
![]()
Jeg fløy OSL - AGP i fjor sommer og satt foran. Setene er absolutt bra, men kan selvfølgelig ikke måle seg med Businessclass-seter hos "de store" flyselskapene.
TLS PS. Pass på så du ikke blir sittende på rad 5. Der er det ikke vinduer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Setene er vel omtrent linje med Premium Economy hos andre som BA/SAS m.v. så bedre å sammenligne pris og service med det enn business.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 511
|
![]()
Setene er definitivt bedre enn hva BA/SK har på premium økonomi. 46 eller 49 tommers seteavstand og ganske bredt. BA/SK og snart LH bruker vel bransjestandarden på 38 tommer på premium økonomi.
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Om setene er bedre får de som har fløyet begge fortelle om, pitch er ikke alt. Totalen på klassen er uansett nærmere premium economy enn business om man skal sammenligne totalen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]()
Jeg har fløyet begge og Norwegian sine synes jeg er betydelig bedre!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Først av alt, DYs Premium ikke noe business class-produkt, det er et premium ecconomy-produkt. Billettprisen hos DY er tilsvarende eller lavere enn hva de store flyselskaper tar seg betalt. Men på et nivå overgår DY de fleste andre, og det er setekomfort. På den objektive siden kan man måle pitch og setebredde - og her er en liten smaksliste:
Air Canada Premium Economy - pitch 38", setebredde 20" Air France Premium Economy - pitch 38", setebredde 19" Alitalia Classica Plus - pitch 37-38", setebredde 19,2" ANA Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,3" British Airways World Traveller Plus - pitch 38", setebredde 18,5" Cathay Pacific Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5" EVA Air Elite - pitch 38", setebredde 19,5" JAL Premium Economy - pitch 38", setebredde 18" LOT Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5" Qantas Premium Economy - pitch 38", setebredde 19" SAS Plus - pitch 38", setebredde 18,3" Turkish Airlines Premium Economy - pitch 46", setebredde 19,5" Virgin Atlantic Premium Economy - pitch 38", setebredde 21" Norwegian Premium - pitch 46", setebredde 19" Eneste som kan matche Norwegian er Turkish!
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
|
![]()
For min del er setene det viktigste. Service er uansett ikke så veldig viktig når flyet går fra USA mot Norge. Sitter stort sett og snorker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 262
|
![]()
Har nettopp fløyet OSL-MCO i premium economy. Setene er helt ok, men ikke like gode og myke som Icelandairs Saga Class synes jeg. Særlig hodestøtten var beinhard - skulle ønske de kunne tilby noen puter. Deilig Moods of Norway-pledd. God benplass. Anbefaler rad 1.
Hadde det ikke vært for den grusomme maten, så hadde dette vært terningkast 5. Men du verden så fæl den chicken tickaen de tilbød som middag var (en filet som fløt i saus, uten ris). Og når det da går sju timer før du får en bitteliten rett før du lander (en halvdårlig laksepai), så anbefaler jeg å ta med litt niste. Kjære Kjos, bruk noen ekstra kroner på maten, please. Forresten fløy Haakon, Mette Marit og de to barna også samme flight - så halve premiumkabinen var livvakter og entourage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Konklusjonen er at det er et ok premium produkt. å kalle det businessclass blir litt.. tja. :=)
Liker du bedre plass er det definitivt verdt det. om prisen ikke er allverdens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 262
|
![]()
Jepp. Prisen er omkring 10500 kr t/r til ulike destinasjoner i USA, og det er en del lavere enn Icelandair som emm har priset seg helt ut i Saga Class. Interessant nok fungerte priorty boarding greit (de ropte til og med "passasjerer i business class kan nå gå ombord"), men prority de-embarkation enda bedre (muligens var crewet fra Thailand godt oppdratt på dette punkt). I USA er det ganske greit å få komme tidlig til immigration-køen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Typisk handlingagenter som ikke kjenner produktet til selskapene de jobber for og bare lar maskinen lese opp hva som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,807
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,207
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Ja, men da må jo handlingagenten sørge for at oppropene blir riktige. Holder jo ikke å skylde på at det er automatisk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,921
|
![]()
Setene er så gode som klamme skinnseter kan få blitt - Men fryktelig vanskelig/umulig å finne en soveposisjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,975
|
![]()
Er OSL-JFK den korteste ruta man kan fly denne balja?
Det hadde vært så kult å prøve.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
BOS-OSL er vel korteste, når den starter da. 6.45t er oppsatt rutetid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
First class "fra Japan til Frankrike" for 500kr | Chris1 | Småprat | 3 | 20-02-2018 09:35 |
"Beste" Business class Europa-New York | SK-92 | Reiseforum | 14 | 15-07-2012 23:50 |
Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class | FlightDeck | Småprat | 16 | 17-02-2012 17:24 |
Bør "Monkey class" få en ny betydning ? | AirbusTrond | Småprat | 6 | 26-07-2011 20:36 |
Med "Stena Saga" i Captains Class minisuite: | Blackhawk | Reiseforum | 3 | 13-05-2010 23:52 |