![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For dere som elsker å fly høres sikkert dette spørsmålet utrolig dumt ut, men jeg er en av de med panikk for å fly. Jeg har flydd en del i det siste og det går bedre for hver gang. Jeg bor på østlandet men må fly noen ganger til Stavanger det kommende året.
Jeg tenker at siden Stavanger ligger så tett på kysten at det kan blåse rimelig heftig der, og selv om jeg ikke er veldig redd for lett turbulens så skremmer tanken på avbrutt landing meg og også crosswindlanding (vet ikke om det er rett skrevet). Jeg vet at ingen kan spå været fram i tid, men pleier det å være mye dårlig vær på Svg? Hvor mye vind skal til før det vil føles veldig ubehagelig (med andre ord føles litt ubehagelig for normale menneseker...)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har du valgt rett plass å fly til!
I motsetning til nesten alle andre flyplasser i Norge, har SVG kryssbane. Så når det blåser som værst på tvers av hovedbanen, så bruker vi bare den som ligger på tvers i steden. Når det blåser bra østavind, når vinden kommer ned fra fjellene, kan det selvfølgelig hoppe og danse litt. Men til gjengjeld får du en fantastisk anflyvning over solastranda ![]() -eggs |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Er svært sjelden avbrutt landing pga. vind på Sola nettopp pga. at vi har tverrbane som eggs beskriver. Turbulens får du selvfølgelig uansett om du flyr mot vinden på en innflygning, men x-vind landinger på SVG hører til sjeldenhetene. :-)
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg reiser til/fra Sola 70-80 ganger pr år og har omtrent aldri opplevd ekstrem turbulens, sånn som jeg har opplevd en del ganger i Nord-Norge, Bergen og Trondheim. Det skyldes nok at det ikke er så kupert terreng rundt SVG som mange andre steder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Stavanger-London-Ottawa-St.John's-Halifax-London-Stavanger (Air Canada) | zico77 | TripReports | 6 | 26-03-2012 15:05 |
Stavanger Flyplass Sola | FlyboyKarsten | Flyforum | 1 | 08-09-2010 12:00 |
Det er meldt om ekstreme værforhold i Norge og Sverige den 22-23 desember 2004 | sail4fun | Flyforum | 15 | 22-12-2004 17:35 |