![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke annet enn illevarslende .... Det er bare å begynne å smøre kredittkortene.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Trodde poenget var å skille seg ut fra lowcost carriers jeg men....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du må ikke glemme at fullserviceselskapene var (og er) blant de mest aggressive på dette området i USA, og at de amerikanske selskapene nå går så det suser. Det er klart de europeiske selskapene vil vurdere å kopiere dette ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
LX, BA, AF, IB har allerede implementeret det i større eller mindre grad. Det er vel bare et spørgsmål om tid før resten følger trop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror du var litt rask på avtrekkeren med å inkludere Air France i den gjengen Jefi99. I dag får man Economy Classic på europeiske destinasjoner 1 stk 23 kg koffert, 2 stk håndbagasjeenheter, avis, servering, reservering av sete, Flying Blue miles og endring av billett for et fast beløp.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er riktig, men akkurat som BA har jo også AF en hand luggage only billettklasse. LX har det vel og på utvalgte ruter? Uansett så er det nok veien og gå etterhvert da det ikke virker som gebyrer skremmer kundene vekk, og man må jo tenke på inntjeningen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei Someone, det er ikke AF som har det, men det er KLM som har den opsjonen. Det som kanskje forvirrer litt er at KLMs alternativ dukker opp på AFs webside, men da viser den klart at det er snakk om KLM Economy med undertittelen Baggage as a paid option og da i egen kolonne.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er AF MiNi borte altså?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Planlegger ikke så langt frem øyensynlig - horisonten min er maks tre uker, men mini blir ikke aktuelt for meg i alle fall.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Kanskje ikke tilfeldig at SAS endre Go Saver + Go til Go + Go Flex - At de ønsker å ha Go Saver tilgjengelig for å evt. innføre en tredje prisklasse i Go.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
KL tar seg ogdå betalt for bagasje i øko med mindre man har status.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Forskjellen i Europa er at de fleste har bags inkludert på longhaul, mens man har fått mange rare billettkategorier og løsninger på shorthaul. En ting er at alt dette er litt irriterende da prisbildet blir uoversiktlig. Det som blir helt håpløst etter hvert er når man kjøper gjennomgående billetter med flere selskaper, f.eks. UA+LH+LX i samme reise med codeshare i tillegg. Da er det umulig for menigmann å skjønne noe som helst ifht. setereservasjon, betalbar bagasje, mat ombord m.v. Nettverksselskapene og alliansene skyter seg selv litt i foten her ifht. LCC-modellen som er enklere å skjønne (tross at de ikke har gjennomgående billetter)
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og da er detaljene klare. Gratisbagen man har fått med SWISS Economy Light forsvinner, de kjører dermed SN over hele LH-Gruppen fra høsten av:
Quote:
Last edited by Discus; 23-05-2015 at 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, har noen Europaplaner neste vår sommer med LH . Bør vel booke før 28. Juli. Antar de billigste som i K nå blir en strippet K da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det jeg er spent på er hva prisingen blir til syvende og sist, 6-700 kr t/r OSL-GVA som LX hadde er veldig bra, og hvis det er nivået som man legger seg på så er det perfekt om man skal på kort tur og ikke trenger mye bagasje. SN har vel hatt omtrent tilsvarende til BRU, men kampanjeprisene til LH med connection ut i Europa vil kanskje ikke bli så mye lavere og dermed så er det kun mindre bagasje.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg bookede en billet fra Stavanger forleden til Paris med AF på AF's hjemmeside. Gebyr for både baggage (per segment og per passager) og gebyr for kreditkort per passager. Det løb op i en hel del. Og billetten var i forvejen ikke billig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Jeg tror dette kommer av at de ønsker å kunne annonsere med så lave priser som mulig, og da må de trekke ut alt annet og legge det inn som tilvalg. Og så har selvfølgelig økonomiene regnet ut sannsynligheten for at x% kjøper tilvalgene. Når folk konsekvent og slavisk velger reise basert på pris (folk velger jo selskap A foran B fordi det er 25 kroner å spare på en billett) så blir det slik.
![]() |
![]() |
#19 |
EBD
|
![]()
Jeg stiller spørsmål om hvordan star alliance ledelsen ser på slike ting.
Her fjerner de en fordel som er universal over hele alliansen, 1stk ekstra innsjekket bagasje. At de nekter HON å sjekke inn en bagasje er en annen diskusjon, men HONer reiser vel sjelden i ECO light.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Min arbeidsgiver er nokså pirkete på slikt, men ville aldri funnet på å reagere på om man velger en "all inclusive" om dette totalt sett blir billigere. Mulig jeg misforstår deg, men poenget er vel som oftest at man skal velge det som totalt sett er rimeligst for arbeidsgiver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny business hos Lufthansa når 777-9 kommer | Someone | Reiseforum | 11 | 29-04-2022 19:32 |
Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest! | Tommy777 | Flyforum | 118 | 07-09-2014 14:00 |
Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du? | BackCountry | Flyforum | 29 | 09-03-2010 17:45 |
Kommer Lufthansa med flere gode tilbud til høsten? | gardkarlsen | Reiseforum | 6 | 31-07-2009 22:03 |
Ny Lufthansa pier på FRA - hvilke avganger benytter disse gatene før A380 kommer? | kristian | Flyforum | 2 | 07-04-2008 20:35 |