![]() |
|
![]() |
#1 | |||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Amercan eller United?
![]() Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Det der har AA holdt på med lenge, dem hadde et program som hette "more room in couch"
For alle klaget på hvor trangt det er baki der. Det visste seg at folk strømmet ikke til for å få mere benplass, isteden dro, dem til konkurentene som hadde trangere benplass og 10 dollar billigere biletter. For å konkurere på slike vilkår satte AA benplassen ned igjen og senket prisene, akkurat som kundene ville ha det, billigst mulig. Se på Spirit, dem gjør bra butikk på å selge billige og trange seter. Folket har talt.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,949
|
![]()
Tja, det gjør det også lettere å kunne velge å betale for bedre (mindre dårlig) plass. Ved å ha skikkelig kjipe seter bakerst så kan man ha litt bedre på radene på rekkene foran og dermed selge plasser her for de som ønsker betale for det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Gjør man det jævlig nok, er det alltid noen som betaler løsepenger. Og skal man ha 189 seter i en 737-800 med F-kabin, blir det nødvendigvis en smule trangt ellers ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Har ikke følgt med på det siste, men skal dem konkurere med SWA må dem kanskje rive ut bysser og sette inn flere seter. Uansetter, jeg prøver å unngå å fly i coach pga klaustrofobi i trange seter og folk over alt. (I motsetning til klaustromaniaker som må ha det trangt for å trives ![]() Siste tur på monkeyklasse var med SAS OSL til LHR, var ikke så værst der, men 2 timer var mere enn nok.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Med kabinfaktor 85%, som er blitt mer eller mindre standard, blir slik tankegang lite økonomisk. Nå gjelder det å få folk til å booke og så prakke på dem alle de ekstratjenester man kan.
Merker selv at jeg tolererte dårlige seter før i tiden ja .. som den gang man havet midt i femseter'n til PanAm og fikk se A Passage to India på tre legs av tre mulige.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]() Quote:
Viktig å ha noe igjen å prakke på dem, da. Det er jo enkelte andre som begynner å få særs lite påprakkbart. Men det er klart at om strategien er at du har en gjeng som har levd på spikersupper i 5 dager, så ville de løpe rimelig fort om du hiver en tørr loffskalk opp i luften. Digresjon: Ellers har jeg strengt tatt aldri klart meg særs godt i trange seter. Ikke fordi jeg er fisefin, men fordi jeg er ekstremt "lone-wolf" og får helt nevroser av å ha folk tett på meg over lengre tid. Det betyr ikke at jeg ikke har sittet mine 6-700 flights i Economy, bare at jeg hatet hvert eneste j*vla f***ings sekund av reisen. ![]() Når jeg oppdaget businessclass var det som om alle himmelens engler gled ned med sine himmelske basuner og spilte for meg. Jeg skulle aldri fly på noen annen måte enn i business. Når jeg titter på statistikken nylig ser det nesten ut som jeg fikk rett. Til slutt.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]() Quote:
- bagasje - benplass (litt mer), nødutgang etc - hattehylleplass til triilkofferten - mat & drikke - oppgraderinger - 'ekstra bonusmiles' - ikke le, det gjøres i stor stil her borte - priority boarding - lounger .... ja, også skrapelodd, da. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Evt tørr loff
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,403
|
![]()
Evt tørr loff med laks, selleri og sylteagurk. Toppet med rødbeter.
Nei, takke meg til Spirit Airlines. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skitur til Canada! SAS biz til Chicago og UA/AC til/fra Calgary | Eriksan | TripReports | 6 | 26-02-2009 23:09 |