![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tenkte bare jeg skulle dele dette med dere her på Flyprat. Jeg søkte for å se om det var noen diskusjoner om dette, men kunne ikke finne noe.
Hvis du samler poeng med Club Carlson, kan du bli oppgradert til Gold Elite hvis du er aksjonær i Rezidor Hotel Group. Det er ikke noe minimumskrav for ant aksjer, så du kan i utgangspunktet bli Gold Elite for 23SEK + kurtasje!!! http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml...-sharebenefits Jag er medlem i Flying Blue, men som Gold Elite får jeg nå fler miles med å samle Gold Points, for så å konvertere til miles enn jeg gjør med den vanlige fordelen som er 250/500 miles per hotell reservasjon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og de 23SEK er jo på ingen måte tapt, de kan til og med vise seg å være en god investering... Tror dog at om man har tro på aksjen så bør man satse på å kjøpe litt fler aksjer så ikke kurtasjen drukner all fortjeneste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan gjør man dette i praksis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
WooAa: takker for tipset, dette blir jo ganske likt mulighetene man
også har med SAS (dersom man kjøper 400 aksjer) og dermed kan fly noe billigere. Dog merkelig at Rezidor ikke krever noe minstekjøp, men at man faktisk (i teorien) holder å kjøpe kun én akskje - så har man muligheter til å få disse aksjonærfordelene. Sendte du e-post direkte til "investor.relations@rezidor.com", etter at kjøpet var gått i gjennom?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, blir jo noe av det samme! Jeg syntes også det var rart at det ikke var noe minimum antall aksjer, så jeg sendte mail til investor.relations@rezidor.com for å spørre, samt få noe mer informasjon. Damen jeg fikk svar av sa at det ikke var noe minimum antall, og at jeg bare kunne sende mail tilbake når jeg hadde kjøpt. Jeg kjøpte 10 stk via Nornet, og sende mail. Dagen etterpå hadde jeg fått mail fra Service Center One om at jeg var blitt Gold Elite:
We are happy to inform you that at the request of Rezidor we have upgraded your account to Gold Elite. Your status is valid until 2014. We have ordered a membership card for you, which you should receive within 4-6 weeks. Until then you can enjoy Gold benefits by quoting your membership number whenever you stay at our hotels. · Offer available exclusively for shareholders of the Rezidor Hotel Group. Upgrade to Gold Elite status will be effective approximately 10 working days following enrolment through February 2013. To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules. Offer is non-transferable, may not be sold, and is subject to change or termination without notice. By enrolling in Club CarlsonSM and participating in this offer, you agree to the Club CarlsonSM programme terms and conditions. Regards Jeg sendte ingen dokumentasjon på kjøpet, så er usikker hvordan dette fungerer fra deres side! Jeg hat logget inn på CC, og der står jeg nå oppført som Gold Elite, så det gikk jo veldig raskt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjøpte 15 stk gjnnom Nordnet idag, sendte mail og venter nu. Har CC Silver fra før..
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser dog desverre ut til, at Gull-kortet kun er gyldig i ett til to år.
Etter denne perioden, må man kvalifisere seg til evt. nytt Gullkort på lik linje med andre - i forhold til regelverket mh.t. antall netter osv. Man beholder mest trolig muligheten med å få 10% rabatt, siden man eier aksjer - men gullkortet gjelder kun en begrenset periode.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
39,- i kurtasje og 25 for aksjen for å bli gulllmedlem. Ikke gale det. 25 % rabatt på Avis og Budget kan komme godt med
![]() Last edited by killbox; 13-04-2012 at 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Kjøper dere på Stockholm børs eller ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Korrekt(påfyllavnødvendigecharacters)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har du en Nordnet konto f.eks er det veldig enkelt. Aksjen er notert på stockholmbørsen ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er ingen hos Rezidor som sjekker om man faktisk eier aksjer i selskapet...kremt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Akkurat der tror jeg du tar feil. Selskapet sitter jo med oversikt over selskapets aksjonærer.
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Da var gull status hos club carlson et faktum
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her også. Gold Elite og 1 aksje på stockholms børs..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har sendt de to mailer, uten svar.
Hvor lang tid tok det for dere fra dere sendte til status var oppgradert?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sjekket fordelene med kortet. Står feks ingenting om rom oppgraderinger, noen som vet noe om det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
- Complimentary room upgrades as available - 50% point bonus on every eligible stay - 2,000 point online booking bonus at clubcarlson.com or any Carlson Rezidor hotel website - Early check-ins and late checkouts as available upon request - Roll Over Nights (unused elite-qualifying nights count again next year toward elite status) - 72-hour room availability guarantee at participating hotels - Elite Customer Service Line Går ikke ut i fra at det er andre fordeler for akjsonærer med gull... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eier nå 2 stk REZ aksjer. Mail er sendt til investor relations. Satser på at dette blir gull
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med Club Carlson | BårdK | Reiseforum | 1121 | 08-12-2018 08:55 |
Tips til å fornye Club Carlson-Gold? | martino | Reiseforum | 14 | 22-02-2014 17:07 |
Advarsel! Automatisk redemption av Club Carlson-poeng | Cecilie | Reiseforum | 5 | 28-11-2013 02:10 |
Status-match Hilton Hhonors Gold -> Sixt Gold | CaptainMorgan | Reiseforum | 7 | 16-11-2012 11:37 |
Spm: kvalifisering til Club Carlson Gold | admiralsommelier | Reiseforum | 5 | 30-09-2012 01:32 |