![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er ganske så blank på Washington så jeg lurer hvor i sentrum man bør bo. Helst hvor man kan reise kollektivt til Dulles. Har tidligere hørt at det var mye kriminalitet i sentrum og at man ikke burde bo der, stemmer det?
Om man kan bruke Hilton Honors kort er greit, men ikkeno must. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bodde på sist på Hyatt Arlington fordi jeg fikk en mye bedre pris der enn de som lå ved Downtown/Dupont Circle-området. Bor gjerne der igjen hvis prisen er grei.
T-banen (Rosslyn) går i kvartalet ved siden av, samt en del busser. Ikke voldsomt med uteliv/restauranter der, men kort vei til Georgetown. Post #3 her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=70288
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det hvite hus er bra, har gode transportmuligheter til flyplassen (les:marine one)
![]() Mer seriøst, jeg ville prøvd å finne et hotell litt nordvest i byen, fordi de fleste attraksjonene ligger der. Kan anbefale "Embassy Suites Washington DC". Der får du god beliggenhet, god standard og du får bruke HHonors. Prisene kan være litt stive, men du får mye for pengene ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
geocaching traveler
|
![]()
Arlington har mange fine hoteller. Og kort vei til kjøpesenter ved Pentagon.
Ellers vil eg anbefale å ta drosje/leiebil til Potomac mills, eit gedigent kjøpesenter 30 min sør for DC. Såkalla outlet mall så der får du mykje for pengene ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for tips, outlet 30 min unna med taxi eller leiebil tror jeg nok ikke det blir noe av og skal si bassenget i Embassy Suites var digert. ;-)
Det er mye enklere å orientere seg i en ny by når man har en kompakt gamleby å forholde seg til. Virker ikke som om dette er en by for å gå rundt i.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er i DC ca en gang i året, og støtter fullt ut forslaget om å bo ved Dupont Circle. Hotel Palomar er nok det beste alternativet, men også Fairfax at the embassy row er et klassisk og godt hotell. Dupont Circle har masse butikker, restauranter og uteliv. Man kan spasere til Georgetown (som et fint nok, men temmelig touristy emm).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Touristy høres bra ut. Tar gjerne på mikkemus-ører og går i flokk bak en person med vimpel.
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Gangavstrand til Macys hørtes mere interessant ut. Bruker alltid finne noe der. Kanskje en koffert om jeg ikke finner noe i Singapore...
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dupont Circle er et godt tips. Mye bra spisesteder i området, og kort vei til shopping og uteliv. Dessuten kort gangavstand til Georgetown, som er en koselig bydel med bra shopping og mye liv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev..._Columbia.html
Bodde på Hotel Lombardy sist gang jeg var i Washington. Hop-on-hop-off-bussen har eget stopp ved hotellet, og det hvite hus er "rett ned i gata". Washington har etter min mening såpass avstander at du kommer deg best rundt med turistbuss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://www.marriott.com/hotels/trave...-metro-center/
Ligger rett over gaten for Macy's. Snakker av erfaring. Hyggelig betjening og greie rom, også. Heller ikke fryktelig langt å gå til f.eks. Det Hvite Hus, The Mall, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Dupont Circle høres ut som et bra forslag, men om man vil bo nærmere the Mall, og ikke bryr seg om frokost og andre ekstratjenester, kan jeg anbefale Club Quarters rett bak det hvite hus. Man kan få gode priser der i helger og ferier, og rommene er små men fine.
![]() |
![]() |
#14 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvilken flyplass skal du til/fra? Dulles er kronglete uansett. Tror det går t-bane et stykke, og så må man bytte til buss (ut i fra hva jeg husker fra da jeg planla turen for ca. tre år siden). Til Reagan National går det T-bane, og som navnet på hotellet tilsier, ligger det rett ved Metro Center. Her ser du at du kan ta den blå linjen uten å bytte: http://www.wmata.com/rail/maps/map.cfm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
SAS flyr til Dulles. :-/
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Buss nummer 5A går mellom Dulles og L'enfant Plaza Station, som ligger en par-tre stpp unna Metro Center:
http://www.wmata.com/bus/timetables/dc/05a.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Georgetown har bra uteliv, det er stedet aa gaa ut i, Dupont circle er ett bra sted aa bo.
DC har ett meget bra t-banesystem, saa det er mindre viktig med plassering. Bor du rundt Dupont circle, kan man tasse til det meste (kommer an paa hvor lat man er ![]() Jeg liker Park Hyatt veldig godt. Herlig eiendom som gir god valuta for pengene. http://parkwashington.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp De tilbyr opplukk paa Dulles for 105 dollar. Det er kanskje det enkleste med Samsoniten din. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() Tar ikke med innsjekket koffert for helgeturer så det er lett å reise kollektivt. Og å finne ut av kollektivtrafikken og se hvordan det fungerer er en del av hele opplevelsen av destinasjonen. ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Har tatt t-bane og buss og det er helt greit. Vet ikke hvor ille trafikken kan være og om bussen kan bli stående fast i samme køen som en eventuell bil til 105 dolar kan. Dersom en er to eller tre og dollarkursen ikke er for ille ville jeg nok tatt bil om det gjorde at jeg brukte under 50 min til hotellet.
Har bod på Fairfax at Embassy row (lå et Hilton over gaten). Med norske ben var det null problem å gå til Macy's og jeg kunne sikkert tatt t-bane deler av veien. Hotellet har tidligere vært et Westin, men er nå Luxury Collection. Store fine rom, greit trimrom. Ikke buffe-frokost (for fint sikkert) og kottene med isbitmaskiner var låst, antagelig for at du skulle ringe noen, vente i 10 min og få lov til å betale fem dollar i tips for jobben... Var utrolig god valuta for 100 dollar/natt (travelticker rate som ble booket via spg), finnes sikkert noe bedre om du må betale 250++. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor i USA bør man dra? | robertaas | Reiseforum | 354 | 06-10-2019 09:21 |
Juletur 2014 - hvor bør man dra? | Chriscross | Reiseforum | 15 | 18-08-2014 10:29 |
Hvor bør man feire nyttårsaften? | MisterOlsen | Reiseforum | 17 | 22-06-2014 17:55 |
Hvor bør man bo på Réunion? | robertaas | Reiseforum | 0 | 06-03-2012 05:25 |
Hvor i Budapest bør man bo? | robertaas | Reiseforum | 18 | 23-02-2012 21:25 |