![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sitter og kikker litt på norwegian.no/uk. Prøver å se hva det koster å fly med DY fra LGW til BKK. Finner da til min store forundring at det ikke er mulig å bestille denne turen. Med tanke på alle engelskmenn jeg har sett i Phuketområdet, syns jeg det er litt rart at ikke de kan bestille LGW-ARN/CPH/OSL-BKK.
Noen som vet hva som er årsaken til dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tjener mer penger vestover. Kommer sikkert til neste år når de får fler fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var ikke direktefly jeg tenkte på. Det går ikke an å booke LGW-OSL-BKK, eller LGW-ARN-BKK.
Man kan booke LGW-OSL-altmuligannet, men ikke til BKK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmmm
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg snakket med Norwegian akkurat nå, og fikk det enkle svar at "de tilbyr ikke dette".
Høres merkelig ut. Sjekke for moro skyld en tilfeldig dato, 15/4. Man har to avganger LGW-OSL som burde funke, den ene lander kl 0930, den andre kl 1225. Skulle jo tro at begge disse skulle ha gode muligheter til å rekke OSL-BKK som går kl 1425. Men Norwegian velger da i følge seg selv å "ikke tilby dette". ![]() Sikkert ikke mange nok engelskmenn som ferierer i Thailand og omegn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du kommer vel ut i Schengen-sonen på for transfer utland-utland, men det er vel normalt sett ikke så veldig stort problem å gå gjennom passkontrollen på nytt. Helt optimalt er det selvsagt ikke, men jeg vil kanskje ikke kalle det veldig dårlig tilrettelagt (hvis jeg nå ikke har misforstått noe).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For EU/EØS-borgere er det neppe noe stort problem, for de som ikke har Schengenvisa er det jo et stoppende problem
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Non-Schengen problematikken kan ikke ha noe å si, siden JFK-OSL-BKK kan bestilles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
For eksempel vil det bety at Norwegians innsjekkingsskranke i London får en betydelig større jobb med å sjekke reisedokumenter. Å sørge for at en av de største stasjonene kan håndtere slik transfer-trafikk, er mer utfordrende enn at en av de minste skal gjøre det. Det et også to juridiske selskaper med i bildet (DY og DU) som kan komplisere dette. Bare som et eksempel på at det er ting her som gjør at din forklaring (Norwegian gjør dette for å være vanskelig) kanskje er litt i enkleste laget. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Synes det er merkelig at dere tenker på kanskje dette har med trafikkrettigheter å gjøre. Kan det være at det er en bilateral avtale mellom Thailand og de tre skandinaviske land som ikke baserer seg på de vanlige friheter en Open Skies avtale har, men har begrensninger til viderebefording for enkelte land som f.eks. USA? Det kan kanskje også være derfor Norwegian har søkt et UK AOC i tillegg til det irske og det norske?
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Uansett så bør vel det ikke ha noe å si? Du vil jo fly med to selskaper som har rett til å fly på sine respektive ruter. Hvordan skal de kunne forhindres fra å selge gjennomgående biletter. Virker søkt på meg. Men jurister/politikere/byråkrater får jo til det meste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Meg bekjent er avtalen fellesnordisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så vidt jeg husker så stod det for litt siden her om fly fra JFK som hadde masse pax videre til BKK. SKulle jo tro JFK og LGW havner i samme kategori når det gjelder Schengenproblematikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Følges de da gjennom security og tilbake til Non-Schengn? Non-Schengen ankomst er vel usikker sone?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Den ruten der tror jeg ikke politiet har sagt ja til å følge turister rundt på. Mer sannsynlig at det finnes en trapp non-schengen arr - non-schengen dep.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke mulig å bestille midgangsete hvis man er 2 og skal fly med Thomas Coock sin A321 | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 8 | 28-08-2015 00:01 |
Burde ikke Norwegian bestille flere langdistansefly snart ? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 8 | 29-03-2015 09:49 |
OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK | grindstein | TripReports | 24 | 25-02-2013 13:06 |
KEF-OSL mulig, OSL-KEF ikke mulig med Air Berlin? | nesjon | Reiseforum | 4 | 24-05-2012 20:27 |
Ikke mulig å bestille Grandiosa-billetter til 300 kr. | FlightDeck | Reiseforum | 5 | 26-02-2010 16:36 |