![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Er det push-back tid eller "fly i lufta tid" som oppgis når det står "avreist" på Avinors app?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Off block" faktisk. Men "Off block" og "Push-back" skjer normalt omentrent samtidig.
For dem som husker forsinkelsene inn til og ut fra Heathrow når noen aktivister hadde tatt seg gjennom gjerdet tidligere i år, så hadde vi på SVG et fly som stod som "avreist" på tid, men som fremdeles stod parkert på grunn av slot-tid...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg mistenker trådstarter spør fordi tidene ikke samsvarer med det som er oppført på Widerøe sine hjemmesider.
Jeg har selv registrert at på Widerøes "er-flyet-i-rute?" vil man for WF sine fly stå off block-tiden, mens på SK er det take off-tiden som viser |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bonusjeger
|
![]()
Det er AOBT (actual off-block time) som er oppgitt der så vidt meg bekjent.
Om f.eks. et fly har fått CTOT (slik som mange flyvninger inn/ut til ENGM har fått i dag, antar du kanskje spør relatert til dette?) og flyet er klart en god stund før, er det ikke uvanlig at det pushes tidligere enn nødvendig ift. CTOT for å få et "bedre" tidspunkt registrert for AOBT. Det brukes jo til diverse statistikker. I tillegg er det vel slik at bakkepersonellet ikke blir released før flyet har pushet, det kan jo være at de behøves et annet sted.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Jeg spør egentlig fordi jeg lurer på om det tar 40 min eller 50 min fra det står oppført som avreist fra osl til det ankommer bgo. Takk for svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan legge til at på Avinors nettsider så er ankomsttiden i motsettning til avgang - "touchdown" og ikke on-block.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Tid fra off-block til take-off kan jo variere sterkt. Særlig hvis det er de-ice.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |