![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Finner ingen kilder online, men direkte bilder fra LHR antyder at maskinen har tatt fyr ved gate?
Edit: http://www.bbc.co.uk/news/uk-23294760 Quote:
![]() |
![]() |
#2 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
og vg.no skriver følgende:
Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
Lurker
|
![]()
http://www.airliners.net/aviation-fo....main/5815438/
Bilde (post 17) av Ethiopian 787 med en del skum under bellyen. Ser helt uskadet ut. Men det luftes ut... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser heldigvis ut til at det ikke har noen ombord, iflg. BBC.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bildene viser ingen tydelig skader på 787en, men dersom dette er nok enbrann (uansett om det er batteri relatert eller ikke) er ikke dette bra Boeing og 787 programmet.
Kan bare håpe at det er en mann med en lighter og en sigarett som står bak... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og her sitter en i crew rommet med utsikt over T1 og T2 og alt er fryktelig stille...
I følge BBC var flyet tomt når brannen startet da det sannsynligvis stod på fjernpark i nærheten av tårnet eller mellom T3 og T5 som den oftest gjør på denne tiden av dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
ET-AOP levert nov 2012...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ser ut som det er brent hull i skroget på toppen av flyet iflg live-bilder på NRK
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Scanflyer Green and white
|
![]()
Kjenner jeg FAA rett så blir det nok en ny runde med flyforbud.
Dette vil da også gjelde DY. De bør allerede nå forlenge avtalen med HiFly mener jeg. ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LHR ser ut til å ha åpnet igjen. Fly på vei inn for landing nå. Forøvrig så er jeg ikke så veldig lei meg for at jeg ikke har umiddelbare planer om å fly 787. Kan vel fort gå mot en grounding igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og da tok første British Airways A321 av og første Lufthansa A320 parkerte utenfor her så det begynner ihvertfall å bevege seg igjen. Så bilder på tv og der er definitivt noe som ser litt underlig ut på taket rett foran halen på den B787...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor lang tid kan det ta før en eventuell grounding av 787 blir iverksatt her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Får virkelig håpe at det er "normal" årsak til dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Ser ikke umiddelbart ut som noe annet enn en galleybrann i mine øyne, men jeg kan jo selvsagt ta feil. Det finnes ganske mye annet enn batteriene i en 787 som kan brenne, så uten mer facts blir det bare spekulasjoner på hva som kan være årsaken. Er det derimot batterisystemet som har feilet, så ser vi nok lett ytterligere ett halvår med flyforbud.
Videre har flyet stått på bakken siden omlag 6:30 lokaltid i morges, og var schedulert for avgang kl 21:00 lokal tid. I den perioden vi snakker om at brannen oppstod, kan det godt ha vært cleaning eller andre groundops aktiviteter som også kan være årsak. La oss håpe på enkle årsaker ![]() Last edited by 73H; 12-07-2013 at 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Ethiopian var vel også første operatør tilbake i drift ifb. med første grounding? Mon tro at dette var første individet hvor "fixen" ble utført?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan jo også føre til at folk som vanligvis gir blaffen i flytype, sjekker nå..."Dreamliner, nei takk". Selv en helt sprø flynerd som meg har og fortsatt , etter dette, ingen bråhast.... Har aldri hatt flyskrekk, men har i alle tider tatt visse forbehold. Eks i 70-80-90 åra. Aeroflot : Nei takk... ( ikke nå lenger )
Akkurat fargerike lys-show i taket og trykknapp blendbare vinduer og 31" pitch og ikke de breieste seter har faktisk ikke fristet.. ![]() 777 er fortsatt king, men 380 tangerer.. Best over dammen fra OSL , selvfølgelig 752!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I følge hva de sier på nyhetene her er dette flyet det første som ble satt i drift etter at flyforbudet ble opphevet. Bildene viser klar brannskade og der hvor flyet er parkert er det veldig sannsynlig at flyet faktisk var tomt for folk når det hele startet. Absolutt en underlig hendelse som det skal bli interessant å følge etterforskningen på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sto den parkert så står den vel med bakkestrøm, således kan vel i teorien batteriene utelukkes. Tipper dette er noe "menneskelig" noe tørrkokt i galley, kanskje en røyk i hvilerommet til crew eller noe slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Ser ikke akkurat sotskadet ut i dørpartiet under det svidde området... Noen som kjenner til om det er omtrent her oppunder taket at den bakre crewbunken finnes?
Last edited by 73H; 12-07-2013 at 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ethiopian 787 traff mast på OSL 18DES18 | C130 | Småprat | 19 | 01-07-2020 07:05 |
Ethiopian 787-8 fra OSL til ARN | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 10-08-2018 08:46 |
Attention ARN spotters - Ethiopian 787 på besök | Timmermannen | Spotteralerts | 7 | 04-09-2012 21:46 |
Ethiopian bestiler 5 til 787 | AA | Flyforum | 1 | 02-06-2005 16:12 |
Ethiopian bestiller Boeing 787 | LN-AFG | Flyforum | 16 | 01-06-2005 10:41 |