![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
På dansk TV2, som jeg ikke kan linke til, så er OSL lammet at et tele teknisk nedbrud, som gøre at der bl.a ikke kan tankes. Check-in er også delvist lammet osv osv
Hvad er der galt hos jer ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Reparert nå, men det er mye forsinkelser. 'Heldigvis' skjedde det på en lørdag ettermiddag med begrenset trafikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi opplever store problemer med nettverket på flyplassen og dette skaper driftsforstyrrelser utover dagen. Vi jobber på spreng for å løse problemene og ber alle reisende møte som normalt og forholde seg til informasjon fra sitt flyselskap om sin flyvning.
-Skriver lufthavnen på Facebook |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Da er det bare å vente på overskriftene, i div. norske nettaviser;
inkl. "Arne og Berit til/fra Gran Canaria / Mallorca" som fikk mye av ferien ødelagt osv osv. , fullstendig kaos, ingen beskjeder gitt, hjelp og trøste, hvor er TV2 Hjelper deg (eller "Redd Ferien min") osv osv.. Er ellers mellom 60- og 70.000 pax innom OSL i dag, SAS har bl.a. noen innstillinger, inkl. fly til Kreta: Ser Nettavisen bl.a. har denne saken: "Oslo Lufthavn totalt lammet etter nettverksbrudd": http://www.nettavisen.no/nyheter/inn...422814310.html
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Må være herlig å kunne få plass til alt jeg eier i en koffert
sakset fra dagens VG, bare sånn for ordens skyld Quote:
Quote:
Last edited by krølle; 02-08-2015 at 20:49. Reason: editert for enkeltes enkelhet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skjønner ikke egentlig hva du mener her. Hun har vel sjekket inn bagasje som ikke er kommet frem. Om hun har betalt for den innsjekkede bagasjen eller ikke vites ikke, men den kom i alle fall ikke frem dit hun reiste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
"Jeg har alt jeg eier i den kofferten".......
Espen :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Roger ;-)
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er selvsagt mange som blir drabbet når noe slikt skjer. Istedenfor å rakke ned på deras frustrasjon hadde jeg vært interessert å høre noe fra OSL om hvordan dette kunne skje.
Tror generelt folk har lettere å forstå vær, aske, streik, men nettverksproblemer som lammer hela flyplassen på den måten höres ganske sårbart ut? Var det ikke et kretskort eller lignende for nåt år siden også som lagte kröll? Hvordan står sig forresten OSL ifht regularitet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva mener du med andre veien?
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ofte skyldes jo dette enten dårlig dokumentasjon på kabelkoridorer i bakken eller at entreprenøren med gravemaskin glemte å sjekke eller misforstod dokumentasjonen. Men såpass viktige institusjoner som en hovedflyplass bør jo ha tilstrekkelig redundans til at en kappet kabel ikke gir slike problemer. (og backup-kabelen bør da helst ikke ligge i den samme grøften som primærkabel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Et problem er at OLTD har monopol på data-nettverk på flyplassen. Så alt går via deres infrastruktur. Man innførte også IP-telefoni som går over samme nettverket nylig. IT-folka på lufthavnen har aldri vært spesielt imponerende, så at det ikke er noen som har tenkt på at faller en switch ut så "dør" flyplassen, overrasker meg ikke så mye.
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God morgen lørdag 11.august | OJB | Flyforum | 14 | 12-08-2012 05:10 |
SK7464 lørdag/søndag 8-9 august | Hpkris | Register- og ATC-Forum | 8 | 09-08-2011 14:34 |
Åpen Dag - Tromsø Lufthavn, Lørdag 28.august 2010, fra kl.1100 til kl.1500 | LN-DAG | Flyforum | 7 | 31-08-2010 23:58 |
OSL 30 og 31 August | grindstein | Bilder & foto | 0 | 06-09-2008 20:48 |
Reg req lørdag 23. august | zico77 | Register- og ATC-Forum | 3 | 22-08-2008 12:31 |