Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-07-2015, 14:24   #1
4786e
ScanFlyer Blue

Default Ukjent flyselskap ønsker å opprette base på TRD?

I følge tittelen på denne så skal et ukjent flyselskap opprette en base på TRD: https://envaspotter.wordpress.com/20...se-pa-vaernes/

Dessverre er artikkel låst så det er for øyeblikket alt jeg vet. Er det noen som vet hvilket flyselskap dette kan være?

Enda et spørsmål, hva må man gjøre for å få til å poste ting i Flyforum og Småprat?
4786e is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2015, 15:03   #2
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Default Re: Ukjent flyselskap skal opprette base på TRD?

Quote:
Originally Posted by 4786e View Post
I følge tittelen på denne så skal et ukjent flyselskap opprette en base på TRD: https://envaspotter.wordpress.com/20...se-pa-vaernes/

Dessverre er artikkel låst så det er for øyeblikket alt jeg vet. Er det noen som vet hvilket flyselskap dette kan være?

Enda et spørsmål, hva må man gjøre for å få til å poste ting i Flyforum og Småprat?
Jeg har kjennskap til saken, men det hører med at dette bare er et rykte og ikke bekreftet av Avinor eller et flyselskap...Men så skal det sies at det ikke er utenkelig at et av de selskapene som jeg kunne se for meg kunne passet til beskrivelsen kunne ha funnet på å startet en base på TRD, men det skjer ikke uten at næringslivet i regionen støtter opp om selskapet. Blir spennende å se!
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2015, 15:19   #3
4786e
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Jeg har kjennskap til saken, men det hører med at dette bare er et rykte og ikke bekreftet av Avinor eller et flyselskap...Men så skal det sies at det ikke er utenkelig at et av de selskapene som jeg kunne se for meg kunne passet til beskrivelsen kunne ha funnet på å startet en base på TRD, men det skjer ikke uten at næringslivet i regionen støtter opp om selskapet. Blir spennende å se!
Det eneste flyselskapet jeg kan tenke på er Widerøe, siden de ikke har "offisiell" base.
4786e is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2015, 15:27   #4
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by 4786e View Post
Det eneste flyselskapet jeg kan tenke på er Widerøe, siden de ikke har "offisiell" base.
Ikke dumt, den hadde jeg ikke tenkt på, men å starte opp ruter ''ut i Europa'' passer vel ikke helt Widerøe, med mindre de tenker på GOT og Skottland

Ser nå at Avinor har svart...
Quote:
Originally Posted by ENVASPOTTER
Vi har nå fått kontakt med Avinor, og vi skal respektere deres jobb. De hadde ikke noen informasjon om dette, men vil selvfølgelig ikke gå ut å av- eller bekrefte noe som helst, uten at både de og flyselskapet selv er klare for det. Vi jobber videre
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2015, 17:14   #5
nime
ScanFlyer Silver

Default Re: Ukjent flyselskap ønsker å opprette base på TRD?

Ryanair?

*filler*
nime is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2015, 17:17   #6
LN-GBM
ScanFlyer Silver

LN-GBM's Avatar

Bare en tanke som slo meg:
Quote:
Braathen vil fly i Norge igjen
I løpet av to-tre år håper Per G. Braathen å fly med Braathens-logo igjen i Norge. Braathen mener Norge er et godt land å operere i.
http://e24.no/naeringsliv/braathen-v...igjen/21113819

Men det blir bare gjetning fra min side. Hvis ikke det er BMI Regional som er i gang med noe ala det opplegget de har hatt i Sverige?
LN-GBM is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2015, 21:34   #7
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/l...ss/a/10138490/

De sa dette i fjor vår:
Ryanair er i samtaler med en større norsk flyplass som lavprisselskapet ikke flyr til i dag. Men det er ikke snakk om Gardermoen.
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2015, 01:22   #8
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Det kan ikke være andre enn Ryanair. Med å basere flyet på TRD vil de også lett kunne possisjonere seg for innenriks allerede för det åpnes for större kapasitet på OSL. 3-4 rotasjoner til OSL suppelert med klassiske FR destinasjoner ville nok funket som bare det!

Det mest økonomisk attraktive marketet å betjene i Skandinavia er de tunge innenriksrutene i Norge som TRD-OSL.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules