![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Dersom jeg bestiller en stor pakke i USA, går det an å få den levert et sted og hente den om den leveres av Fed-ex, UPS, TNT etc, eller er det kun homedelivery som gjelder? Skulle evt hentet den i Chicago.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg bestiller ofte sjeldne viner i USA for å ta dem med hjem ( mot fortolling ) i bagasjen.
De blir levert til meg på hotellet på bestemt dato av UPS FedEx . Ber vanligvis om levering en dag før ankomst slik at jeg kan ta dem med på rommet ved sjekk in. Informerer hotellet på forhånd. Så ber jeg forretningen skrive mitt navn Reidar , arrival date og hotellnavn...funker alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Uansett takk for tipset! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hoteller mottar gjerne pakker med glede. Du kan gjerne sende pakken til kontoret mitt, ligger 5 min fra ORD
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vurderer å gjøre unna en del handel før jeg ankommer Usa denne gangen. Tanken er å få det sendt til Sheratonhotellet vi skal bo på. Er der bare ons til lørdag. Noen som har prøvd dette tidligere? Tar hotellet i mot pakken for meg (blir sikkert to pakker klær)? Er overnight delivery virkelig overnight eller tar det lenger tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har gjort det utallige ganger med rare Madeira wine. FedEx/UPS. Ber om levering dagen før jeg kommer. Informerer hotellet om meg og mine ankomst data. Funker strålende. De tar vare på det og dette er vanlig der borte.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Vær oppmerksom på at enkelte hoteller tar et gebyr for håndtering av pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Overnight er overnight om du betaler for det, de fleste har 3 - 4 varianter hvorav en er Next Day foer et bestemt klokkeslett garantert og dette funker som bare det. Men du maa fort legge paa 20-30 USD i frakt avhengig av stoerrelsen.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har gjort dette 7 ganger fra Amazon.
Pass på å velge, 1-2 dager leveranse,hvist du bare er der i 4 dager. Funker også fint å få levert varene 2-3 dager, før du ankommer hotellet. Da ligger pakkene dine der og venter på deg. I USA er dette dagligdags,men pass på,noen hoteller tar 5-7$ pr pakke i "handlig fee". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis det sendes med FedEx UPS en lign så kan du jo også velge hold at FedEx location og så hente det der selv. Det fungerer fint
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker for tilbakemeldinger. Ser ut til at det blir innkjøp av Brooks Brothers skjorter og ck boxere på nett i år med hotelleveranse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ja, kjørte "hold at FedEx" på forlovelsesring levert til Washington i Februar. Funka som bare det.
Pass på at du velger en FedEx lokasjon som har "hold" facilities. Du finner oversikten på hjemmesiden. På navnet skriver du bare "Hold for xx yy" også adressen til fed ex kontoret. Merk at de bare holder i 5 dager så man må ha litt timing. Siden det var dyr pakke tenkte jeg at det var tryggere å ta det hos Fed Ex enn å levere til hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når bestille flybilletter til USA Sommeren 2013 | panerai | Reiseforum | 26 | 25-01-2012 19:15 |
Adresse i USA for å bestille via Air-Savings | BårdK | Reiseforum | 13 | 01-11-2010 18:22 |
Alltid billigere å bestille t/r til USA? | BårdK | Reiseforum | 12 | 28-09-2010 21:56 |
Varer med Fedex på OSL ! | ATC-flyradar | Flyforum | 42 | 13-08-2007 22:53 |