![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På flygtorget.se hevdes det at SAS kommer til å terminere avtalen om wet-lease med Braathens. Braathens flyr vel i dag 2-3 SAAB2000 for SK. Istedet skal en operatør fly CRJ900 fra ARN for SAS. Vanligvis så fester jeg ikke så mye lit til flygtorget. Men jeg syns ryktet er litt interessant, og ikke direkte usannsynelig. Noen som vet noe om dette?
Hvilken operatør det skulle være, er ikke sagt. Men når jeg i tillegg kommer over denne artikkelen om at Estonian oppretter et datterselskap for å fly wet-lease for andre europeiske flyselskaper så syns jeg det begynner å tegne seg ett bilde. Selskaper heter attpå til Nordic Flyways. Estonian har jo flydd CRJ900 for SK i relatvt lang tid ut fra CPH. Det kan jo tenkes at dette er for at SK vil teste kvaliteten på tjenestene som Estonian leverer. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Kan det ha en sammenheng med at FlyBe skal fly 4 ATR-72 for SAS fra ARN (Cimber flyene flyttes til CPH) og at Flygtorget kan ha sammenblandet dette?
At Braathens forsvinner da er vel uansett ganske stor sannsynlighet for |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
http://www.ch-aviation.com/portal/ne...ional-airlines Last edited by jameson82; 27-04-2015 at 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
FlyBe som skal fly for SAS er det "orginale" FlyBe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Etter hva jeg kan se så brukes SAABene på relativt lange ruter, som f.eks ARN-BLL(1:30) og ARN-VNO(1:35). ATR72 er vel ikke akkurat kjent for å være kjapp, så kan ikke se at ATR er en fullgod ersatterer for disse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Ja, skulle selvsagt stått JetTime ![]() Selv om ikke ATRen (-600) er noen rakett, så blir vel neppe flytiden så fryktelig mye lenger og neppe hva som er og bør være fokus for SAS her. Saab-2000 er jo ikke akkurat det nyeste på markedet og mistenker en ATR-72 har vesentlig lavere CASM og er et mer praktisk fly i drift. Og selv om det ikke opereres av SAS så virker det som SAS ønsker og standardisere innleie propell til og kun omfatte ATR-72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
OG jeg gætter lidt her...
Tror at det bliver SAS(Cimber som selv flyver dem... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |