![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Hvorfor kan de ikke sparke noen sjefer i topp-ledelsen istedenfor ??
De er de dyreste lønns-mottakerne |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,388
|
![]()
Da det må vel være mer lønnsomt å selge i stedet for å legge ned?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Hva skjedde? er det kommet noen løsning på denne saken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
Fortsatt 12. Juni som er datoen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article297479.ece
http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article297480.ece http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article294773.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
Indstilling til STS bestyrelsen
Udredning anbefaler Gardermoen som en af tre hovedbaser for flyvedligehold i Norden. Dermed indstiller ledelsen i STS til bestyrelsen, at Sola basen i Stavanger nedlægges. SAS Technical Services offentliggør i eftermiddag en pressemeddelelse, hvoraf fremgår at STS er i en stærkt presset økonomisk situation med et væsentligt budgetteret underskud for 2006. Ledelsen har derfor gennem længere tid evalueret alle STS baserne og aktiviteterne og har nu udarbejdet en klar indstilling til STS bestyrelsen. Ifølge denne indstilling vil det være en klar fordel at samle alt flyvedligehold hvor trafikken og efterspørgslen er størst – nemlig hos de tre hovedlufthavne i Norge, Danmark og Sverige. Hvis STS bestyrelsen beslutter sig til, at følge indstillingen vil dette blandt andet medføre, at basen for flyvedligehold på Sola ved Stavanger skal nedlægges, hvilket vil berøre 265 medarbejdere. Samtidig styrker dette på den anden side grundlaget for de mere end 700 medarbejdere på Gardermoen og for STS's i alt mere end 2.000 medarbejdere. Udredningen konkluderer, at en sådan omfattende strukturel ændring er første skridt og helt nødvendig for STS's overlevelse på længere sigt og for at skabe en stærkere platform for STS's fremtidige virksomhed. En koncentration af aktiviteterne på hovedlufthavnene vil skabe bedre og mere konkurrencedygtige produktionsenheder. Et andet argument er, at vi hermed kan opretholde et unikt kompetencemiljø i Sverige, Norge og Danmark for flyvedligehold og flysikkerhed. Indstillingen er fremlagt efter drøftelser med repræsentanter for medarbejderne. STS bestyrelsen skal nu tage stilling til STS ledelsens anbefalinger ved et møde 12. juni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 391
|
![]()
Det blir mindre bråk på denne måten. Man kan ikke sånn helt uten videre si opp SAS ansatte bare fordi de ikke er lønnsomme.
Lurer på om SAS er villige til å selge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Griper Norwegian sjansen og ekspanderer sin tech-avdeling med en masse 737-knowhow?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
Location: Kongsberg, Norway
Posts: 353
|
![]() Quote:
__________________
Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 481
|
![]()
Det hadde vel blitt Røyken-tilstander på OSL dersom man hadde lagt ned noe der..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
jeg blir bare oppgitt.....og lei meg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
Puh..da kan iallefall jeg puste litt lettere! Men synd for de som rammes
Kjedelig og ha sånne ting hengende over seg hele tiden. Dumt for Norge som en luftfartsnasjon. Får håpe de blir kjøpt opp, kanskje det beste for dem. Om det står SAS på døra eller KLM har egentlig ikke så mye og si. Det ville vært rart da, SAS kjøper Braathens for og legge ned seg selv. En annen ting som forundrer meg er at Stockholm er helt utelukket. For et år siden kom jo instillingen om at Stockholm skulle legges ned. Men det ble det jo ikke noe av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 481
|
![]() Quote:
Det er alltid slik i Norge at det er katastrofe dersom noen jobber flyttes ut fra Oslo og Østlandet til "distriktene". Jeg håper at SAS i det minste forsøker å selge fremfor å legge ned helt. Når Pratt & Whitney overtok Braathens flymotorverksted på Sola ble resulatet flere arbeidsplasser og flere oppdrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
Join Date: Nov 2005
Posts: 4
|
![]()
Visst det ender med at det er BTS som skal ut av STS så er det nok ingen tanke at dette skal bli solgt, heller nedlagt. Av den enkle grunn at det ville blitt en for stor konkurent for STS visst det ble solgt.
BTS har 737CL, men skal en basere fremtiden på en flytype på vei ut? STS OSL har jo capability på 737NG samtidig som de har større og bedre fasiliteter (i tillegg til at det ligger på OSL). MD80 har jo SOM bestemt seg for å fly noen år lengre enn planlagt kanskje så langt som til 2015, dette vil generere mye jobb hos OSL fremover. Det er nok med i planen. mitt syn på saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
OSL har en god del bevegelser flere i året enn Sola. Da er det lettere og legge vedlikeholdet i forbindelse med en rute flight. Å fly et fly som ferry for og ha vedlikehold er DYRT. Må si jeg blir litt irritert av og lese aftenbladet på nettet.. Mye rart de presterer og skrive. Greit at bts gikk 10% overskudd i første kvartal. Men hva med i fjor? STS osl ca 40mill BTS svg ca 6 mill STS arn ca 3 mill Første halvår i fjor var vi ca 80 mill i pluss, men på grunn av lite og gjøre på høsten så ble det slik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Man bør ikke stole på lokalavisene ettersom de vil være pro sitt lokalmiljø. Og jeg tror ikke det er noe fare for at noen vil gå arbeidsledige.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TG kutter arbeidsplasser og ruter fremover | SQ321 | Flyforum | 82 | 01-08-2016 11:52 |
800 arbeidsplasser kan forsvinne fra Sola | Hurum | Flyforum | 6 | 12-07-2006 15:57 |