Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-10-2024, 05:05   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default (Snart) Søndag!

G'moorgen, godtfolk.

Sitter i bilen på vei hjem etter en trivelig aften i selskap med Toad The Wet Sprocket og Barenaked Ladies. Meget underholdende og god musikk.

Søndagen byr nok mest på bilvask og litt huslige oppgaver.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 05:48   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: (Snart) Søndag!

På tide å tenke på første kopp med kaffe. Så blir det frokost på Hurdalsjøen før hjemreise. Middag på Tårnhuset Bistro i kveld…best søndag ønskes:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 06:16   #3
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg sykehus. Her starter dagen 0600 med diverse målinger. Det blir nok en rolig dag her i dag, forhåpentligvis med noen besøk. Ellers er det jo RBK - Brann i dag som jeg må få med meg. Nå var det fine resultater i går sett med Brann øyne så vi får håpe Brann varter opp med festfotball og tre poeng. Ellers er det jo også en del annen sport på fjernsynet så jeg skal nok få dagen til å gå.

Jeg fikk bunkret opp litt mat fra butikken i går, så da skal jeg nok overleve elendige maten som serveres her.
Old 20-10-2024, 07:38   #4
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Blir en tur til nabobyen i dag for litt bursdagsfeiring. Har et par gulrot-muffins som må få på glasur innen det, men det burde være overkommelig. Fikk forøvrig lov å ligge å dra meg til kl 7 i dag selv om det var non tur til å delta på morgensirkuset i dag, så er uforskammet uthvilt

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 08:17   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra tåken i Asker. En søndag hvor jeg skal få gjort noe av det jeg prokastrinerte vekk i går. Bryllupsdag i dag, så blir en bedre biffmiddag i kveld. Så får vi bruke dagen bestemme oss om det blir modne bobler eller moden Bordeaux til. Livets dilemmaer...
Old 20-10-2024, 10:52   #6
Futura
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg sykehus. Her starter dagen 0600 med diverse målinger. Det blir nok en rolig dag her i dag, forhåpentligvis med noen besøk. Ellers er det jo RBK - Brann i dag som jeg må få med meg. Nå var det fine resultater i går sett med Brann øyne så vi får håpe Brann varter opp med festfotball og tre poeng. Ellers er det jo også en del annen sport på fjernsynet så jeg skal nok få dagen til å gå.

Jeg fikk bunkret opp litt mat fra butikken i går, så da skal jeg nok overleve elendige maten som serveres her.
God morgen til deg på et svelt-i-hjel-sykehus i vestre viken. Standarden på maten i Vestre viken er dessverre og merkelig nok, langt under OUS. Jeg lurer på om de budsjetterer med å servere dårlig mat, og middag så tidlig at mange går glipp av den, sparer dem for penger. I 2018 havnet jeg på Gastrokirurgisk på Ullevål med sprekt milt og nyre. Der var det 7 retter å velge blant til middag. 1 vegetar, 2 fisk og 4 kjøtt. Tilberedt på sykehusets kjøkken og pakket i porsoner som ble varmet i micro. Man kunne få mat når kroppen hadde anledning til å spise. På oppholdsrommet var det også brødmat yoghurt, melk, juice, kaffe og te når man hadde lyst, bare å ta for seg. Etter 5 dager på Ullevål var jeg atter en fri man, dog litt redusert. Friheten varte i 7 dager før jeg fikk problemer med fordøyelses systemet, jeg tok ingen sjanser og dro på Bærum Sykehus. Hver gang jeg var til undersøkelse gikk jeg glipp av et måltid. De fant ut det var gallestein som blokkerte og når jeg først var innlagt så kunne de like gjerne operere meg, noe som krever 24 timer faste, så etter frokost dag 2 kunne jeg ikke spise lunsj og middag eller frokost neste dag, så, ved lunsjtider ble det operasjon, og jeg kom tilbake på rommet kl 15.30, da var middags serveringen over for lengst. Neste måltid var da frokost neste dag, jeg ville da vært 48 timer uten mat. Jeg måtte spørre, så kom de med noen brødskiver, med pålegg jeg egentlig ikke liker. Dette er altså på GK hvor de fleste er da de har problemer med fordøyelses systemet og kanskje ikke har klart å ta til seg næring på flere dager. Nei takke seg til OUS
Futura is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 11:06   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
God morgen til deg på et svelt-i-hjel-sykehus i vestre viken. Standarden på maten i Vestre viken er dessverre og merkelig nok, langt under OUS. Jeg lurer på om de budsjetterer med å servere dårlig mat, og middag så tidlig at mange går glipp av den, sparer dem for penger. I 2018 havnet jeg på Gastrokirurgisk på Ullevål med sprekt milt og nyre. Der var det 7 retter å velge blant til middag. 1 vegetar, 2 fisk og 4 kjøtt. Tilberedt på sykehusets kjøkken og pakket i porsoner som ble varmet i micro. Man kunne få mat når kroppen hadde anledning til å spise. På oppholdsrommet var det også brødmat yoghurt, melk, juice, kaffe og te når man hadde lyst, bare å ta for seg. Etter 5 dager på Ullevål var jeg atter en fri man, dog litt redusert. Friheten varte i 7 dager før jeg fikk problemer med fordøyelses systemet, jeg tok ingen sjanser og dro på Bærum Sykehus. Hver gang jeg var til undersøkelse gikk jeg glipp av et måltid. De fant ut det var gallestein som blokkerte og når jeg først var innlagt så kunne de like gjerne operere meg, noe som krever 24 timer faste, så etter frokost dag 2 kunne jeg ikke spise lunsj og middag eller frokost neste dag, så, ved lunsjtider ble det operasjon, og jeg kom tilbake på rommet kl 15.30, da var middags serveringen over for lengst. Neste måltid var da frokost neste dag, jeg ville da vært 48 timer uten mat. Jeg måtte spørre, så kom de med noen brødskiver, med pålegg jeg egentlig ikke liker. Dette er altså på GK hvor de fleste er da de har problemer med fordøyelses systemet og kanskje ikke har klart å ta til seg næring på flere dager. Nei takke seg til OUS
Hyggelig med skryt av min arbeidsplass, har jo jobbet på Ahus før og der har de også faste måltidstidspunkter, men der kommer det en vogn fra kjøkkenet med rykende fersk mat. Hende at vi ansatte fikk noen rester etter middagsserveringa var ferdig og jeg synes jo det stort sett var greit det som kom fra vogna.

Selv foretrekker jeg systemet på OUS hvor vi varmer i mikroen fordi tja det er ikke alltid faste måltidstider passer pasientene alt etter hvilken form eller tilstand de er i. Og ja det smaker stort sett greit det og, vi ansatte tar middager på kveldsvakter som går ut på dato dagen etter eller samme dag. Vi skal eegentlig ikke gjøre det, men det hadde ellers blitt kastet og ledelsen sier ikke så mye på det. Så har jo smakt meg gjennom det meste hehe, jeg personlig liker jo laksen. Kantinene er stort sett sørglige saker på OUS faktisk, der var det mye bedre på Ahus, men jeg tror det ofte blir dårlig når man outsourcer det til ISS og lignende. Kantina på Ahus er drevet av Ahus selv og er faktisk et nokså hyggelig sted å spise mat med utsikt ut.

Jaja god søndag fra Oslo - får se hva dagen begynner. Sov ikke så veldig godt i natt, ja pga en litt kranglete ja mage mens vi førster inne på gastroting. Virker iallefall bedre nå så tror jeg skal kunne klare å holde meg unna innleggelse på gastrokirugisk avdeling som ja i mitt tilfelle hadde vært Ahus da jeg bor i bydel Alna.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 11:39   #8
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Jeg har vært uttalige ganger på Riksen og matopplegget der fungerer bra. Der er bare å hente noe når en blir sulten eller når det passer. Utvalget er også rimelig bra, da de alltid har grøt og supper i tillegg. På Riksen gjør de jo hyggelige ting for pasientene også. På gastro kirurgisk bakte de boller til pasientene på torsdag. Varm bolle med melisglasur smakte himmelsk etter mye faste. På medisinsk er det vaffeldag hver torsdag. Maten vi fikk på fredag illustrerer hvordan opplegget er. Til frokost er det tre halve tørre brødskiver med ost eller "skinke". Skinke kan være alt fra skinke til løkrull (fysj), salami etc. Til lunch i 12 tiden var det vafler. Jeg mente vaffel. Da kom de med en vaffelplate som liksom skulle dekke næringsbehov er mellom frokost og middag. Som de sier i Hakkebakkeskogen: En vaffel er ikke noe for en hel rev. Det trengs noe mer enn det til lunch. Middagen på fredag var faktisk god. Jeg har familie i nærheten så sønnen har vært innom flere ganger med mat til meg, så sånn sett går det greit.

Kantinen på Riksen har blitt vesentlig dårligere i det siste. Prisene har gått markant opp og utvalget har blitt mindre. Jeg tror det er ISS som driver den, men jeg er ikke 100% sikker.
Old 20-10-2024, 12:17   #9
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God søndag fra Scandic City Stavanger hvor helgen er tilbrakt. En var opp allerede ved 7 tiden, og nå har en bevilget seg en stille stund fram til lunsj, etter det det settes kursen hjem.
Til kvelden ventes det gjester, så da blir det ost & vin.
Ha en flott søndag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 20-10-2024, 12:49   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Knausen. 12.40 var frokosten over og formen er stigende etter rakfisken på intimjulebordet med fruS. Her oppe er det et tåkehav og siden man er ca 12% pjusk så utgår marka og kokkelering til middagsgjestene starter vel nå.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fc38d16a-9dba-437a-9ec4-04a64e1158e0.jpg
Views:	373
Size:	123.0 KB
ID:	55245  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 14:06   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

God søndag.

Ble en lat morgen etter gårsdagen med konsert i Oslo. Straks retur til hovedstaden for ny konsert. Denne gangen skal det synges om kroppsdeler, norske vegstrekninger og vinsjer på en kai. #rairai.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 14:34   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Stille søndag i det sørlandske!
Grått og trist ute og man merker på kroppen at man har vært på fest 2 kvelder på rad. Så i dag skal det bare hviles. Eneste anstrengelsen er å kjøre opp til de gamle for middag i kveldinga. Glimrende å slippe å lage middag selv på en slik dag.

Og plutselig blir det vel mandag.... Da er det ikke rart at jeg drikker....

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 14:42   #13
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God søndag fra Santiago. Rolig morgen med kaffe i koppen. Litt tåke i luften så temperaturen i dag skal så vidt bikke 20. Satser på en treningsøkt, og så er det ønske om rødt kjøtt fra Argentina til søndagsmiddag. Bør la seg ordne.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 19:43   #14
Tjab
Upgrade me....

Morn fra Vegas. Kaffe og Cigarillo gjennomført, noe som igjen ga ønsket avkastning... (dere som vet, vet)

Straks ned i en Uber å ut til banen

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 20:46   #15
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God søndags kveld fra Spania. Nyter siste søndagskvelden her nede for denne gang. Det begynner smått å nærme seg hjemreise. Men OLCI åpner ikke før om noen dager så gjenstår opptil flere døgn som skal ni-nytes til det fulle! Neste mandag skal fruen på jobb, så da starter pappaperm-tilværelsen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2024, 20:57   #16
Polaris
Free Luigi

Lais fra sykeseng, stakkars unga som er så febrilsk at de snakker gibberish… Håper ibusafta kicker inn snart.

Apropo sykehusmat, her er det jeg fikk servert etter 8 timer fødsel uten noe smertestillende eller hjelp. Da føler man seg verdtsatt som kvinne, og verdsatt i verden. Hakket i bolla var den lille prikken over i’en i «fick dich» som noen sikkert kan oversette Mannen min dro ut og kjøpte oss pizza istedet.

Jaja. Enda i tenkebobla om bil. Drit med 6% rente på billån for tiden. Og hvilken bil skal man ha, er liksom ingen attraktive superbiler. En SQ8 ja, men så mye peng har vi ikke
Attached Thumbnails

Name:	IMG_2823.jpg
Views:	112
Size:	107.8 KB
ID:	55247   Click image for larger version

Name:	IMG_2824.jpg
Views:	113
Size:	78.2 KB
ID:	55248  
Old 20-10-2024, 21:29   #17
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Lais fra sykeseng, stakkars unga som er så febrilsk at de snakker gibberish… Håper ibusafta kicker inn snart.

Apropo sykehusmat, her er det jeg fikk servert etter 8 timer fødsel uten noe smertestillende eller hjelp. Da føler man seg verdtsatt som kvinne, og verdsatt i verden. Hakket i bolla var den lille prikken over i’en i «fick dich» som noen sikkert kan oversette Mannen min dro ut og kjøpte oss pizza istedet.

Jaja. Enda i tenkebobla om bil. Drit med 6% rente på billån for tiden. Og hvilken bil skal man ha, er liksom ingen attraktive superbiler. En SQ8 ja, men så mye peng har vi ikke
Du må ikke poste slike bilder. Det kan jo være at noen i ledelsen ved Kongsberg sykehus ser dem og får inspirasjon til å gjøre maten enda dårligere.
Old 20-10-2024, 21:54   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Når ingen andre lager maten, så får vi ordne opp, da...
Attached Thumbnails

Name:	Pizza.png
Views:	89
Size:	359.4 KB
ID:	55249  
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules