![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
For Austrian har man på OSL stenging av innsjekking for economy 45 minutter før avgang og 30 minutter før for biz, mens boarding er 60 minutter før avgang(For små Fokker 100). Jeg ringte helpdesk og de kunne ikke skjønne at det var noe problem med dette og de sa faktisk at man måtte være ved gaten før man sjekket inn.
Er det noen som har sett tidsmaskinen som de ansatte og passasjerene skal bruke på OSL?
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Ja er ikke det disse parabolantennene som står vendt nedover. Da jeg sto å lente meg til en slik en kom det masse rare lyder i hodet mitt. Turde ikke stå der lengre så hvor jeg hadde havnet veit jeg ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva er problemet? Det er jo bare å sørge for en veldig lang boardingprosess når den skal starte før innsjekk stenger. For et par uker siden startet den på vanlig OSL-vis 20 minutter før avgang. Uproblematisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg føler meg ikke komfortabel med å møte opp ved gaten 30-35 minutter etter det som står som "boarding time" og spesielt ikke siden helpdesk bekrefter at "boarding time" er seneste oppmøte.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det høres merkelig ut at OS har satt boarding time 60 min før, men det er slett ikke umulig og det er vanlig på større maskiner hvor boarding tar lengre tid. Hadde man derimot startet boarding før innsjekk åpner hadde jeg nok blitt mer bekymret.
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
Er det lov å sjekke inn 30 min før avgang, så er det vel rimelig å tro at man ha lov å komme til gate et par minutter etter stengning av innsjekk.
At OS har rom for boaridng opp til 60 minutter før avgang betyr bare at de tar høyde for at man kansje må taxe fra OSL til FBU for takeoff ved mye tåke, evt at de midlertidig kan sette inn 380 for F70. En ikkesak spør du meg. ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Noen skriver "Gate closes xx:xx", og da er jeg enig i at man bør være der rundt det tidspunktet.
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det her er dog en tosset diskussion...
Det virker på mig, som om du virkelig vil opsøge problemerne... Hvis du virkelig vil møde op ved indcheck på præcis luknings tidspunktet, og der er problemer med den der står foran dig, ja så vil jeg mene at du selv er skyld i dine problemer.... I masser af andre indlæg, er der skrevet rigtig meget om lange lange ventetider ved sikkerhedskontrollen. Det er måske sådan noget at OS har taget højde for... Jeg har været i denne branche i snart 43 år, og jeg har afvist i hundredevis af pax, som kommer forsent, både ved check-in og ved gate....Jeg har hørt ALLE undskyldninger, og de preller af...Alle flyselskaber har SLOTS som skal overholdes..Gør dig selv og dit flyselskab den tjeneste at møde op SENEST til de tider der er publiceret. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Alt 1: "Departure: 06:40" "Boarding time: 06:20" "Innsjekking stenger: 06:10" Her burde det holde å være på flyplassen 5:40. Og man følger normal prosedyre og tid frem til flighten. ALt 2: "Departure: 06:40" "Boarding time: 05:40" "Innsjekking stenger: 06:10" Om man skal gjennom sikkerhetskø og må innom skranken fordi innsjekking til neste flight ikke fungerer online så bør man ikke være på lenge etter 5 på OSL. Og så må man rett til gate for man kan risikere å ikke bli med om man ikke møter opp der til tiden det står på boardingkortet. Ved gaten er det for få sitteplasser så man må stå der i 40 minutter før boarding faktisk begynner. Selv om man har tatt første flylog vil man ikke ha tid for å gå innom loungen for å få seg litt frokost. Hvilket av de 2 alternativene vil være den beste kundeopplevelsen? Og hvilket alternativ ville fått flest kunder til å ta tidspunktene de har fått oppgitt alvorlig?
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Boarding time som printes på boarding cardet er jo i høyeste grad veiledende. Derfor har flyplasser slike skjermer som annonserer når boarding begynner (evt go to gate, forsinkelser, etc)
Men tilbake til spørsmålet ditt: Jeg tror de fleste hverken bryr seg eller legger merke til det |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg fløy fra PHL til CLE med UA i fjor sommer. Der var boardingtiden satt til noen minutter før det innkommende flyet skulle lande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis dette gjelder det flyet som går 1405 så skyldes dette at flyet ankommer 1245, normal turnaround er på 30min på en sånn maskin. Mtp nattstop så er aldri crewet der før 40min før avgang og som sagt tar det ikke lang tid å fylle den maskinen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Har vært i kontakt med helpdesk igjen pga. annen innsjekking de ikke klarer fikse. Ble først fortalt at jeg måtte sjekke inn 05:55, men da hun hørte jeg ikke hadde bagasje ble jeg fortalt at jeg da helst måtte sjekke inn før 04:30.
Hva i alle dager er det disse folkene driver på med?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvilken help desk er det du snakker med? Det med boardingen er iallefall tull, så det høres ut som en misforståelse.
Vi bruker gjerne å være der 40-45 min før push, men egentlig er det planlagt en time på utestopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ignorer de tidene. Bare pass på at bagasjen er innlevert før tidsfrist og at du er på gaten før 'siste frist' - som vel er 10 eller 15 minutter de fleste steder. Intet annet er kontrollerbart og kan trygt ignoreres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
+43 (0) 5 1766 1001 Står på samme siden som man får opp "The system was unable to accept all the chosen passengers on all chosen flights. Please contact our helpdesk." Om det er en misforståelse oppi dette så er det ikke jeg som har stått for den. Har et boardingkort hvor det står "Boarding time: 05:40".
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er i allefall feil, så det er synd om ikke helpdesk kan ordne det. Om de mener du skal være ved gaten før innsjekk er det iallefall en feil i kommunikasjonen et sted.
Du kan gjerne gi feedback om dette i allefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Boarding time er på mange måter tilsvarende når innsjekk på flyplassen åpner, det er ikke slik at du må være der nøyaktig på det tidspunktet. Derimot må du være der før innsjekk stenger, og på samme måter når boarding stenger. Det er for alles skyld for at avgangen blir punktlig at man er tidlig ute og innenfor disse tidsrommene.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Har Austrian kuttet OSL? | OEH | Småprat | 12 | 15-01-2025 14:51 |
Next Level Austrian - Austrian med premium economy og noen flere fly | Someone | Flyforum | 2 | 26-05-2018 02:50 |
Austrian og materiell på VIE-OSL | Boeing_fan | Flyforum | 6 | 11-09-2012 15:51 |
Austrian bytter flytype på OSL! | SQ 777 | Flyforum | 25 | 31-03-2010 01:47 |
Austrian med større fly på OSL! | Herlov | Flyforum | 4 | 10-09-2005 18:04 |