![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 984
|
![]()
Det er ikke bare Norwegian som møter motstand fra den andre siden av Atlanterhavet.
Nå krever Delta flygerne (surprise, surprise) begrensninger i Virgin Atlantic sin globale tilstedeværelse ved å kreve at Delta til en hver tid er tre ganger større enn Virgin globalt sett. Har hørt flere som har vært mindre entusiastike angående hele Delta oppkjøpet og dette vil neppe gjøre dem mer positive. Men, det er vel helt ok at amerikanerne får mer tilgang til Heathrow og potensielt utvanner europeiske arbeidsplasser ![]() Hele artikkelen finnes her http://www.bloomberg.com/news/2014-1...to-virgin.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Veldig interessant! Jeg er litt usikker på hvorvidt jeg synes det er en god ide at pilotforeningene skal diktere hvor store de enkelte delene av et selskap skal være, selv om de gjerne må fortelle verden hva de synes. Så lenge endringer ikke går ut over amerikanske arbeidsplasser så synes det som om alt er OK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Spørsmålet blir jo hvordan Delta etterlever dette. Når Virgin har fått 8 fly til og vil ha det niende? Vil Delta prøve å nekte ekspansjon, eller må de investere i egne maskiner selv? Og hvordan vil han som eier majoriteten i virgin se på dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Dette er vel bare begynnelsen på en ny type "konflikter" vi vil se mer av i tiden fremover etterhvert
som de store selskapene starter sine nye lavkost datterselskaper og outsourcer til sine partnere. KLM/AF hadde vel nylig en liknende, LH vel også. Desverre er nok utviklingen uungåelig og evt "dealer" ledelse/ansatte om begrensninger vil nok bare være å utsette problemene, ihvertfall her i Europa slik det ser ut idag. Hovedproblemet slik jeg ser det er at altfor mange selskaper i Europa er "udødelig" grunnet nasjonalisme og sugerør ned i statskassene. Noe som fører til allianser og ikke mergers. Det er mye vanskeligere å få en allianse til å gå bra enn en merger - slik man har i USA. W
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Posts: 132
|
![]()
Det er vel en og annen "statskasse" som har sugerøret nede i selskapet også. Nasjonalisme i form av et flyselskap er meget utdatert. Å bruke politisk makt til egen vinning er derimot meget lønnsomt. Penger i egen lomme trumfer nasjonalisme hver dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta kjøper 49% av Virgin Atlantic | Someone | Flyforum | 8 | 21-06-2013 19:18 |
Delta og Virgin Blue med Joint-venture USA-AUS | CK | Flyforum | 1 | 09-07-2009 08:34 |
Virgin Express setter winglets på 733 | CK | Flyforum | 3 | 31-10-2005 19:53 |
Delta setter ut vedlikehold ... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 30-03-2005 11:25 |