![]() |
|
![]() |
#1 |
Star Alliance only.
|
![]()
Finnes det prioritert passkontroll? Fast Track gjennom passkontrollen noe sted?
Når jeg leser denne artikkelen, minner det meg om siste tur til New York. Etter avslappende timer i loungen - møter jeg denne køen. Ingen Fast Track her altså. Kommer dette i fremtiden? Finnes tilsvarende i CPH, FRA, LHR etc? http://www.vg.no/forbruker/reise/der...en/a/23350098/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
AMS har vel dette så vidt jeg kan huske. LHR har også en fast-track passkontroll, men den har jeg aldri prøvd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Star Alliance only.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Bangkok har per invitasjon
Jakarta har på vei ut (og på vei inn, men da mot et heftig mellomlegg) Ellers går det vel rykter om at nye terminalen på OSL skal få en for medlemmer av LO og Parat.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, AMS har dette for de som har Sky Priority ihvertfall, og på LHR har man jo fast track både for business/first, men også for biometriske pass hvor man skanner selv og blir tatt bilde av. Ble rimelig lettet da jeg kunne gå forbi over 1000 mennesker i køen på LHR og igjennom biometrisk automat fordi jeg har et nyere pass :-)
Trikset i UK og Irland er uansett å gå i køene til de med EU/EØS pass da det som oftest er kjapp kontroll. Stilte meg en gang feil og i non-EU køen brukte de opptil 10 minutter per person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Istanbul Atatürk har det, Dubai med sin Marhaba, jeg har sett det mange andre steder. Men jeg tror det kan være vanskelig å få til her, siden det er en Politi-oppgave og å kjøpe seg til en slik ekstra tjeneste vil ha en del lovmessige implikasjoner.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bla Abu Dhabi har samme opplegg som BKK hvor du får invitasjon av flyselskapet til å bruke fast track ved ankomst.
Ellers har CDG samme opplegg som AMS med Sky Priority. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SYD. Først passkontroll, så rett videre til sikkerhetskontroll. Fasttrack omfatter begge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
AMS og CDG har for SkyPriority. Veeeeldig deilig på travle dager.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
DXB har det ihvertfall for alle passasjerer på førsteklasse. Sto eget skilt for "First Class", samt en mann som sjekket boardingkortet mitt (BA F). Lang kø ellers, men i min rekke var det ingen kø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Kjøpe også i Bangkok. 300'ish kroner. Samme inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke flyplasser, flytyper og flyselskaper har dere fløyet? | Guest | Flyforum | 301 | 20-02-2025 11:20 |
Hvilke flymodeller har du? | svgspotter | Samlerhjørnet | 288 | 20-10-2017 16:58 |
Hvilke er verdens største flyplasser? | Enur | Småprat | 8 | 16-07-2013 13:59 |
Hvilke mellomlandinger har WF932? | Fnate | Reiseforum | 10 | 14-06-2011 09:23 |
Hvilke flyselskaper har/har ikke rad 13 på sine fly?? | CK | Flyforum | 7 | 01-04-2005 18:19 |