Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-11-2014, 11:13   #1
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

United United Economy Plus

Noen som har erfaring med dette?

Har booket en 5,40 timers flight fra EWR til PHX med Uniteds 737-900 og ser de tilbyr såkalt "Eco Plus" til 80 dollar per pers. Er dette verd prisen syns dere?

Leste og på et tilfeldig forum at Star Alliance Silver (jeg er EBS) kan booke Eco Plus gratis på alle Uniteds flygniger, men tidligst 24 timer før avgang så fremt det er ledige seter å oppdrive. Stemmer det?

Last edited by CaptainMorgan; 16-11-2014 at 11:18.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 11:18   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: United Economy Plus

Verd det vil jeg ikke uttale meg om . Men 35" er bra. Får du rad 21. Så er det noen tommer ekstra. Vi har alltid 21, men gratis.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 12:26   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Du får ikke lengre gratis eco plus med star silver eller gold, bare Uniteds egne Eliter som får dette.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 12:54   #4
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Jeg mener ikke United Plus er verdt det. Er selv 183,5 og greier meg fint i vanlig Eco.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2014, 13:04   #5
darkcho
ScanFlyer Gold

Enig, syns heller ikke det er verdt det på en sånn tur. Tok det fra OSL - EWR en gang, helt kurrant, men ikke noe jeg gidder gjøre igjen.
Old 16-11-2014, 13:46   #6
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Jeg mener ikke United Plus er verdt det. Er selv 183,5 og greier meg fint i vanlig Eco.
Men hvordan er det for en på 190? Reisefølget er i tillegg 195!
Old 16-11-2014, 13:55   #7
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisan! Naa blir vel jeg litt partisk i dette tilfelle og vi tar selvfoelgelig imot ekstra revenue, men spoermaalet om det er verd prisen for Economy Plus eller ikke er vel veldig opp til den enkelte. Det er mange her som setter stor forventning paa seteplass og comfort, on mange tar det ikke saa hoeytidelig saa lenge det holder en minimumstandard. Folk sine pengevaner er ikke basert paa logikk, men har du raad til dette, og du er av "normal" stoerrelse saa ville jeg anbefale det. Min bror reiser relativt ofte fra OSL med oss, og kom til en konklusjon en tid tilbake at det var verd de ekstra pengene, selv om han som de fleste av oss maa jobbe for disse pengene. Vil du bruke disse pengene paa en bedre middag naar du kommer fram gaar det som SAS-flyer sier fint i "vanlig" economy ogsaa...

Dag
Old 16-11-2014, 19:46   #8
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post
Men hvordan er det for en på 190? Reisefølget er i tillegg 195!
Da begynner du å nærme deg at litt ekstra plass er greit. Se rådet fra Dag.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2014, 08:42   #9
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Da begynner du å nærme deg at litt ekstra plass er greit. Se rådet fra Dag.
Jada, da ble det "oppgradering" til Plus. 164 USD for to personer syns jeg slett ikke er galt for bedre pitch og recline.
Spesielt når flybilletten i seg selv ikke kostet noe særlig. Alt ble bestilt samlet i en billett via SAS Kundeservice, så da ble det billigere enn å bestille separat.

Last edited by CaptainMorgan; 17-11-2014 at 08:44.
Old 17-11-2014, 08:42   #10
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Heisann!

Ville kun gjort det om du havner på nødutgang eller første rad i Eco Plus. Gjør det selv stort sett hver gang, men liker å ha litt plass rundt meg.

Individuelt, men for meg er tilbudet bra å ha!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2014, 08:59   #11
Sundet81
ScanFlyer Blue

Hvis du er så heldig å få nødutgang eller første rad i E+, og i tillegg et ledig midtsete, så er det avgjort verdt pengene - i alle fall på strekningen EWR-OSL. Litt bedre plass i E+ kompenserer vel også litt for det skrekkelige, klaustrofobisk lille flyet UA bruker mellom Oslo og EWR.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2014, 22:29   #12
United1K
Up in the air ✈

United1K's Avatar

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post
Jada, da ble det "oppgradering" til Plus.
Bra valg! Blir topp dette her
Jeg reiser selv sykt mye med United og Economy Plus er kjempe bra. Selv om jeg får sitte der gratis hver gang, så hadde jeg spyttet ut litt mer $ for å sitte der.
God tur ....and enjoy flying the friendly skies

United1K is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 01:24   #13
geirfugl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by United1K View Post
Bra valg! Blir topp dette her
Jeg reiser selv sykt mye med United og Economy Plus er kjempe bra. Selv om jeg får sitte der gratis hver gang, så hadde jeg spyttet ut litt mer $ for å sitte der.
God tur ....and enjoy flying the friendly skies
Litt OT,god tur IAH-SGN,har tre sånne selv før 1/3 !!
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 07:43   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Er det slik at sannsynligheten for ledig midtsete er større i eco pluss, regner med at fylles opp bak i vanlig eco før en fyller opp med stausløse og "gratispassasjerer"?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2014, 08:20   #15
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Over til USA er det sjansen relativt stor, men domestic mindre siden det er alltid mange stand-by ( av en eller annen grunn ), og der fyller de opp alle seter... På den annen side fyller de First opp med UA status . Ofte etter boarding har vi blitt hentet og puttet foran.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2014, 06:00   #16
geirfugl
ScanFlyer Blue

Jeg har i hvert fall inntrykk av at UA prøver å sørge for at folk med UA status får ledig sete eller til og med egen rad,innenriks i USA er flyene fulle,så da blir det litt teoretisk.Hvor det er størst mulighet for tomt sete ved siden av på internasjonale tror jeg avhenger av pasasjermixen,dvs mest amerikanere = flere med status og mindre sjangse. OSL-EWR er det meget god sjangse for tomt midtsete i E+,og rimelig bra for egen rad,ihvertfall med UA status.
Old 28-11-2014, 14:41   #17
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Nå bestilte jeg og reisefølget D og F sete i håp om at vi ikke får noen feit, hostende kolspasient mellom oss.
Old 28-11-2014, 16:31   #18
United1K
Up in the air ✈

United1K's Avatar

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
Litt OT,god tur IAH-SGN,har tre sånne selv før 1/3 !!
Takk for det! Blir kjempe topp dette med hele billetten fra IAH til SGN og tilbake oppgradert til Business. Veldig fornøyd med at mine GPU's gikk gjennom.

Februar turen blir også litt av reise...som du vil se på ruten. Hver eneste fly har blitt oppgradert til 1A.---(innenfor USA). Tenk å gjøre sånt uten å bruke en ekstra $ eller poeng! Helt fantastisk.
Har også planer for en januar mileage run. Blir enten Singapore eller Seoul. Har ikke bestemt meg enda.

Hvor skal dine langturer?

Old 29-11-2014, 03:40   #19
geirfugl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by United1K View Post
Takk for det! Blir kjempe topp dette med hele billetten fra IAH til SGN og tilbake oppgradert til Business. Veldig fornøyd med at mine GPU's gikk gjennom.

Februar turen blir også litt av reise...som du vil se på ruten. Hver eneste fly har blitt oppgradert til 1A.---(innenfor USA). Tenk å gjøre sånt uten å bruke en ekstra $ eller poeng! Helt fantastisk.
Har også planer for en januar mileage run. Blir enten Singapore eller Seoul. Har ikke bestemt meg enda.

Hvor skal dine langturer?
Jeg har ca 90.000 miles fra 1 jan til 1 mars,IST-IAH(bor i Tyrkia) med innlagt 2 (!!) IAH-SGN,i Jan og AMS-IAH-EZE med en inlagt IAH-SGN i Feb.Innenfor USA er vell ikke så forferdelig vanskelig,varierer vell litt med rute da,tror f.eks New York-San Fransisco er rimelig vanskelig,jeg håper på upgrades til EZE,de er i V,TRANSPAC er rimelig vanskelig og mine er i W klasse.Har forresten sett en MR til Kambodsja i V på FT,de kan oppgraderes. Det er generelt bra priser fra Europa til S Amerika,med mulighet for gratis stoppover i USA og oppgradering med GPU.Ellers har jeg reist EWR-SGN før,og den var rimelig tom i E+.Har også reist den klasiske LAX-BAH to ganger og da hadde jeg treseter for meg selv på 3 av fire LHs.MR med UA er artig,traff en kar i 70 åra 2 helger på rad LAX-BAH,HAN hadde i motsetning til meg direct turn på begge !!

God tur :-)

PS : SGN er for så vidt OK,men har du tid anbefaler jeg å dra til Hanoi,det er en skikelig interesant by,og du kommer deg dit veldig rimelig.
Old 04-12-2014, 22:11   #20
United1K
Up in the air ✈

United1K's Avatar

United Re: United Economy Plus

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
Jeg har ca 90.000 miles fra 1 jan til 1 mars,IST-IAH(bor i Tyrkia) med innlagt 2 (!!) IAH-SGN,i Jan og AMS-IAH-EZE med en inlagt IAH-SGN i Feb.Innenfor USA er vell ikke så forferdelig vanskelig,varierer vell litt med rute da,tror f.eks New York-San Fransisco er rimelig vanskelig,jeg håper på upgrades til EZE,de er i V,TRANSPAC er rimelig vanskelig og mine er i W klasse.Har forresten sett en MR til Kambodsja i V på FT,de kan oppgraderes. Det er generelt bra priser fra Europa til S Amerika,med mulighet for gratis stoppover i USA og oppgradering med GPU.Ellers har jeg reist EWR-SGN før,og den var rimelig tom i E+.Har også reist den klasiske LAX-BAH to ganger og da hadde jeg treseter for meg selv på 3 av fire LHs.MR med UA er artig,traff en kar i 70 åra 2 helger på rad LAX-BAH,HAN hadde i motsetning til meg direct turn på begge !!

God tur :-)

PS : SGN er for så vidt OK,men har du tid anbefaler jeg å dra til Hanoi,det er en skikelig interesant by,og du kommer deg dit veldig rimelig.
Wow! Du har nå virkelig turene planlagt du også! Jeg har mine 3 store turer som vil da fulle opp kontoen med nesten 180.000 miles og 90.000 på lifetime miles. Har vært herlig å tjene 200% på billig billetter osv. Synd med det nye poengsystemet fra 1.mars. Festlig å høre han på 70 år som reiser verden rundt for poeng. Hehe....likte den Jeg har også tenkt på Bahrain. Ønsker snart at India kan få fingen ut og tillate nordmenn å reise til landet uten visum. Da blir det en vei til Mumbai og returen fra Delhi

Takk for tips om Vietnam. Skal se hva jeg finner på! God tur til deg også

Reply

Posting Rules