![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]()
Vel... har vel hørt noe av det før, men iflg artikkel i aftenposten ser Kjos for seg å starte nye ruter fra de største byene til USA, som f.eks. Boston.
Han påpeker også at det er for dyrt å lande i New York på tynne ruter, så mindre byer må ta til takke med andre destinasjoner hvor det er billigere å lande http://www.aftenposten.no/okonomi/Kj...e-7787016.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]()
Synes dette høres fornuftig ut. Lurer på om de planlegger noen Premium Eco seter foran i kabinen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Her ligger det nok også et taktisk utspill med tanke på hva SAS planlegger.
Slike uttalelser fra både SAS og Norwegian er sjeldent tilfeldige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,612
|
![]()
Og hva koster det i lande i New York i forhold til andre plasser? Har alle flyplassene rundt New York like høye startavgifter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
AirBussjåfør
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 414
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
|
![]()
Nå er det vel ganske begrenset med destinasjoner en 737-8max kan nå I USA fra Norge, med en last/konfigurasjon som egner seg for Norwegian sine operasjoner
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Kjos borde konvertera sina Airbus A320NEO till A321LR NEO så kan han flyga betydligt mer till USA:s östkust från Europa än vad 737-8MAX kommer klara.
A321LR NEO får en range jämförbar med Boeing 757-200. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
|
![]() Quote:
Det krever også en litt annen forretningsmodell for Norwegian, da disse A321ene da må konfigureres med en langt mer premiumkonfigurasjon (les færre seter) enn hva de gjør i dag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Kjos er i hvert fall en dyktig selger som med stadig nye utspill klarer å holde oppmerksomheten oppe rundt selskapet. Han liker snakke om ting som ligger noen år fram i tid. Det er passe uforpliktende. Lenge var ideen bak langdistansesatsingen å fly rike asiatere til Europa. Resultatet er blitt å fly hvermansen til USA. Men han er god til å finne stadig nye nisjer i markedet. La mannen først få de nye 737 Max, så får vi se hva han gjør med dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Til nå har jo historien gitt han rett i nærsagt alle ruter han har lagt frem. Konkurrenten gikk ut med konkret tid for lansering av nye IC ruter, uten at det har skjedd noe. At Norwegian vil åpne flere USA ruter fra Norge er jeg 100% sikker på. Svaret får vi trolig allerede inn mot slutten av neste år. Last edited by Cockpitview; 16-11-2014 at 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hvor mange ganger har Norwegian og mediene kjørt denne saken nå? Blir uansett kult med direkteruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Ruter fra Sola/Stavanger også ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,136
|
![]()
Moderator
Så unngår vi og gjøre dette til en DY vs SK tråd, som en håndfull her nå forsøkte....da slipper vi fjerne flere poster /moderator |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,203
|
![]()
Plukker det opp igjen. Noe marked på østkysten må det nå være (ref icelandair sine ruter til BOS). Det er sikkert diskutert i andre tråder, men er det noe håp om å få inn et lass med passasjerer og nok frakt i en 737 på OSL/SVG/BGO-BOS for eksempel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Synes det er friskt av Kjos og satse, nå er det jo foreløpig bare med snakket men tror nok det ligger noe bak. Uten å dra inn SK for mye, så tror jeg dette vil være enda et stikk mot CPH som "hub". Hvorfor skal de store selskapene sluse alle passasjerene til en hub når andre flyr direkte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
Aftenposten forsetter å gi Kjos gratis reklame. Hva med en liten smule kritisk journalistikk fra Aftenpostens "journalister" for en gangs skyld? Men det ville vel vært å tro på julenissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Ikke spesielt relevant for tråden akkurat ...
Spenstig satsing av Kjos. Hadde digget om SAS kunne gjort det samme ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Når Kjos går ut og sier dette så er det en nyhet. Helt uproblematisk at Aftenposten trykker det. Kanskje denne Max er en game changer som er det nye moteordet i flyindustrien. Har Kjos rett så blir det spennende. Vil neppe ramme kun København. Vil vel heller ikke være gode nyheter for Osl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
De har jo også drevet en svertekampanje i hele sommer, der hver forsinkelse på mer enn 3 timer fikk førstesideoppslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intensjonsavtale mellom SAS og Avinor varsler flere nye IC-ruter fra OSL | Blubird | Flyforum | 51 | 24-01-2019 09:01 |
Norwegian varsler flere nye ruter fra Rygge | BU595 | Flyforum | 6 | 19-01-2008 13:55 |
Kjos varsler flere ruter til Afrika | AirbusTrond | Flyforum | 1 | 07-11-2007 14:37 |