![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]() Quote:
Noen endringer er det men ikke mange og ingen ruter legges ned. Men hvorfor har man valgt to forskjellige lengder på anbudene, henholdsvis 4 og 5 år? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
Hva er det som gjør at Tromsø-Evenes plutselig blir en anbudsrute? Widerøe flyr den jo allerede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
|
![]()
Bare spekulerer, men kan det være sammenheng med hurtigbåt-skandalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Den EVE-TOS ruta så jeg ikke komme. Med de krav til første avgang så ligger inne så er man like langt i forhold til ikke å rekke tidlige fly til Finnmark. Hadde håpet på BOO-EVE da denne er viktigere å få opp frekvensen på i forhold til i dag.
Ellers er de vesentlige endringene, i tillegg til anbudsperiode, bortfallet av både krav om SCAT-1 og distribusjon av billetter i Amadeus ol. Dette vi i stor grad svekke Widerøe sin konkurranseevne på endel ruter. Skal få lest gjennom grunndig i morgen, så kommer jeg vel med flere betraktninger ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Så den, men tidligere har dette vært et mer absolutt krav mot SCAT-1. Har vært mye kritikk mot dette fra konkurransemyndigheter da systemet i praksis kun har latt seg innstallere på Dash av de flytyper som er aktuelle.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() Men dette blir mest flisespikk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Bra! Det vil si, det er ikke leseferdighetene mine det er noe galt med altså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Anbudsåpningen var kl 12 i dag og følgende selskaper har lagt inn tilbud:
• Svenska Direktflyg AB • NextJet AB • AVIES AS • Helitrans AS • Widerøe’s Flyveselskap AS • North Flying A/S • UAB DOT LT • Danish Air Transport A/S Det er vel lenge siden det har vært så mange som har vært interessert, men hvem er AVIES AS? Samme som estlandske http://avies.ee? http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/...html?id=661632 Last edited by TCAS; 27-10-2011 at 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Noen som vet hvilke selskaper har lagt inn anbud på hva? Spennende å se om DAT/DOT vil ta et ytterligere jafs at regionalnettet - om de i det hele tatt har mer kapasitet etter satsingene i Skien og på Rygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Quote:
PS: Uregistrerte selskaper vil man aldri se i anbud av en viss størrelse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Vet ikke hvor oppdatert Wiki er (http://en.wikipedia.org/wiki/Avies), men AVIES har en liten flåte bestående av en rekke flytyper ser det ut til. Den eneste faste passasjerruta de har flys med Jetstream. Av de flytypene de har er det kanskje mest aktuelt at det er det de kommer med hvis de får noen ruter. De andre har jeg mindre tro på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
DAT/DOT finner mer kapasitet dersom de får flere ruter siden lengden på anbudet nå blir 4 eller 5 år. Det gjør en investering noe enklere skulle man tro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Forklarer vel litt. Det jeg mente var bare at man ikke kan søke opp på brreg.no før det er gått en drøy uke eller av og til lengre tid. Ting skal oppdateres her. Men at de kalles AS i estland forklarer jo saken.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
Historisk har anbudspriser vært "kjent" for aktørene før offentliggjøringen selv om ikke tildelingen har funnet sted.
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |
Nytt anbud for Finnmark og Nord-Troms er ute | TCAS | Flyforum | 50 | 27-02-2010 10:58 |