![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
En dag i November 2022 dukket det opp en invitasjon til Flyprat´s Julebord den 8 desember og en kombinasjon av miles, poeng, tilgode lapper og at man avsluttet er års prosjekt den 30 november og dermed i grunn hadde fri i desember utviklet seg til idee som etterhvert ble til en plan.
På vei til julebordet var det i grunn kun forutsetning, en skulle være fremme på Røør i Rosenkrantz Gata klokken 17:00 den 8 desember. Piece of Cake når man starter 9 tidssoner vestover og bare skal krysse Atlanterhavet på veien. Nede i poeng-miles boksen lå det en passe mengde med Air Canada Aeroplan miles, det var også kampanje hvor en fikk 120% bonus miles ved kjøp av miles. Air Canada tilbyr Bonus seter så lenge det finnes ledige seter, de bare skrur opp antall miles det koster. Det ble fort klart at Business hele veien ble dyrt i Miles, så en satte seg ned med Bongo saksen og begynte å dele opp reisen. Ville helst fly Vancouver - Frankfurt, men enten hadde den ruten tatt juleferie eller saa var den full hver eneste dag før 8 desember. Etter endel kombinasjoner med turist til Toronto eller Montreal og Business til London eller Frankfurt fant jeg Calgary - Frankfurt til 69.000 miles (fant andre til over 400.000 Miles !). Da manglet det bare Seattle - Calgary og Frankfurt - Oslo, Alaska skulle ha USD 199.00 en vei Seattle Calgary på Første klasse (169.00 i Main Cabin) elementært. Da gjensto det Frankfurt - Oslo envei som på turist klasse med Lufthansa kostet 9000 United Miles. 3 separate bestillinger og billetter, hva kan gå galt ? Klart at det ble håndbagasje. På hjemreisen var planen å ha en enkel reise som brakte meg fort hjem til den lille italienerinnen, slik skulle det ikke akkurat gå. Fortsatt med Air Canada´s kampanje i minne fant jeg fort ut at selv med 120% ville det koste og med en aldrende far skal en jo tilbake til Norge i løpet av våren. British Airways hadde helt greie Business Class priser tur - retur ut av Oslo, men kun med American Airlines Heathrow - Seattle og dårlig connection - (leeenge på Heathrow). Broder EB var veldig fornøyd med Icelandair og med en Miles Kampanje hos Alaska hvor en fikk 250% miles - som ble nok til å klare Alaska MVP ble dette bestillt, rask og enkel hjemreise på plass(tm).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
Etter at allt var på plass til julebordet og hjem igjen, var det på tide med litt endringer i planene.
«We should really consider this property» kom det fra den lille Italienerinnen en kveld der hun satt fordypet i Zillow (hun har svart belte i Zillow - vår variant av Finn.no eiendommer til salgs), hun hadde funnet en tomt på Maui, med utsikt og innenfor våre pris rammer. Det var helt klart lav sesong ut til Maui og jeg fant en meget gunstig utreise og ennå bedre en rimelig First Class tilbake fra Maui dagen før avreise til julebordet (what can possible go wrong) - det ville gi meg Gullkort hos Hawaiian (kjekt å ha) så dette ble bestillt, en starter jo sjelden i riktig himmelretning !. Hawaiian kjører ganske aktivt på Plusgrade og jeg la inn et bud på 20 USD over minimum og når jeg sjekket inn 3 Desember kom Sete 1B opp - nice ! Søndag 4 Desember. HA 029 - SEA-OGG Sete 1B Airbus A330-200 Bilde av HA A330 SEATAC SEATAC har en genial løsning, SpotSaver - det er gratis, du setter opp tid for Security Sjekk og en blir sluppet gjennom en dør som lar deg gå rett forbi køene - rett inn til ID Check hos TSA, [IMG] ![]() så 7 minutter etter jeg parkerte Land Roveren - var jeg gjennom Security. Gate S11 med en liten inspirasjon i bakgrunn, ny Nonstop til Tahiti: [IMG] ![]() Hawaiian er ikke PlastikkAirline(tm) velkomst drikk (Prosecco) i Glass: [IMG] ![]() Seter - 2+2+2 med flatseng, betydelig bedre enn United First Class på 777 til Hawaii, men et stykke fra de Europeiske Business Class. Men utmerket for 5-6 timer ut til Hawaii: [IMG] ![]() Utsikten fra 1B: [IMG] ![]() Meny må en ha: [IMG] ![]() Og Dagens er: [IMG] ![]() Etter Take Off - en Cnausen Variant (Hawaii Style) av Cocktail Hour: [IMG] ![]() Smakte ikke akkurat alkohol av denne, men Guana og Passion Fruit Juice med noe greier smaker godt. Et helt greit måltid (det er vel slik Plus serveringen er på vei til Kanari Holmene ![]() [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
Maui.
Leiebil var bestillt hos Sixt (CnausenCars) - BMW X3 (or similar). Som vanlig tok det kun minutter å få ut bil hos Sixt, noe som minst ville tatt 30-40 minutter hos Avis eller Hertz. Det ble «similar» en Mercedes GLC - visstnok en oppgradering (en er visstnok X5 størrelse), ble aldri helt venner med GLC en - liker biler med «standard» plassering av ting, Mercedes har av en eller annen grunn plassert Automat Gir Spaken på rattet hvor en normalt finner Blink Lysene, jeg satte bilen i N (neutral) omtrent hver gang jeg skulle skifte fil eller svinge til venstre - men den var god å kjøre og hadde 4 hjulstrekk, noe Sixt BMW X3 ikke har (S-Drive), noe som godt med når en skulle befare tomter. [IMG] ![]() Begge tomtene ligger på veien til Hana, ca 20 minutter fra flyplassen på Maui, jeg hadde avtale med eiendomsmegleren på mandag men tok en liten egen befaring. En av de aktuelle tomtene (til venstre): [IMG] ![]() Hotell er ikke billig på Maui, selv i lav sesong, så jeg måtte opp til Napili Bay oppe ved Kapalua på nordvestre del av Maui, en drøy time å kjøre. Rakk en svømmetur (alltid greit å svømme i desember - det skulle bli mer enn nok sne og is på resten av turen til Julebordet). Napili Bay (og hvilket geni fant på at Julebord skal avholdes i Oslo (hint, hint, hint): [IMG] ![]() Det er litt rart (trist) å være alene på Maui, det er jo vår øy (den planlagte bryllups reisen til Italia endte opp på Maui (Alitalia spells Milano - Maui (lang historie som endte meget godt!) Uansett når jeg er alene på Maui holder jeg med unna «våre» steder, så Waikiki Brewing Company ble igjen mitt sted for middag og noe godt glasset (det var også her jeg satt å så på OL Snowboard i Februar 2022): [IMG] ![]() Tidlig søndag morgen var første stopp på The Coffee Store Napili: ![]() Dette er en av mine 2 favoritt kaffe sjapper i verden (den andre er i Cannon Beach) det geniale er at de åpner 06:00 - perfekt når man har Jetlag light (2 timers forskjell og våkner tidlig (èin skal ikke sova bort Maui dagan). Ben (The Lab) (og her må en si at katter ikke virker) Ben og jeg er etterhvert gode venner, han er ikke pratsom, men kjenner igjen folks når jeg traff han i Februar igjen. Kaffe (Espresso) er for meg dagens viktigste måltid, kan gi slipp på det meste men ikke aldri espresso - her presses det kaffe fra egen kaffe plantasje og eget Brenneri - komplisert av at kaffe bønnene gror på The Big Island - og brennes på Kauai. Norsk Kaffe er av utrolig høy kvalitet - men jeg liker ikke slik kaffe (sikkert påvirket av 25+ år gift med en sør italienerinne). Men dette er kaffe som aldri blir syrlig - den kan brygges utrolig sterk (ikke brent sterkt). Med et (sensurert) antall Espresso shots var man på vei igjen: [IMG] ![]() Og fremme hos Better things - tid for frokost (kanskje er mine mat vaner noe anderledes men det gjør oss interessante ![]() ![]() Litt fra nabolaget: [IMG] ![]() Dagen gikk med til et møte med eiendoms megler, «by» planleggings kontoret (de var kjempe greie å jobbe med) med mere. Det tikket inn en SMS fra Hawaiian om at avgangen til Seattle var 4 timer forsinket (første flight i riktig himmelretning mot julebordet - kanskje en idee om at ting ikke skulle gå helt som planlagt ![]() Det gav meg uansett tid til og SUPa litt (Stand Up Paddleboard) sammen med en god venn.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
Spreckesville:
[IMG] ![]() Herifra skulle det bare bli kaldere, 5 minutter fra stranden var jeg tilbake hos Sixt med en aldeles herlig typisk Amerikansk (den gode typiske) skjønnhet (på slutten av 60 årene) som tok i mot leiebilen - hun startet med: Great !! We gave you a Mercedes GLC and you brought back a Mercedes GLC - we appreciate that!! And you did not bring back the whole Beach !! Jeg påpekte at det var noe sand inne i bilen - det kom svaret raskt: You´re good - I can´t build a sandcastle ! Dette er noe jeg setter pris på her i USA - I am here to do my job - why not have fun doing it! I motsetning til Seattle har Hawaiian Kantine på Maui, gode stoler, stille og bra WiFi (og det er det hele ![]() My Ride on my way to The Julebord: [IMG] ![]() 1 A: ![]() Til tross for en litt dårlig start, skulle dette bli en av de bedre flightene jeg har opplevd ! Her var crewet virkelig i humør (ofte opplever vi at på vei til Hawaii kan besetningen omtrent surfe den perfekte bølgen (og jeg er en surfer Dude !) alle er i god stemning - de skal ut til sol, strender varmt vann !! Stemningen er på topp uansett) Tilbake er nok anderledes - vi er på vei til snø, slaps, is med verre! Kveldens meny: [IMG] ![]() Utsikt fra 1A [IMG] ![]() Det ble igjen servert Prosecco i glass, og vi er klar forn reisen til Julestj..bordet: ![]() Spreckesville rett etter Take off : [IMG] ![]() Hawaiian´s Safety Video: ![]() Dette var grådig godt: ![]() Fortsettes…..
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
Hmmm glemte visst CocktailHour (Can you hear me British Airways (det er et hint til neste framhalds saga).
Uansett varme Macademia Nuts og Prosecco. [IMG] ![]() Crewet var hyggelige, de hadde god tone - fleipen satt løst, de var på hele tiden uten å forstyrre men bare sørge for at det påfyll som man ønsket… Jeg er meget dypt bekymret etter mange Long Haul flyvninger de siste 14 månedene - kanskje er jeg gammel ![]() ![]() Men denne gangen var det ikke bare Cognac, men den herlige vertinnen (godt oppe i 50 årene) var på, you do want the Cognac warmed - not this weird ideas about in the Coffee or On Ice !! Jeg bekreftet at jeg ønsket den Warmed og dette er første gang - glasset holdt rom temperatur mens Cognacén var perfekt oppvarmet (hun brukte 5 minutter): [IMG] ![]() I bakgrunnen ser en Hawaiian´s In Flight Movie system, de deler ut 12 tommer iPad Pro som har et spesial - hvor min private iPad også passer inn
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Herlig rapport, gleder meg til fortsettelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
Det ble en kort natt, rakk 01:35 fergen hjem til Bainbridge og var i seng 02:15 opp igjen for pakke litt anderledes tøy som passer til Norsk vinter.
Alaska trodde jo at jeg skulle til det farlige Canada så straffe runde med manuell innsjekk og kontroll av Pass og Kanadisk ESTA -Horizon har jo Ala Cart - setter baggen på ei tralle ved flyet og magisk dukker den opp i gaten i Calgary. Dagens første flight var med Embrummer: [IMG] ![]() Sete 1A [IMG] ![]() Ingen Pre Departure drink men Champagne i Plast underveis (siden dette bildet ble tatt har Alaska droppet all Plastikk): [IMG] ![]() Det ble rikelig med påfyll, kun 3 av oss drakk Champagneog Alaska bruker store flasker som vi hjalp dem med å tømme ![]() Flott flyvær og utsikt: ![]() Litt over en times flight og Calgary med noe annet føre enn på Maui: [IMG] ![]() Det er alltid en stolpe i veien, i motsetning til de 6 Norse 787 jeg så ved ankomst OSL er denne travel, den skulle til London senere på kvelden: [IMG] ![]() Internasjonal Transfer på Calgary var interessant - super enkelt, først til en 32 tommers fancy skjerm hvor en krysset av hvor en kom fra, hvor en skulle, skannet iPhone Boarding Pass og Skannet Pass - ut kom det en papir lapp som man tok til en grensevakt som satte et kryss og sendte oss inn i en heis og vups var man midt i avgangs hallen: ![]() Som var Doomsday tom - hvor er alle sammen ? Air Canada har ikke egen Lounge på den Internasjonale delen, men bruker en Kontrakts Lounge (Swissport tror jeg) - helt grei, kjedelig øl, ok hvit og rødvin og grei WiFi. Mens jeg satt i Loungen åpnet Lufthansa sjekkinn for Frankfurt Oslo, min eneste Economy flight (hadde allerede planlagt å kjøpe Lounge adgang i Frankfurt for Dusj !! EUR 60.00) men i appen dukket det opp tilbud om oppgradering til Business for EUR 85.00 - man har jo vært på Lillestrøm engang så dette slo man til på…. Klar til neste strekning (787 versjonen av Elg i Solnedgang): [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,012
|
![]()
Takk for meget interessant tripreport. Ser frem til fortsettelsen.
![]()
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-OSL (jun 25) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,853
|
![]()
Hurra, takk og fantastisk... Dette er en deilig start på dagen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,618
|
![]()
Knallbra. Keep’em coming!
Men litt konstruktiv kritikk: Sett en sort tape over parentes- og space-knappene på pc-tastaturet ditt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,466
|
![]() Quote:
Men dette er da vitterlig S12, min gamle nemesis med kenguru-jetway som Swissport-jentene våre nødig ville kjøre ... ?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Takk for turen så langt, det gledes stort til den videre reisen :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,618
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]() Quote:
Du har 100% rett, jeg stod ved Gate S11 og tok bilde av HA 029 som står ved S12. Hawaiian kjører forøvrig W hvor maskinen går HNL-SEA-OGG-SEA-HNL nerd fact
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,466
|
![]() Quote:
![]() Men ikke la meg være partypooper .. Carry on! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
Cællgarry International Terminal som Sølve ville ha sagt, var som å våkne opp i en After the Bomb skrekk film - det var skremmende tomt for mennesker noe jeg også i 2022 opplevde på Vancouver International. Avgangstavlen viste 3 avganger til London: Air Canada, British Airways og WestJet, alle med 787-9. Nerden i meg lurer på om også Lufthansa setter inn 787-9 når det starter opp igjen.
Vel ombord fant jeg dette rommet: [IMG] ![]() Her fant jeg meg til rette: [IMG] ![]() Jeg flyttet inn, hang noen bilder og fikk plass til allt en trenger for en reise mot Julebordet, AirPods Max, iPad Pro, noen bøker og godt humør. En hyggelig velkomst kom fort på plass: [IMG] ![]() Det ble hyppig påfyll, kanskje derfor at jeg ikke drakk noe på Røør. Calligarry er en effektiv flyplass, lite trafikk med mange rullebaner, så kort taksetid og raskt opp i luften, litt for mørkt for bilder. Raskt kom det en Cocktail Hour på plass, til min gledeog British Airways sorg, mere om BA i en annen Trip Rapport senere. [IMG] ![]() Litt Meny: [IMG] ![]() Litt Drikke: [IMG] ![]() Forrett og salat: [IMG] ![]() Salaten var kjedelig, men resten var meget godt. Valgte nok feil hovedrett, liker fisk og Seabass er normalt et sikkert valg, men denne var tørr og smakløs: [IMG] ![]() Stor lykke både ost og dessert, dessverre var gleden kortlivet - ingen Cognac til Espressoen ![]() [IMG] ![]() Setet og sengen er meget komfortabelt, sov et par timer og våknet til litt utsikt: [IMG] ![]() 787-9 er meget komfortabel, la merke til at i April var dette den dominerende maskinen mellom Seattle og Europa, den har også tatt over fra A330 som flytypen jeg bruker mest.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
En drøy time før landing var det frokost, med 787 kan jo crewet gradvis «åpne» vindu blinds noe de også gjorde sammen med at lyset i kabinen ble litt lysere. Et godt kompromiss mot fullt lys masse skrammel 2.5 timer før landing.
En frokost som passet meg utmerket, sammen med 2 Espresso var jeg godt fornøyd: [IMG] ![]() Kom inn over Mainz som alltid er hyggelig å se på, det gikk relativt greit å komme frem til Gaten på B Terminalen: [IMG] ![]() Tyskland hadde akkurat arrestert 27 mistenkt for å sette i verk et kupp, med planer om å drepe sentrale politikere, og ta kontroll. Så mens Frankfurt normalt er Anti LHR: en slipper å ta en strafferunde gjennom Security. Men denne dagen var det 100% LHR - alle ble sluset ut og måtte igjennom ny Security. Og her sviktet det litt, det var Premium Lane, men Helmut Security General sluset alle Premium bakerst i Economy køen. Men det hele tok 30 minutter fra jeg gikk fra setet mitt til jeg var ved inngangen til Loungen. Igjen var det ikke smertefritt, de fleste av oss hadde Mobilt Boarding Pass, både Droid og iPhone og skanningen virket ikke, Helmut insisterte på at alle hadde for lite «Brightness» og det var helt fremmed for han at feilen kunne ligge hos han ![]() uansett han sendte oss videre og i skranken virket allt. Lykken er en dusj etter en transatlantisk flight, kan vi skrive TRANSatlantisk trans er jo forbudt i deler av USA ![]() Det ble litt tid til fundere over den ideelle Business Class nå som jeg ikke er gift med noen Alliance, for meg er det å sette sammen det beste fra mange selskaper ingen er klart best. Så hva vil jeg ta med meg fra Air Canada, først og fremst tilgjengelig Business Class Seter, AC tilbyr faktisk Bonus seter inntil flyet er 100% utsolgt, de bare justerer Poeng Prisen etter tilgjengelighet. AC kjører også kampanjer for kjøp av Poeng 4-5 ganger i året, av typen kjøp x antall poeng og få 85-120% bonus poeng, med en gunstig Canadisk Dollar ender jeg opp med USD 2000.00 r/t til Europa med litt planlegging ![]() Fra denne turen, og forrige, vil jeg absolutt ta med setet, komfortabelt, passe privat og masse skap til elefanter, bøker, orgel og annet en drasser med seg. Maten, med stort unntak av hovedretten fra Calgary, kanskje Calgary ikke er en kystby ? Både forrett og mulighet for Ole Brumm, ja takk begge deler til Ost OG Dessert. Champagne og viner - vel når en kommer fra Kolbotn og sikkert andre stasjoner langs Østfoldbanen, må det ikke være flott med stjerner og greier, men jo mere lokale vin gårder dukker opp er denne fyren fornøyd. Svært artig med den Kanadiske Merlotén fra Niagara Falls, Kanadisk side, Nei LN-MOW ikke Nigeria. Heller nok normalt mer mot kompliserte Pinot Noir fra Nord California og Oregon, men denne var grådig god, et glass til takk. Hva savnet jeg, noe annet enn fabrikkøl, Molson har absolutt gått ut på dato for en som ikke liker Lager eller Pilsner. Jeg liker «Raid the Lard» som BA kanskje var først ute med, liker å kunne hente det jeg vil når jeg vil. Men Crewet var «på» og kom ofte rundt med snacks type tapas og et lite glass vin eller 4 !. Vel fremme i Frankfurt er en skarpt i rute til fremmøte på Røør klokken 17:00 PS her dypt inne i skapet er alle de tegnene KnutW er redd for, bare for forsikre dere at dette er skrevet av meg og ikke chatGPT ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,466
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Nei har du sett .......... 2011 hilser: Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]()
Etterhvert ble det tid for boarding Gate A32 og buss, når en kommer ned og ser noe som ligner på VY Bussen Martin fnatret med til Gøteborg begynner man å forstå at det dreier seg om fjern fjern parkering, vi kjørte og kjørte og nærmet oss Mainz. I gaten kom det en ulyd fra maskinen og ut kom det Seat Change 1F ble til 5F pga Aircraft Change fra A320 til A321 som ikke har 1F.
Uansett fant Helmut BusFahrer en A321 så langt vest en kan komme på FRA, skog er neste parkering. Fraulein Capitain ytret gloser jeg ikke har hørt fra Lufthansa før om Aircraft change og Parking stand. Og FRAPORT gav oss avgang fra Runway 25 L når vi stod parkert 24 sekunder fra 18. La oss si det slik at Capitain Gisela ikke lot være å kommentere dette ![]() Vel omtrent en time sene var vi luften og min servering var søvn ! Men hadde lagt inn nok slingringsmonn til at 17:00 på Røør var innen rekkevidde ![]() [IMG] ![]() Men følg med Godtfolk - neste Bolk, sponset av Maui Brewing Company, setter spørsmål om hvorfor noen ble downgraded fra Plus Bordet til Economy Bordet, følg med følg med, er det CIA på Hvalstad ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
«Den utrolige reisen» | Speedbird | TripReports | 40 | 29-12-2012 07:37 |
Hvordan endte det for den store datafeilen for LH i 2009? | robertaas | Reiseforum | 11 | 13-03-2011 10:52 |
Den lange reisen | Norwing | TripReports | 35 | 04-01-2011 20:50 |
Live rapport vs. rapport når man kommer hjem fra reisen? | Twin Otter | TripReports | 2 | 26-06-2010 08:10 |