Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-10-2014, 13:45   #1
Glenn
ScanFlyer Molded

Default Lilleput Reiser slår sammen reisemål (flyruter)

Lilleput Reiser slår sammen Chios og Lesvos og Peloponnes og Halkidiki.
Det betyr at det går samme fly til reisemålene Chios og Lesvos, og samme fly til Peloponnes og Halkidiki.

Fra lilleput.no:
Quote:
2015: CHIOS og LESVOS SAMKJØRES

Neste år må vi samkjøre Chios og Lesvos, ett og samme fly. Av den grunn halveres kapasiteten til begge reisemålene. Flere bosteder faller bort, andre bosteder har fått redusert kapasitet. De bostedene vi beholder ligger nå på nettet. Vi har god grunn til å tro at p.g.a. betydelig færre seter til begge reisemålene, vil disse reisemålene selges adskillig raskere ut enn tidligere. Kanskje er det en god ide å bestille tidligere enn du gjorde i fjor ?

2015: PELOPONNES OG HALKIDIKI SAMKJØRES
I PERIODEN 6. JUNI T.O.M. 15. AUGUST
samkjører vi Peloponnes og Halkidiki. Halkidiki får derfor tidligere avganger enn tidligere år, og de varer lenger enn tidligere. Av samme grunn halveres kapasiteten til begge reisemålene. Noen bosteder faller bort, andre bosteder har fått betydelig redusert kapasitet. De bostedene vi beholder ligger nå på nettet. Vi har god grunn til å tro at Pelopeonnes og Halkidiki, p.g.a. færre seter til begge reisemålene, vil selges adskillig raskere ut enn tidligere. Kanskje er det en god ide å bestille tidligere enn du gjorde i fjor ?
Samtidig vil Lilleput Reiser ha reiser til Platanias på Kreta, et reisemål som ikke akkurat passer inn i Lilleputs Reiser sin tidligere strategi, nemlig å tilby reisemål utenfor de store turisttråkkene.

Er dette spikeren i kista for små aktører som Lilleput Reiser, eller tror dere de vil overleve den tøffe konkurransen med de store i chartermarkedet?
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2014, 14:16   #2
WestAir
ScanFlyer Blue

Default Re: Lilleput Reiser slår sammen reisemål (flyruter)

Håper de klarer seg! Men hvorfor velge Platanias når det er så mange finere steder på Kreta?
WestAir is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2014, 14:37   #3
3cseat
ScanFlyer Silver

Dette var ikke bra.

Har reist med Lilleput reiser et par ganger, og jeg liker de som reiseopperatør. Men etter mitt syn, er det langt mellom Chios og Lesvos. Om reisende til Chios nå må lande på Lesvos, går det mye tid på reise mellom øyene. Om jeg reiser til noen av disse øyene på nytt, ville jeg valgt den øya hvor flyet lander. Personlig synes jeg Lesvos var bedre enn Chios, men det er mer smak og behag. Begge er fine øyer.

Peloponnes og Halkidiki synes for meg noe enklere å kombinere.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2014, 21:41   #4
WestAir
ScanFlyer Blue

Det skal helt sikker lande begge steder. Halkidiki, som er i Nord-Hellas lar seg ikke kombinere med Peloponnes uten. I tidligere tider var det ikke uvanlig at ett charterfly landet to steder.
WestAir is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2014, 22:32   #5
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by WestAir View Post
Det skal helt sikker lande begge steder. Halkidiki, som er i Nord-Hellas lar seg ikke kombinere med Peloponnes uten. I tidligere tider var det ikke uvanlig at ett charterfly landet to steder.
Det har du sikkert rett i, da det er et godt stykke mellom disse to stedene.
3cseat is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules