Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-05-2006, 21:49   #1
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Grådig av Dy?

lurer på hvorfor Norwegian er sååå grådige etter folks penger, eksempel
i dere "info" om gjennomsjekk står der:
Du sjekker inn bagasje på utreisested for så å hente den opp på ankomststed, mot et lite bagasjehåndteringsgebyr.

Hvis jeg sonderer markedet og vil booke en tur med DY svg/osl/dus/osl/svg så sier den:
Myndighetspålagte
skatter og avgifter utgjør
694 kr

Totalpris inkluderer gebyr for gjennomgående reise. Gebyr er 27 kr innenlands og 25 kr utenlands og beregnes per person per strekning.

Mitt spørsmål, hvorfor kroster det kun 307 t/r med Sasbraathens i "myndighetspålagte" avgifter, mens DY???????

Hvor mye koster det meg å sjekke inn bag hos DY, hvis det er det ovennevnte gebyret,
hva da med de som ikke har bag.

Dette Dy var
krølle is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2006, 22:34   #2
KLMNordic
ScanFlyer Blue

Default Replying to Topic 'Grådig av Dy?'

Kan det ha seg sånn at man slipper unna med noe skatter med SKBU pga gjennomgående billett? DY selger jo kun punkt til punkt billetter(selv om de tilbyr gjennomgående bagasje for et lite tillegg), så her er det jo en del DY bill. det skal betales avgifter for..?
KLMNordic is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2006, 16:56   #3
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Replying to Topic 'Grådig av Dy?'

tror jeg ikke, prisen på nettet viser vitterlig gjennom gående prising, og det som forundrer meg er at innenriks så finnes ikke den samme differansen, m.a.o der er de så å si identiske.. på avgiftene
krølle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules