![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hei.
Nettopp tilbake fra en helg i Bergen med familien og dette var vår første flytur etter at junior ble 2 år. Han er av ulike årsaker veldig liten for alderen og er fysisk sett på rundt 1 års stadiet (vekt, høyde). Crewet kom bort ved boarding med både setebelte og flytevest for infant, men da de fikk vite at han var over 2 år så trengte han plutselig ikke dette. Setebeltet kan jeg forstå da han må sitte i eget sete under takeoff og landing. Men jeg forstår ikke logikken rundt flytevesten. Han et såpass liten at alle tror han er under 2 år. Hva er årsaken til at flytevesten deles ut basert på alder og ikke f.eks. vekt? Mener at vanlige redningsvester man kjøper er kategorisert etter vekten på vedkommende som skal bruke vesten. Synes det er rart at den infant-vesten man har ombord tydeligvis er basert på alder og ikke f.eks. vekt. Stemmer denne praksisen med "boka"? Kan aldri se for meg at den vesten under setet hadde passet på junior under noen som helst omstendighet.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Når jeg tok det marine dekksoffisersertifikatet mitt (D5L) så var vi ganske godt inne på dette med redningsvester. Da lærte vi at det var vekt, vekt, vekt og vekt + litt høyde som gjaldt når det kommer til redningsvester. Med for stor vest så risikerer jo personene og gli ut av vesten, ved oppblåsbare vester kommer jo faren for kvelning i tillegg.
Infant vester er lagd for 0-10/15kg og vanlige vester er ofte lagd for å passe i et stort spekter der 15-30kg ofte er en gasspatron og 30+ kg er begge patroene. Kan aldri tenke meg at produsentene av vester til fly har eller har lov til å ha noen annen måte og regne dette på. Høres mest ut som en "glipp", men er spent på om noen som jobber i kabinen kan fortelle om de har noen andre retningslinjer de går etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kan legge til at dette skjedde både til og fra BGO så på meg virker det som at praksis er at man kun går etter alder. Håper noen kabinfolk kan belyse dette temaet litt mer.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Alle flyseskaper jeg har jobbet for er det kun alder, alder og alder som betyr noe. Vekt er ikke et tema når det kommer til infant vester. Det er reglene vi har fått utdelt.
Kan jo legges til at i et par av de jeg jobba for så delte vi kun ut belte.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppblåsbare redningsvest i bagasje? | Paaljt | Reiseforum | 4 | 02-12-2014 14:05 |
Sete til infant hos SAS | pollymoe | Reiseforum | 6 | 23-04-2014 05:38 |
Infant på AC | LN-FHU | Reiseforum | 4 | 21-07-2011 12:12 |
Maksimum alder for leiebil USA | hellbilly | Reiseforum | 1 | 15-06-2010 23:41 |
Senatet vedtok ny lov ifm piloters alder | Tommy777 | Flyforum | 8 | 17-12-2007 14:22 |