![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Endelig, etter lang ventetid var det min tur til å stå å ta bilder på OSL. Dette var da første gang jeg har vært å spottet fly. Jeg fikk dratt med meg pappa og lillebroren min opp i tillegg, noe som ikke var vanskeligt
![]() ![]() Her er noen av dagens bilder, og kom gjerne med tips og triks! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ha en fin kveld videre! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Vakkert
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Til å være 'første forsøk' er det imponerende. Du stiller de fleste av oss i skyggen.
![]() Imidlertid .. Litt mye luft rundt en del av flyene. Så lenge flyet er motivet, bør det være senterstilt og det dominerende objektet. Du har også litt 'nedoverbakke' et par steder. Ikke vær redd for å crop'e og redigere litt. Men i det store og hele - outstanding! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Kjempefine bilder Emilie! Du er flink!
Som LN-MOW sier, hvis du prøver å rette opp horisonten på bildene så blir dette veldig bra! Bruk f.eks lysmaster som en rettesnor ![]() Gleder meg til å se flere bilder fra deg!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bra dette, nå er ikke jeg helt enig med de som mener at ting må være vannrett og sentrert - gjøres det med vilje så kan det ofte gi veldig gode bilder. Men å croppe litt nærmere skader ikke. Jeg ville også ha tatt en titt på hvitbalansen din, noen av bildene ser ut til å ha et gulskjær.
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Tusen takk dere! Utrolig hyggelige tilbakemeldinger, og ang gulskjæret har det irritert meg, men nå skjønnte jeg hvordan jeg kunne bli kvitt det når du sa det! Deiligt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Det bildet hadde veldig gulskjær, men fikset det værtfall på alle nå. Men orker ikke legge dem ut på nytt, hehe.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En virkelig bra debut!
Stiller meg i all hovedsak bak det som tidligere har blitt nevnt av forbedringsmuligheter. I tillegg vil jeg nevne at du kanskje bør prøve å skru litt ned på ISO-verdien, hvis du fortsatt kan få korte nok lukkertider til å fryse motivet. Særlig Lufthansen har litt mye støy i skyggepartiene (men det er et vanskelig motiv både for fotograf og kamera!). Og en annen ting er vannmerket på bildene. Jeg var også opptatt av vannmerking på mine bilder en gang i tiden, og da inneholdt web'en en brøkdel av det antall bilder som finnes nå. De aller fleste motiver er publisert på nett til det kjedsommelige (dessverre for oss hobbyfotografer som har en drøm om å ta unike bilder), så risikoen for at noen skal rappe akkurat dine bilder og publisere dem er forsvinnende liten. Legg et lite og diskret vannmerke i nedre hjørne er mitt tips, eller dropp det helt. Da blir bildene mye penere å se på! ![]() Håper jeg får se flere bilder fra deg fremover, ser ut som om det er færre "sultne" forummedlemmer ute med kamera på OSL nå for tiden enn hva jeg er vant til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var fine bilder dette Emilie :-)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Takk for flotte bilder Emilie :-)
Keep up the good work! Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Legal Eagle
|
![]()
Flotte bilder altså!! Fortsett sånn!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig flotte bilder, gleder meg til og se flere bilder fra deg!
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder!
![]() ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kjempefin start som spotter. Velkommen i klubben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Flotte bilder! Slenger meg på kommentaren om ISO og vannmerke. Om du mener at vannmerke er viktig, dytt det gjerne ned i hjørnet slik at det ikke tar fokus vekk fra flyet
![]() Er veldig glad for at noen tar seg bryet med å ta slike bilder, jeg eier ikke tolmodighet til å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK4432 25NOV17 OSL-TOS LN-RPG Diverted til OSL over Røros | kaijoar | Flyforum | 3 | 25-11-2017 20:53 |
Frem og tilbake x 2,5 (LAX–OSL–MOL; OSL–OAK–OSL–MOL; KSU–TRD–KEF–JFK; JFK–LAX | flyKSU | TripReports | 21 | 12-10-2015 19:01 |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
OSL-BGO-OSL-LHR-OSL | Chriscross | TripReports | 4 | 15-06-2009 17:18 |