Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2006, 15:41   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
Default 'Kundene vil heller stappe inn flere seter'

'' Airlines pick extra seats over more room in coach.

Today_787 When Boeing designed its new 787 “Dreamliner,” the U.S. jetmaker envisioned a plane full of ground-breaking passenger comforts. As part of that strategy, Boeing’s original design called for eight seats per row in the coach-class section. The idea was that airlines would configure the seats in a 3-2-3 arrangement that would leave extra room for fliers. But Boeing also made the 787 wide enough that the plane could accommodate nine seats in each coach row, and that’s just the option most airlines seem to be opting for.

“That means travelers will plop into a 17-inch-wide seat, about the same as on today's Boeing 737s and 757s, instead of a 19-inch seat arranged in a new, patented 3-2-3 seating configuration designed to maximize comfort,” writes Scott McCartney, The Middle Seat columnist of The Wall Street Journal (subscription required). Boeing’s 787 will have a number of flier-friendly features, such as bigger windows and storage bins. But McCartney writes that “a big part of the game-changing design was built around the 3-2-3 seating and a wider-than-normal coach seat,” McCartney writes. He notes that other than United and British Airways, most airlines seem to remain skeptical that extra room in coach can generate more revenue. ''

(USA Today)

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 16:02   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Måtte alle flyselskaper som gjør flysetene trangere og benplassen mindre gå direkte i dass og gå konkurs fortere en svinnt! issed

Tenk så fint når de endelig forstår at det går an å selge komfort også og at det finnes nok av folk som er villige til å betale for det. Bare se på Thai. På rutene fra CPH og ARN til BKK har de 5 cm mer benplass enn SK. Premium Economy er god komfort til fornuftig pris. Og de siste månedene har de flydd med fulle fly hver eneste dag!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 16:23   #3
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Airbus har vel også store vyer om god plass for passasjerer på A380. Spørs hvor lenge dette varer når solhungrige skandinaver skal sendes på billigste måte til Thailand (jfr. tråd om TUIs 747er til Phuket).
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 16:30   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Historien gjentar seg - reklamene for nye flytyper viser lounger, senger... Airbus foerslo til og med et shoppingsenter i 380, gjorde de ikke?

Men naar maskinene kommer i trafikk, er det oekonomien som teller og det gjelder aa faa saa mange 'bums in seat' som mulig. Og saa smaa som marginene er i bransjen, er det en dyd av noedvendighet fpr aa overleve ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 17:45   #5
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Det er vel to sider her. I økonomi-klasse ser vi en gjensidig selvforsterkende forhold mellom pax som vl reise for en slikk og ingenting og flyselskao som presser hverandre om å få kabinen fullest mulig og kunne gi bort billigst mulige billetter. Forran gardinen(e) ser vi det motsatte, hvor selskapene overgår hverandre i å lage det bedre og bedre. Begge deler går vel bare mot å bevise to enkle prinsipp:

1. Du får hva du betaler for.
2. Du kan ikke både velge kaken og spise den og.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 22:46   #6
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Quote:
Originally posted by LN-MOW
“That means travelers will plop into a 17-inch-wide seat, about the same as on today's Boeing 737s and 757s, instead of a 19-inch seat arranged in a new, patented 3-2-3 seating configuration designed to maximize comfort,” writes Scott McCartney,
Med ni seter i bredden på 787 vil hvert sete være 17.2 tommer bredt, og midtgangene 19 tommer brede. Men samtidig kan det tenkes at pitchen blir større, ala det EK har gjort med sine 777, som har ganske bra med benplass selv på eco.

Quote:
Originally posted by Bizflyer
Måtte alle flyselskaper som gjør flysetene trangere og benplassen mindre gå direkte i dass og gå konkurs fortere en svinnt! issed
Smalere seter fører ikke nødvendigvis til mindre pitch, med mindre du skal ut på chartertur Se eksempelet over.
brendas is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2006, 00:31   #7
Arrow
ScanFlyer Blue
 
Arrow's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 435
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Jeg synes egentlig at jeg klarer meg bra med den "pitch" jeg får idag, men skulle gjerne sett at setene ble litt bredere for å få plass til armene, når jeg sitter i midten.
Arrow is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2006, 08:14   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,460
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Quote:
Originally posted by Arrow


Jeg synes egentlig at jeg klarer meg bra med den "pitch" jeg får idag, men skulle gjerne sett at setene ble litt bredere for å få plass til armene, når jeg sitter i midten.
For meg er pitchen viktigere enn bredden, men det skyldes vel at jeg er bygget i høyden og ikke bredden
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2006, 10:24   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Ser for meg TUI's versjon av A380; 1200 seter one-class-only. Hurra!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flere seter i BA sine fly Someone Flyforum 20 06-11-2016 05:03
SAS og valg av seter ved flere legs veos Reiseforum 3 09-04-2014 13:04
BA setter inn flere seter og minsker hylleplassen i sine A320 Someone Flyforum 13 27-02-2010 10:07
Reservasjon av seter for flere jb1 Flyforum 16 06-08-2008 21:29
Har Atlantic leid inn flere fly? enml Flyforum 20 18-10-2006 20:08


All times are GMT +2. The time now is 09:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.