Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2006, 15:41   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default 'Kundene vil heller stappe inn flere seter'

'' Airlines pick extra seats over more room in coach.

Today_787 When Boeing designed its new 787 “Dreamliner,” the U.S. jetmaker envisioned a plane full of ground-breaking passenger comforts. As part of that strategy, Boeing’s original design called for eight seats per row in the coach-class section. The idea was that airlines would configure the seats in a 3-2-3 arrangement that would leave extra room for fliers. But Boeing also made the 787 wide enough that the plane could accommodate nine seats in each coach row, and that’s just the option most airlines seem to be opting for.

“That means travelers will plop into a 17-inch-wide seat, about the same as on today's Boeing 737s and 757s, instead of a 19-inch seat arranged in a new, patented 3-2-3 seating configuration designed to maximize comfort,” writes Scott McCartney, The Middle Seat columnist of The Wall Street Journal (subscription required). Boeing’s 787 will have a number of flier-friendly features, such as bigger windows and storage bins. But McCartney writes that “a big part of the game-changing design was built around the 3-2-3 seating and a wider-than-normal coach seat,” McCartney writes. He notes that other than United and British Airways, most airlines seem to remain skeptical that extra room in coach can generate more revenue. ''

(USA Today)

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 16:02   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Replying to Topic ''Kundene vil heller stappe inn flere seter''

Måtte alle flyselskaper som gjør flysetene trangere og benplassen mindre gå direkte i dass og gå konkurs fortere en svinnt! issed

Tenk så fint når de endelig forstår at det går an å selge komfort også og at det finnes nok av folk som er villige til å betale for det. Bare se på Thai. På rutene fra CPH og ARN til BKK har de 5 cm mer benplass enn SK. Premium Economy er god komfort til fornuftig pris. Og de siste månedene har de flydd med fulle fly hver eneste dag!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 16:23   #3
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

Airbus har vel også store vyer om god plass for passasjerer på A380. Spørs hvor lenge dette varer når solhungrige skandinaver skal sendes på billigste måte til Thailand (jfr. tråd om TUIs 747er til Phuket).
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 16:30   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Historien gjentar seg - reklamene for nye flytyper viser lounger, senger... Airbus foerslo til og med et shoppingsenter i 380, gjorde de ikke?

Men naar maskinene kommer i trafikk, er det oekonomien som teller og det gjelder aa faa saa mange 'bums in seat' som mulig. Og saa smaa som marginene er i bransjen, er det en dyd av noedvendighet fpr aa overleve ...

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 17:45   #5
Utflyttet
Ute på tur

Det er vel to sider her. I økonomi-klasse ser vi en gjensidig selvforsterkende forhold mellom pax som vl reise for en slikk og ingenting og flyselskao som presser hverandre om å få kabinen fullest mulig og kunne gi bort billigst mulige billetter. Forran gardinen(e) ser vi det motsatte, hvor selskapene overgår hverandre i å lage det bedre og bedre. Begge deler går vel bare mot å bevise to enkle prinsipp:

1. Du får hva du betaler for.
2. Du kan ikke både velge kaken og spise den og.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 22:46   #6
brendas
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally posted by LN-MOW
“That means travelers will plop into a 17-inch-wide seat, about the same as on today's Boeing 737s and 757s, instead of a 19-inch seat arranged in a new, patented 3-2-3 seating configuration designed to maximize comfort,” writes Scott McCartney,
Med ni seter i bredden på 787 vil hvert sete være 17.2 tommer bredt, og midtgangene 19 tommer brede. Men samtidig kan det tenkes at pitchen blir større, ala det EK har gjort med sine 777, som har ganske bra med benplass selv på eco.

Quote:
Originally posted by Bizflyer
Måtte alle flyselskaper som gjør flysetene trangere og benplassen mindre gå direkte i dass og gå konkurs fortere en svinnt! issed
Smalere seter fører ikke nødvendigvis til mindre pitch, med mindre du skal ut på chartertur Se eksempelet over.
brendas is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2006, 00:31   #7
Arrow
ScanFlyer Blue

Arrow's Avatar

Jeg synes egentlig at jeg klarer meg bra med den "pitch" jeg får idag, men skulle gjerne sett at setene ble litt bredere for å få plass til armene, når jeg sitter i midten.
Arrow is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2006, 08:14   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Arrow

Jeg synes egentlig at jeg klarer meg bra med den "pitch" jeg får idag, men skulle gjerne sett at setene ble litt bredere for å få plass til armene, når jeg sitter i midten.
For meg er pitchen viktigere enn bredden, men det skyldes vel at jeg er bygget i høyden og ikke bredden
Old 26-05-2006, 10:24   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Ser for meg TUI's versjon av A380; 1200 seter one-class-only. Hurra!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules