![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Strekning: Oslo Atrium - Aspelund
Avgang: 1326 Reisetid: 35 minutter Pris 66kr Transportmiddel: Buss ![]() Bussen kom presis ifølge telleverket på stasjonen. Etter å ha overdratt omtrent 10 dollar til den kvinnelige bussjåføren, gikk jeg bakover og fant meg en ledig toseter nest bakerst i bussen. Konfigurasjonen på denne tyske bussen er 2-2 noe som gjorde at ingen får midtseter, selv om bussen er full. En smart løsning med dør nummer to midt i bussen gjorde at folk både kunne gå av og på bussen samtidig. En glimrende løsning fpr ruter med flere stopp. ![]() De smale og tynne setene gjorde at knyttenevetesten kun ble halvt bestått. Knytteneven kom ned på tvers, men ikke på langs. Derfor må vi gi litt trekk for dette. Det var heller ikke noe IFE-system, men jeg spilte Camel på min private mp3-spiller, så det var nok for meg. Det var heller ingen restriksjoner på bruken av disse ombord, såvidt jeg kunne se. ![]() Belegget var omtrent 50% på denne turen, og på den strekningen jeg reiste kom det på nye passasjerer i omtrent samme tempo som de gikk av, så belegget var ganske jevnt. På Nesbru kom det på en rødruss med Atlanta Braves-cap, men av en eller annen grunn mistenker jeg aldri han har vært i Atlanta. ![]() På veien passerte vi flere kjente landemerker, bl.a. denne bensinstasjonen hvor jeg la igjen ganske mange kroner for snop og digg i mine yngre år. ![]() Og dette er kirken jeg ble døpt i. Etter en ellers uneventful reise kom jeg trygt fram til Aspelund og benyttet den geniale døren midt i bussen til å forlate doningen. Deretter var det å spasere de ti minuttene til min brors bolig hvor jeg ble ønsket velkommen og bedt med til å klaske noen baller på den lokale golfbanen (Røyken). ![]() ![]() ![]() Snipp snapp snute ....... ![]() Last edited by LN-MOW; 26-04-2009 at 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Virkelig bra golf-teknikk
![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott TR!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Nydelig triprapport
![]() ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Super rapport - sikkert beste vei vestover med tanke på NSBs surr i dag. (hadde vel blitt buss selv om du hadde tatt toget)
Du pleier jo bare å komme med dønn seriøse korrekte opplysninger, MOW ![]()
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Huff da .. håper ingen fra DAFF arresterer meg for mine faktafeil ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal jeg legge igjen en TR om skolebussen min? ER meg (10. klasse), 2 8. klassinger og resten er første klassinger. Jippi!
Forrsten så er bussen en Mercedes minibuss med tyggegummi på hvert sete ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Noe sier meg at du aldri har kjørt buss før!
Jeg fikk meg en god latter jeg! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Genialt
![]() Selv ville jeg vel - i sangtitteltrådtitteltradisjonens tegn - benyttet meg av denne som tittel: http://www.youtube.com/watch?v=7YQa6l3Geyo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Haha - strålende report! Jeg ble skuffet i et halvt sekund, da jeg vitterlig først leste Oslo-Ålesund. Men så feil kan man ta, på en dag som denne. :-))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke så rart - den viser jo sanntid, ikke rutetid.
Hvis bussen er logget inn og systemet virker som det skal vil bussen alltid være presis. Flott rapport!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde ikke akkurat forventet å se bilder fra Kjekstad GK, min hjemmeklubb her...
Men det er godt å se at snøen er borte og golfsesongen forhåpentligvis rett rundt hjørnet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Det kum-lokket utenfor Shell gikk i luften for to år siden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En av de beste rapportene på laang tid... I tillegg så ble du kvitt golfdritten også. En golfkølle mindre og Norge har blitt et bedre sted å leve...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hehe, veldig bra. Kanskje noen tar en t-banerapport snart!
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Ha, ha, ha... Siste bildet var best LN-MOW
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jøss, er du Camel-fa(e)n du også! Hvordan er det med Wishbone Ash?
![]() |
#19 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Takk for gode kommentarer - det er tydeligvis 'de nære ting' som engasjerer mest. Og Biz .. jeg HAR kjørt buss før .. mange ganger .. selv om jeg ikke gjør det hjemme hvis jeg kan unngå det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly&øl - Oslo fredag 1 april kl18:00 - Døgnvill Burger Vulkan | Someone | Flyforum | 47 | 04-04-2016 03:41 |
Fly&Øl, Oslo, fredag 20. april - Cafe Sara/Tilt | fluxie | Flyforum | 42 | 21-04-2012 19:37 |
Pam Ann kommer til Oslo 26. april 2011 | FK27 | Småprat | 1 | 27-02-2011 22:45 |
BGO 11. April & SVG 14. April | sirpjalle | Bilder & foto | 9 | 14-04-2008 22:34 |