![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Har hittil bare fløyet SK på LH og er bare 179 cm, så er ikke den som sliter mest.
Har forøvrig kun hatt nødutgangsete eller fått OT på mine turer. Neste år skal jeg og en kompis til LAS, og han er 1,98 på strømpelesten. (Grunnet økonomi er kvegklasse påtvunget, men noen hundrelapper i setereservasjon går bra) Ikke enkleste ruten å få ett flyselskap på, og sitter med inntrykk av at man kun får reservert hos det selskapet som utsteder billetten. Noen erfaringer/tips? Beste er kanskje SK via CPH til SFO med rad 23, og at han får "lide" det siste lille leget med UA eller Virgin... Edit: Driter i allianse/bonuspoeng på denne turen. Last edited by WF789; 19-07-2014 at 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har du vurdert BA one-stop via LHR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I aller høyeste grad, men det virker som jeg ikke får lov til å velge nødutgangseter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde kanskje fulgt Marims tips siden en ikke er "gift med bonussystem"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
I tillegg tror jeg Gullkortmedlemmer kan velge de allerede ved booking. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det stemmer.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Skjønner at økonomien kan begrense, men som rett under to meter selv prioriterer jeg sikre kort på long haul og vil anbefale å vente til et WT+ salg og betale rundt 9000kr.
Alternativt fly United, hvor man kan få 8-10 extra cm benplass for rett under tusenlappen per strekning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Joker
|
![]()
Nå vet jeg ikke hvor reisevant din venn er, men 198cm i økonomi (om han ikke har "flaks" å får ekstra plass) kommer til å drepe reiselysten hans for alltid. På tilfeldige datoer i februar koster BA WT+ ca. 4000,- mer enn SAS Øko, det er det absolutt verdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
(Tror han er blandt de første som betaler for å få sitte på siste rad, men det funket midtsetet ble ledig.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger, får være obs på evt. tilbud hos BA.
Hadde opprinnelig lifemiles som et alternativ, men finner ikke C-tilgjengelighet overhodet hvis man skal kunne planlegge litt i forkant, og med kommende devaluering er det nok ikke-tema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Men som det sies, skal du sikre deg grei benplass i economy til litt billigere penge enn SK/BA så er jo UAs Economy pluss grei valuta for pengene (one-stop via EWR). Selv om du må bytte på EWR så har de jo samme konsept domestic også.
Domestic USA har hvertfall UA, DL og AA (vet ikke om det er rullet ut over alt) nå mulighet for å kjøpe economy pluss.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Klm og Delta har vel begge også economy comfort tilsvarende UA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Om du booker hos United kan du enkelt gå inn å kjøpe nødutgangsseter med en gang du har fikset billetten! Koster ca $125 èn vei fra OSL til EWR, og ca $99 èn vei fra EWR til LAS... Har gjort det flere ganger på forhånd, skal selv over i Oktober til LAS igjen og da har jeg nødutgang/bulkhead på alle strekninger. Kostet meg ca $400 i tillegg til billettpris på NOK 4500 fra TRD.. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BA er jo normalt grusomt i vanlig økonomi. Men jeg ender normalt opp med de når jeg reiser til USA grunnet pris, men ikke minst masse direkte fra LHR.
Men hvis American Airlines flyr mellom LHR og LAS, så velg det. Så betaler dere drøyt $100 for et sete i Main Cabin Extra. Pitch på 38". Jeg fløy det til Dallas i fjor, og var lett verdt de ekstra kronene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Putekrig i Økonomiklasse! | LN-KRF | Flyforum | 1 | 17-08-2010 10:51 |
Umenneskelig å fly økonomiklasse | wilhelm | Flyforum | 42 | 04-05-2010 00:51 |
Knebeskytter for økonomiklasse | Discus | Reiseforum | 8 | 09-09-2008 22:26 |
Kun økonomiklasse | Hurum | Flyforum | 0 | 27-01-2006 12:54 |