![]() |
|
![]() |
#1 |
evig optimist
|
![]()
Skal jo som nevnt til Thailand i mars med en kompis. Og som nevnt i en tråd her på forumet, så kan man jo få seg en billig tur i first med ek t/r bkk-hkg, jeg viste han dette, og nå har han forbannet seg på at dette skal vi gjøre
![]() ![]()
![]() |
#2 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Hong Kong er en av mine desiderte favoritter. Anbefaler at dere booker dere inn på et av byens bedre hoteller, får ofte mange gode tips der om ting å se, spise og shoppe.
Ellers har du jo klassikere som å ta Star Ferry, dra til toppen av Victoria Peak, utforske Kowloon samt dra til de delene av Hong Kong der det er mindre tett befolket (men like fullt interessante). Tror absolutt ikke at dere vil ha problemer med å slå i hjel noen dager i HK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
evig optimist
|
![]()
hei, takk for tips
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Se denne: http://forum.flyprat.no/showpost.php...8&postcount=53
og denne: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=39629 og denne: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=65017 ... og en rekke andre tråder på forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Gode hoteller i HK er blant annet:
Intercontinental Hong Kong (best utsikt, flott lokasjon og god lounge) Island Shagri-La Hong Kong (flott og nytt hotell på øya, ligger vegg i vegg med Conrad) Conrad Hong Kong (flott og nytt hotell på øya, ligger vegg i vegg med Shangri-La) Mandarin Oriental Hong Kong (luksuriøst hotell på øya) Landmark Mandarin Oriental Hong Kong (boutique-varianten av MO, meget fancy design) Four Seasons Hong Kong (sannsynligvis et av de beste byhoteller i hele verden) Peninsula Hong Kong (legendarisk, grand old dame som alle hotellkjennere vet om, leverte tidens største ordre til Rolls Royce på deres Phantom) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Anbefaler en tur med taubanen opp til sitting Buddha. Ikke fordi han der sitting Buddha er så spesiell, men taubanen er det. Har et sykt spenn (verdens lengste?) over sjøen, og på vei opp har du fugleperspektiv over flyplassen. Og med de linsene enkelte av dere her inne har, er det nok mulig å få noen stilige bilder.
![]() |
#7 | |
evig optimist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
evig optimist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis du er ute etter en liten utfordring og vil se Macau i fugleperspektiv, kan du klatre på masten av Macau tower. Men været må være på din side og du må booke klatringen på forhånd ;-)
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br> ![]() Last edited by gardkarlsen; 28-12-2010 at 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
evig optimist
|
![]()
hehe, før jeg har sett utfordringen så er jeg litt mer usikker på den ;-) hadde det vært for 10 år siden så..
Forresten, noe jeg kom til å tenke på, hvordan er dette med utreise og innreise igjen fra thailand mens man har sin "base" der? må vel fylle ut imm-kort og gjennom passkontroll igjen da fra hong kong? Byr vel ikke på noen problemer dette, i presume?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, jeg har vært inn og ut av Bangkok 3 ganger iløpet av en 2 ukers periode og det gikk helt fint. Du må vel fylle ut immigrasjonspapirene hver gang så beste tips er å lære seg passnummeret slik at man slipper å dra frem passet hver gang ;-)
![]() |
#13 |
evig optimist
|
![]()
skal begynne å pugge straks :-) nå har jeg så masse bra tips at jeg må begynne å sette opp en liste snart, kjempeflott alle sammen, takk takk :-) bare å begynne å telle dager til 15 mars nå vel ;-)
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Og hvis man er interessert i slikt....på kvelden 16. mars er det hesteløp på Happy Valley Racecourse: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ho...jockeyclub.jpg
Sinnsykt mye folk og god stemning. Koster bare noen få kroner å komme inn så sant du ikke skal ha bord oppe i høyden. Øl og fingermat er tilsalgs og hvis du ikke kjenner til hestene så henger det tips fra eksperter som i hvert fall for min del var innbringende. 10-15 minutter å gå fra Causeway Bay t-banestasjon og trikken stopper vel også i nærheten. Hjemmesiden til Hong Kong Jockey Club: http://www.hkjc.com/home/english/index.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den berømte Jumbo floating restaurant i Aberdeen, Hong Kong Island Seaside, om du er gladi fiskemat. Anbefaler også å utforske Mong Kok på Kowloon-siden, det tettest befolkede området i verdens tettest befolkede by. En veldig fargerikt og levende del av byen.
Om tiden strekker til så ta gjerne en avstikker til Macao også. Anyway ha en god tur... Hong Kong skuffer ikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en booking på Langham Place i begynnelsen av mars, og ankommer HKG så sent som 23:00. Ser på hotellet at de holder av reserverte rom frem til midnatt, men har også sendt en mail til hotellet om at jeg kan risikere å komme senere. Noen som har erfaring med noe lignende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vurderer og reise til HK i april (15/4-26/4) og har noen spørsmål.
1. Er 10-11 dager for mye i HK eller er det nok å gjøre der så lenge? 2. Ser att Finnair og Qatar har ca samme pris på economy klassen. Hvordan er servisene osv på Qatar i forhold til Finnair. Er det vært den lengre reisetiden??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Jeg synes Hong Kong er en fantastisk by, men 11 dager i strekk er kanskje litt mye. Jeg har vært der i mer enn 11 dager, men det er fordelt over flere turer. Sikkert ikke noe problem å fylle alle dagene, jeg ville heller dratt et annet sted i tillegg. Med Finnair kan du f.eks fly inn til Beijing, Shanghai eller Tokyo, ordne billett på egenhånd til Hong Kong og så returnere derfra hjem til Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, 10-11 dage er måske i overkanten som turist. Men man kunne jo kombinere det med nogle dage i Macau (1 time med hydrofoil-færge) eller Shenzhen (35 min med metro).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen dager i gambling-byen Macau hørtes ut som et godt tips ja. Kan sikkert fort bli veldig dyrt eller billig det tenker jeg, kommer an på flaksen min.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hong Kong | Someone | Reiseforum | 21 | 02-07-2010 16:40 |
Hotell i Hong Kong | Farmer | Reiseforum | 8 | 22-02-2009 14:47 |
Hong Kong og AY !! | SQ 777 | Flyforum | 26 | 30-04-2007 16:14 |