![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så at forsiden på VG var prydet av en SAS kaptain som ønsket å fly i bunad
Med tanke på denne http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=4664 fra i fjor så regner jeg med at det var en Ex:BU captain.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jepp... Hovedsak på NRK Østlandsendingen klokken 06.00 i dag tidlig... Here we go again...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bunad er flott
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Også jeg som trodde at vi hadde konkludert med at bunad ikke hadde noe å gjøre sammen med/til erstatning for en uniform , leser ikke alle flygende dette forumet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det kommet noen konklusjon altså? ...eller er det bare noen en tror siden man samme syn på saken som SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
JA! til bunad på bakken... Nei! til bunad ombord i fly... Hvor mange av de kabinansatte som flyr tur/retur middelhavslandene i morgen vil ha bunad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
he he hørte på nyheten i forbindelse med bunad saken. De tidl. SAS ansatte hevder at bunad er farlig for flysikkerheten samtidig som en anomym ex-BU uttalte av overvektige flyvertinner er til større fare enn bunader
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fra DN.no
Enig! Bunad er et fint plagg - jeg har en selv som jeg sklal ikle meg i morgen - men etter å ha sett min kone (og før det min mor) forsøke å klyve inn og ut av biler på 17. mai, brylluper og des like i årevis, er jeg overbevist om at bunad på personer som skal tømme flyet i en krisesituasjon på 90 sekunder ikke er trygt. På bakken hadde det vært helt topp med bunadskledde folk i billett og innsjekk, men ombord - NIX! Dessuten tror jeg "bunadspolitiet" ville slått hardt ned på at bunadskledd crew har fått "beskjed om å ta på gule redningsvester, for å skille dem fra eventuelle reisende i nasjonaldrakt" Gule vester passer ikke med sølje.... ![]() Det er da merkelig at dette blir en ny "SK/BU-konflikt" i år igjen... Og hvorfor skal John Lyng bry seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Blir det bunad ombord hos Norwegian?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Ja til bunad for brannfolk under utrykning på 17. mai!
Ja til bunad for psykiatriske sykepleiere på 17. mai! Ja til bunad for de som eskorterer utviste asylsøkere på fly på 17. mai! Ja til bunad for brann- og havaritjenesten på flyplasser på 17. mai! Ja til bunad for offshorearbeidere på 17. mai! For det går jo som regel bra allikevel! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
hva er problemet, det er jo ingen som tvinger noen til å gå i bunad.....
la de som vil - gå.... john lyng / fagforeningene er ikke sas braathens sin ledelse.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ta på det lange tunge omfangsrike skjørtet, og prøv så å gjøre de øvelser som er nødvendig under en evakuering. Kom så og snakk. Det HAR noe med flysikkerhet å gjøre. Vanlig skjørt er da for f... ille nok. ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skjerp dere da! Hvis man ikke klarer å evakuere fordi man har bunad skal vel ingen ha bunad på seg ombord da! I henhold til dere bør jo alle flightcrew ha brannsikre kjeledresser i akkurat riktig størrelse og ikke ET nummer for stort!
Det finnes mye mer alvorlige saker å se på innen LCC luftfarten enn kjoler en dag i året! Chill out! Don´t have a cow man! God 17de maj ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kan utspillet fra de som ønsker å ha bunad på være et "rop om oppmerksomhet"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
GRATULERER MED DAGEN!!!
Kan ikke helt skjønne argumentet med oppmerksomhet EB. Dette er jo tradisjon, og tradisjoner vil vi jo gjerne holde på. Dessuten, når vi ser hva "bertene" fra flyselskapene i Starkameratene borte i Østen ikler seg av trange, lange klesplagg, er jeg ikke sikker på om bunad er noe værre! - og disse er jo offisislle uniformer. Jeg synes tradisjonen skal fortsette. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja... Jeg så en del av damene på Smestad Skole for en time siden - de hadde jo problemer med å komme opp en asfaltert vei i bunad...gamle som unge!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva bli antrekket 17.mai …”go harry” ... eller ble det ”go bunad”…
:smokin |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men ingen som har svart på om Norwegian har bunader ombord? Widerøe? r det bunad på crewt som flyr 5 timer til f.eks Lisboa og 5 timer tilbake i dag? Eller er det ikke SÅ viktig med bunaden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men må nesten støtte kommentaren tidligere her....noen flyvertinner (ja det er sjeldne at menn er det) er med sin kroppsform og dårlige fysikk en langt mer risikofaktor ombord....så får vi håpe at det er de sterke og slanke som vil ha bunaden på seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS vokser igjen | MD90 | Flyforum | 15 | 10-09-2010 07:24 |
Hvor finner man igjen SAS IC bookinger gjort på sas.no? | TOS_EBG | Reiseforum | 2 | 24-02-2010 22:53 |
SAS' nettsider - nede igjen? | FlightDeck | Reiseforum | 2 | 01-06-2009 14:39 |
Langt igjen for SAS | Gulboble | Flyforum | 15 | 19-08-2007 14:19 |
SAS letter igjen | Hurum | Flyforum | 1 | 10-02-2006 10:47 |