Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2014, 12:08   #1
MisterOlsen
ScanFlyer Blue

Vin Hvor bør man feire nyttårsaften?

Hei,

jeg vurderer å kjøpe en reise til min kjære i bursdagsgave. Feire nyttår i utlandet.
Blir maks en uke på reisefot.

Hvor er det spektakulære nyttårsaftner?
MisterOlsen is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 12:14   #2
nesjon
ScanFlyer Blue

Default Re: Nyttåesaften

Quote:
Originally Posted by MisterOlsen View Post
Hvor er det spektakulære nyttårsaftner?
Sydney, Tokyo, New York og Las Vegas er vel de byene som er mest kjent for nyttårsaften.
Det finnes mye info og lister om dette på nettet, særlig om du søker på engelsk.
Personlig ville jeg vært åpen for helt andre typer steder å feire nyttårsaften, Svalbard f.eks. Men det kommer an på om du vil ha mest mulig spektakulær fest eller en særegen opplevelse. Europeiske byer som London, Paris, Berlin osv. vil også fungere fint som romantiske steder.

Last edited by nesjon; 06-06-2014 at 12:16.
nesjon is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 12:19   #3
ClassOne
Handelsreisende

ClassOne's Avatar

De slår på stortromma i Dubai også, i tillegg får du sol og strand dersom det frister
Old 06-06-2014, 12:47   #4
mfjeldheim
ScanFlyer Blue

Har selv vært i London to år på rad nå, og det er FANTASTISK. Bare husk å være litt tidlig ute slik at du får bra plass å se fyrverkeriet på (plassen rundt Big Ben eller langs Themsen) Hvis hun liker fotball er det gjerne en fin tid å se en fotball kamp på også, har blitt spilt kamper +/- en til to dager før/ etter nyttårsaften de siste årene i London
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 12:56   #5
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Hva med å feire 2? Tar første i Pago Pago, fester,sover,flyr 30 minutter til Apia og tar en ny feiring 24 timer etter den forrige
Old 06-06-2014, 13:23   #6
Sykkelthor
ScanFlyer Blue

Feiret nyttår i Dubai i fjor / i år da det ble satt ny verdensrekkord i fyrverkeri. Det var rimelig spektakulære greier! Om jeg ville gjort det igjen? Nja.. Storslått opplevelse, hinsides dyrt å spise middag og en småkjip bismak av champagnen når man står på balkongen kl 00:00 og ser ned på byggeplassen ved siden av hvor gjestearbeiderne flittig bygger i vei midt på natten.

Jeg tror jeg ville tenkt gjennom hva du vil oppleve. Festlig er det de fleste steder, men vil du ha varme? Strand? Gigantisk fyrverkeri? Rølpefest? Fine dining? Fancy hotell? Du skriver at du vil ha det spektakulært, men spektakulært kan være så mangt :-)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Dubai.jpg
Views:	2181
Size:	32.5 KB
ID:	37000  
Sykkelthor is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 13:36   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Sydney, glemmer det aldri og full sommer.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 13:42   #8
longyear
Newcomer

Eg var i Edinbourgh for nokre år tilbake - Det motsatte av mykje av det som er nemnt her, lett regn, billig mat og overnatting - men ein heidundrande fest vil eg sei! Mykje fyrverkeri og folk i gatene, nesten sør-amerikansk stemning.
longyear is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2014, 12:59   #9
mcleif
ScanFlyer Blue

Noen som har feiret nyttår i Tokyo?
Blir i området der i år, men klarer ikke bestemme meg om jeg skal ta nyttårsaften i Tokyo, eller på en rolig strand i fillipinene.
mcleif is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2014, 13:07   #10
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by nesjon View Post
Europeiske byer som London, Paris, Berlin osv. vil også fungere fint som romantiske steder.
Styr unna Paris til nyttårsaften. Makan til kjedelig nyttårsfeiring skal du lete lenge etter. Kunne like godt satt meg alene på ei hytte langt fra folk og feira nyttårsaften der -og hatt det mer gøy enn i Paris på nyttårsaften
Dash is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2014, 22:28   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Styr unna New York også.

http://forum.flyprat.no/showpost.php...1&postcount=10

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 14:10   #12
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Hva med å feire 2? Tar første i Pago Pago, fester,sover,flyr 30 minutter til Apia og tar en ny feiring 24 timer etter den forrige
Nice ide! Sikker på at det ikke er motsatt? Først Apia og deretter Pago Pago?
Old 10-06-2014, 14:48   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Nyttårsaften

Ser det er mange “styr unna” tips her som jeg personlig ikke er helt enig i… Hvor/hva og med hvem du feirer i disse byene har jo klart mye å si.

Liker man pent vær og sinnsvakt fyrverkeri så er jo Dubai uten tvil en vinner. Aa si at det er dyrt vil jeg faktisk si er totalt feil. Her får du pakker på fem stjerners hoteller (og da ikke norsk Clarion/Radisson standard) hvor du kan spise så mye svært god mat du vil (hummer, peking and, andelever osv osv) og fri flyt av alkohol til under 2000 NOK per person for hele kvelden til langt på natt. Er man gjerrig og velger norsk standard kan du fint få en helaften til godt under halvparten.

Mine beste nyttårsaftener har dog vært på kirkeplassen i Altea som er en fantastisk opplevelse med fantastisk mat på Osteau og tolv druer når kirkeklokkene ringer.

Men – smaken er som baken

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 15:19   #14
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Nyttårsaften

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ser det er mange “styr unna” tips her som jeg personlig ikke er helt enig i… Hvor/hva og med hvem du feirer i disse byene har jo klart mye å si.
Ser at folk kan ha forskjellige ønsker så jeg burde vært mer spesifikk: om noen har interesse av å være sammenklemt i et folkehav uten mulighet til å bevege seg den veien de ønsker og i flere timer være i konstant fysisk kontakt med minst 3 personer så vil Time Square i New York være ypperlig.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 15:32   #15
mcleif
ScanFlyer Blue

Default Re: Hvor bør man feire nyttårsaften?

Hva med Singapore? Noen som har vært der under nyttårsfeiringen?
Old 17-06-2014, 02:31   #16
ErlA
ScanFlyer Gold

Opplevde et "lite" fyrverkishow i Tokyo, var riktignok ikke på nyttår, men det var heftig. Var vist en av "grand champs" innenfor fyrverkeri i Japan som stod bak. Sikkert noen som har opplevd nyttår der, men fyrverkeri det kan em.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2014, 23:54   #17
geirfugl
ScanFlyer Blue

Auckland er det beste for nyttår,hviss du ønsker å gi din kjære en god opplevelse,så gi to,det er antakentligvis den enneste plassen hvor man kan feire to ganger uten å betale for privatfly!! Veldig spesiell opplevelse å komme fram før man drar""
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2014, 17:55   #18
mcleif
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Opplevde et "lite" fyrverkishow i Tokyo, var riktignok ikke på nyttår, men det var heftig. Var vist en av "grand champs" innenfor fyrverkeri i Japan som stod bak. Sikkert noen som har opplevd nyttår der, men fyrverkeri det kan em.
Fyrverkeri kan de, uten tvil!
Var i Nagasaki da de plutselig begynte å sende opp fyrverkeri, vannvittig kule figurer på himmelen, og det small så høyt jeg var sikker på vinduene skulle knuse!
Reply

Posting Rules