![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har nå også nådd luftfarten. Magasinet hadde informanter innenfor driften av lufthavnen og innenfor flyselskap som foret de med informasjon om reisende.
http://www.vg.no/rampelys/danmark/sa...er/a/10139717/ Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og i kjent VG stil glimter de til igjen, ingen flygeleder har tilgang til passasjerlister så vidt meg bekjent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Synes det er dybt pinligt for os i SAS, at vi bliver nævnt i denne forbindelse...
Pinligt at nogle ansatte ikke har forstået at dette er fortroligt...håber at nogle i SAS kan lokalisere denne kilde og få vedkommende sparket ud, ASAP !!! hilsen Ole Last edited by sk931; 05-05-2014 at 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det kunne være midt i blinken å vite for slike magasiner. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Jeg forstår ikke hvordan slike selskap ikke har internkontroller på hvem som er inne og snuser på passasjerer. Jeg vet at i de fleste banker i Norge så blir kontrollsystemer aktivert hvis personer er inne og kikker på kontobevegelser til en hvis kundegruppe. Ikke helt sammenlignbart, men skulle jo tro at SAS for eksempel har en kontroll på hvem som er inne og ser på passasjerlister. Vanskelig å tro at det er så veldig mange som MÅ vite hvem som er på flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det var jo en tilsvarende sak om kronprinsparets kredittkortbruk i Norge om jeg ikke husker feil. Det ringte tydelig vis ingen klokker i bankene heller før det var for sent, så det å ha systemer betyr ikke at det blir oppdaget/fanget opp.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alle som jobber på innsjekk, gate, ankomstservice, og supportfunksjonene må nødvendigvis ha full tilgang til passasjerlistene for avgangene man jobber med. Det er ganske mange personer. Jeg tror det vil bare generere "spam" om det ble flagget hver gang noen gjorde jobben sin. Alle har underskrevet taushetserklæring - og kan risikere både jobben og straffeforfølgelse, men det er klart alle har relativt lav lønn så det er nok lett og falle for fristelsen for enkelte om et stort selskap betaler bra. Det er ikke naturlig å sammenligne med banker, siden de stort sett trenger å jobbe med en og en, og trenger ikke å jobbe med en rekke passasjerer. Det har likevel vært mange hendelser hvor bankansatte også har lekket informasjon, og det har tatt lang tid før det er oppdaget.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/da...se/a/10139828/ Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Luft-Slagt om Danmark", Del 2: Hvordan gar det egentlig med Transavia Danmark??? | BU662 | Flyforum | 9 | 19-01-2010 22:33 |
Du overvåkes i Danmark | hurvert | Reiseforum | 0 | 11-11-2007 10:18 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |
Se/hør de nye Frontier reklamene... | EB | Flyforum | 1 | 27-01-2005 23:03 |