Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-04-2014, 17:02   #1
Klette
ScanFlyer Blue

Default Fra Mexico til Canada gjennom Houston

Hei,

Hvis en reiser fra Mexico til Houston og videre til Canada- vet dere om man må gjennom immigration i Houston, eller er det en form for transit seksjon på Bush flyplass ?
Klette is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 17:09   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Fra Mexico til Canada gjennom Houston

Du må garantert gjennom imigration. Slik er det i hvert fall på andre flyplasser i USA.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 17:13   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Joda, garantert...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 17:26   #4
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

Hvis en reiser fra Mexico til Houston og videre til Canada- vet dere om man må gjennom immigration i Houston, eller er det en form for transit seksjon på Bush flyplass ?
Husk bare å ta med ev. bags og uansett om de er merket helt frem.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 23:30   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg fløy Cancun-Houston-Amsterdam-Oslo i 2010. I Houston måtte jeg gjennom immigration, men innsjekket bagasje ble faktisk sendt rett gjennom uten at jeg trengte ta den ut og inn igjen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 23:57   #6
LN-FOC
ScanFlyer Blue

Transfer i Houston er ganske enkelt når du kommer med en internasjonal flyvning og skal videre internasjonalt. Dersom begge flyvningene er med United blir baggasjen sjekket inn hele veien, og du trenger ikke å hente den ut i Houston.

Når du ankommer må du gjennom passkontrollen. Her er det en egen skranke kalt "One Stop" for passasjerer i internasjonal transit. Deretter går du ned en etasje og kommer rett til transfer innsjekk. Uten baggasje går du bare rett igjennom og tar rulletrappa opp til sikkerhetskontrollen.

Hele prosessen bruker å ta 30 minutt eller mindre.
LN-FOC is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 11:45   #7
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by LN-FOC View Post
Transfer i Houston er ganske enkelt når du kommer med en internasjonal flyvning og skal videre internasjonalt. Dersom begge flyvningene er med United blir baggasjen sjekket inn hele veien, og du trenger ikke å hente den ut i Houston.

Når du ankommer må du gjennom passkontrollen. Her er det en egen skranke kalt "One Stop" for passasjerer i internasjonal transit. Deretter går du ned en etasje og kommer rett til transfer innsjekk. Uten baggasje går du bare rett igjennom og tar rulletrappa opp til sikkerhetskontrollen.

Hele prosessen bruker å ta 30 minutt eller mindre.

Merkelig, ikke det som står i TIMATIC'en som vi bruker på innsjekk, der står alt, uansett må tollklareres
krølle is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 19:47   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Merkelig, ikke det som står i TIMATIC'en som vi bruker på innsjekk, der står alt, uansett må tollklareres
Jeg bruker å dobbeltsjekke all info som virker unormal så da jeg fikk info fra Continental om at bagasjen skulle rett gjennom i Houston så kontaktet jeg informasjonsavdelingen for Houston og spurte om det stemte at man kunne dra rett gjennom i transit uten å fortolle innsjekket bagasje. Etter at de hadde sjekket med syvende far i huset så sa de at alt måtte fortolles, det var ingen unntak.

Da jeg sjekket inn i Cancun spurte jeg igjen om jeg måtte håndtere bagasjen i Houston, spurte på to forskjellige måter for å være sikker på at de ikke misforstod. De sa at jeg måtte ta ut bagasjen og fortolle den i Amsterdam(!?!), men i Houston ble den sendt rett gjennom.

I Houston hadde jeg dårlig tid under transiten så jeg måtte velge mellom å vente på bagasje eller rekke flyet. Tenkte jeg ville få forklaringsproblemer om Continental hadde rett så jeg dro rett til gaten. Bagasjen dukket opp som vanlig på Gardermoen.

Dette var i 2010.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 06-04-2014, 20:09   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Merkelig i USA , for 4 år iden kom vi fra SYD til LAX med DL 772LR og videre til AMS med KL.

Beskjed i SYD om å ta den ut, og det stemte... Hadde styr med customs fordi det var noe frukt e.l. som måtte kastes i kofferten. Husker ikke nøyaktig hva.. Men det gikk greit via ekstra kontorer, sluser. Vi oppgav alt.

Men vi hadde god tid og dro til West Hollywood for lunch også..

I LAX fra PPT to år tidligere gikk alt igjennom med AF uten problem...
Old 06-04-2014, 20:13   #10
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
I LAX fra PPT to år tidligere gikk alt igjennom med AF uten problem...
I LAX har bagasjen min gått gjennom de gangene jeg har hatt samme flightnummer til og fra LAX

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 06-04-2014, 20:23   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Stemmer nok det Robert, sjekket loggboka. Fra AF 673 343 til AF 73 772ER... gjennomgående '73' ...
Reply

Posting Rules