![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Hvis en reiser fra Mexico til Houston og videre til Canada- vet dere om man må gjennom immigration i Houston, eller er det en form for transit seksjon på Bush flyplass ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Du må garantert gjennom imigration. Slik er det i hvert fall på andre flyplasser i USA.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Joda, garantert...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg fløy Cancun-Houston-Amsterdam-Oslo i 2010. I Houston måtte jeg gjennom immigration, men innsjekket bagasje ble faktisk sendt rett gjennom uten at jeg trengte ta den ut og inn igjen.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Transfer i Houston er ganske enkelt når du kommer med en internasjonal flyvning og skal videre internasjonalt. Dersom begge flyvningene er med United blir baggasjen sjekket inn hele veien, og du trenger ikke å hente den ut i Houston.
Når du ankommer må du gjennom passkontrollen. Her er det en egen skranke kalt "One Stop" for passasjerer i internasjonal transit. Deretter går du ned en etasje og kommer rett til transfer innsjekk. Uten baggasje går du bare rett igjennom og tar rulletrappa opp til sikkerhetskontrollen. Hele prosessen bruker å ta 30 minutt eller mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Merkelig, ikke det som står i TIMATIC'en som vi bruker på innsjekk, der står alt, uansett må tollklareres |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Da jeg sjekket inn i Cancun spurte jeg igjen om jeg måtte håndtere bagasjen i Houston, spurte på to forskjellige måter for å være sikker på at de ikke misforstod. De sa at jeg måtte ta ut bagasjen og fortolle den i Amsterdam(!?!), men i Houston ble den sendt rett gjennom. I Houston hadde jeg dårlig tid under transiten så jeg måtte velge mellom å vente på bagasje eller rekke flyet. Tenkte jeg ville få forklaringsproblemer om Continental hadde rett så jeg dro rett til gaten. Bagasjen dukket opp som vanlig på Gardermoen. Dette var i 2010.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Merkelig i USA , for 4 år iden kom vi fra SYD til LAX med DL 772LR og videre til AMS med KL.
Beskjed i SYD om å ta den ut, og det stemte... Hadde styr med customs fordi det var noe frukt e.l. som måtte kastes i kofferten. Husker ikke nøyaktig hva.. Men det gikk greit via ekstra kontorer, sluser. Vi oppgav alt. Men vi hadde god tid og dro til West Hollywood for lunch også.. I LAX fra PPT to år tidligere gikk alt igjennom med AF uten problem... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stemmer nok det Robert, sjekket loggboka. Fra AF 673 343 til AF 73 772ER... gjennomgående '73' ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ving med charter til Thailand og Mexico fra Sola | Mjolnir | Flyforum | 6 | 23-01-2015 10:20 |
Skitur til Canada! SAS biz til Chicago og UA/AC til/fra Calgary | Eriksan | TripReports | 6 | 26-02-2009 23:09 |
Baren er stengt på US til og fra New Mexico | Someone | Flyforum | 3 | 31-01-2007 17:32 |
LH 440 fra Frankfurt til Houston i morgen | G-COLE | Flyforum | 4 | 18-12-2005 13:05 |