![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article634618.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=11511
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Men hvorfor prøve å lette igjen etter å deise i vannet slik som videoen viser ?
Det er jo å spørre etter trøbbel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Mar 2006
Posts: 11
|
![]()
Det ser ikke ut som de prøver å lette, men heller at det ble motorkutt eller noe sånn som førte til den store gjennomsynkningen. Etterhvert som maskinen tipper fremover slår rotoren nedi. Det ble nok en del skader som gjorde at det kom vann inn. Det ser heller ikke ut som flyteelementene ble utløst før det deiste ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Trodde ikke flyteelementene skulle løses ut før en var like over havoverflaten...
Er ikke helikopterpilot...men enkel fysikk fra gymnaset burde jo tilsi det.....eller er jeg helt på viddene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]() Quote:
Ikke si sånt i et innlegg. Noen tar deg garantert på ordet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Det der er en 'Haze' eller en Mi-14. Heloen er et amfibium bygget for ubåtjakt og SAR. Oppførselen på filmen er så vidt jeg vet helt normal, men det ser ut som om sjøen er vel høy for trygg operajon på vann, Hva den heftige nose-overen skyldtes er ikke godt å si, men det ser jaggumeg ut som om han ville ta av på vei ned i bølgedalen i stedet for på vei oppover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
For meg så det ut som om halerotoren stoppet opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
yes, har studert videoen. Halerotoren stopper, og begynner å snurre motsatt vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Vel, det kan vel kalles et "kameraoptisk fenomen"? Ting som snurrer rundt på film kan gi inntrykk av å begynne å rotere den andre veien dersom RPM endres. Dette er garantert forklart på nettet. Men det har vel med frames per sekund å gjøre osv.
Tviler på at halerotoren stopper, men det ser ut som det er en betydelig endring i RPM. Edit: Les og lær! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,915
|
![]()
Jeg ser også at halerotoren stoppet. Merkelig at pilotene ikke kuttet all motorkraft etter de ramlet i sjøen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helikopterstyrt filmet. | imm | Flyforum | 4 | 22-03-2012 17:22 |
Fly må lande med Død pilot. DB.NO | salmon-air | Flyforum | 18 | 20-06-2009 11:03 |
Helikopterstyrt - Rudskogen | AirbusTrond | Flyforum | 10 | 16-10-2008 17:33 |