![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God lørdag fra Shanghai, her er klokka straks 08 og jeg har akkurat stått opp. Jetlaggede meg fikk heldigvis litt søvn da, tenker jeg tar meg en dusj også vandrer mot frokost før jeg utforsker Shanghai. Noe må man da gjøre når man er på helgetur. Skal forhøre meg og skaffe meg et 3 dagers pass til t-banen, er vel greit å ha så man kan gå inn/ut så mange ganger man vil uten at man trenger å kjøpe billett hver gang. Fikk utforska The Bund i går og satt på en bar på et tak der og så over mot Pudong. Ølen i Shanghai er stivere priset enn Beijing. I Beijing kan jeg aldri huske at jeg gav noe mer enn 25-40 yunan, her i gården må man ut med me. Byen er forresten mer sjelløs i Beijing, i Beijing så var et alltid et ni hao å få uansett hvilken butikk man gikk inn i. Her forsøker de ikke en gang. Greitt nok jeg vet de har et eget språk her, men alle under 70 snakker mandarin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God morgen fra Singapore! Fin tur over fra København, nå er det bare å vente en god time på flyet til Bangkok.
Singapore sin *G-lounge i T3 var ikke den mest spennende, men mye bedre enn den mørke i T2, så nå er jeg tilbake her. Koselig med litt utsikt ihvertfall. Mindre imponert over colaen jeg åpnet som sprutet på den hvite piqueen jeg nettopp skiftet til... Når det gjelder banen i Shanghai kan du fylle opp med x antall kroner og bare blippe kortet på vei inn og ut. Det gjorde vi, ble billigere enn ubegrenset pass. Koster uansett 2-3 kr per tur, så du kommer langt med en femtilapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er det som er greit med Yunan. Er ca 1 til 1 med NOK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra ENZV.
Frykteleg tidlig! Grynt! Kjenner det skal bli godt å lukke øynene i noen timer på flyet retn. Sydover. Ha en fin en forumister ![]()
![]() |
#5 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
God morgen (natt) fra TRD!
Her er man fortsatt imponert over hvordan pensjonister som til daglig knapt klarer å stå oppreist, liner seg opp i KØ for innsjekking timesvis før skrankene åpner, nekter å bruke automatene og skaper et totalt helvete for en enslig kar i innsjekkingskranken til SAS en tidlig lørdag morgen.. ![]() Ellers er det nesten smekkfullt her på utenlandsavdelingen på TRD nå, fullt kjør i baren og på tax-free allerede kl 05.00 om morgenen, imponert over trønderne.. hahaha. På vei mot CPH og videre til DUB i dag, nå er det NM i poker som gjelder. Allerede flere hundre nordmenn i Dublin, forventes opp mot 2000 spillere totalt for NM-uken der borte. De drar inn millioner i turistindustrien på poker-Norge med fly, hotell etc. Nå blir det heldigvis lovlig å arrangere slikt her hjemme også neste år ser det ut til! ![]() Nyt helgen folkens, her på TRD skal man nyte alle gode "charterkommentarene" til de reisende, som fortsatt forteller historiene om da de fløy til Mallorca første gang på 70-tallet på bordene rundt her jeg sitter. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=4fNWWA2R-Bo
God morgen fra Stavanger. Straks ferdig med helgas første nattevakt. Skal bli godt å finne bingen om litt. Ha en god dag forumister. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Antwerpen og Hotel M0851. Som ofte før har vi droppet kjedemaskinhotellene. Har snakker vi et skikkelig minihotell med bare tre rom. Overskyet ute, men trærne begynner bli grønne så våren ligger litt foran hjemme. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Usj, husker alle som stod i kø for å mase på turister på East Nanjing road. Var slitsomt å ikke kunne gå 5 meter i fred.
Kom deg opp i noen av tårnene
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 05-04-2014 at 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Pluss ubruklig gods i tillegg. Hvilket tårn er et bildet der tatt fra? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Bildet er fra Shanghai World Financial Center(flaskeåpneren). Den lavere og eldre Oriental Pearl Tower hadde de gjort mere ut av og den hadde bedre plassering. De hadde også mye heftigere glassgulv å gå på der, det var rundt på utsiden av en av kulene.
Yu Garden og området rundt var også verdt å få med seg. Ganske turistifisert, men helt forskjellig fra East nanjing road og the Bund. Det mest cheesy jeg så i Shanghai var turen under elven fra The Bund. ![]() Her er det rolig helg i tiggerstaden. Holder meg i ro idag så jeg ikke reiser 5 helger på rad. Det er visstnok ikke bra.
![]() |
#11 |
Browncoat
|
![]()
God morgen fra SVG
Her er man ikke helt opplagt etter at noen ringte meg kl 15 i går og sa at jeg måtte bli med på skogstur på Hellvik... Nå er det snart boarding på SK1875 til CPH, før man skal videre på SK1675 til TXL. Der skal man møte et par andre forumister før retur til OSL og SVG i kveld ![]() Ha en fin dag forumister ![]()
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 05-04-2014 at 11:20. Reason: Presisere når man ble oppringt :p |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God formiddag fra Wien,
Her er det lettskyet pent vær, litt kjølig , men det blir vel rundt 16-17 grader ut på dagen som igår. På programmet idag står kultur; billetter er kjøpt for lengst for å se oppvisning i den Spanske Rideskolen i Hofburg. Deretter noen museums besøk og Wien i langsom kino........... Ha en fortsatt fin helg folkens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God morgen, nå står en bedre frokost for tur her. Ingen kjempeplaner annet enn en middagsavtale i kveld.
![]() |
#14 |
Amatør
|
![]()
God ettermiddag fra Singapore, hit kom vi med KLM og turen videre går med QF82. Noen timer til i Qantas Singapore Lounge står på programmet først!
Ha en fin dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
God lørdag fra Gullstuen. Straks en liten MR. Klarte typisk nok å glemme velferdsassistenten, så vi får se hvordan det går.
Ha en god dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God lørdag fra Gullstuen ARN. Fin tur over med SK484 og B717 fra Blue1. Ferden går mot TXL.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Det der kommer aldri til å gå bra, Martin. Jeg kan dra opp eksempler i fleng om du vil. Uten velferdsoffiser: http://fnate.blogg.no/1368908023_en_...dag_har_f.html Med velferdsoffiser: http://fnate.blogg.no/1395339904_nyt...lferdsoff.html God morgen fra Lillestrøm. Knallbra Indisk middag på Mirchi igår. I dag er planene å vaske veggene i kåken. Veldig morsomt blir det ikke. Og skal jeg være helt ærlig, så aner jeg ikke om det er noe som man egentlig pleier å gjøre i en kåk. Jeg er nemlig ikke så innmari huslig av meg. Men vaskes skal de, så får vi se om de detter ned. Ha en fin lørdag
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Fingers kråssed
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Helt enig, forsiktig med vasking av vegger og tak, det blir bare store mengder ekstra arbeid!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God lørdag (natt til lørdag) fra TV stolen | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 21 | 06-08-2016 20:07 |
God morgen fra Shanghai | United1K | Flyforum | 7 | 05-12-2015 16:24 |
God mandag fra Shanghai | Hypern | Flyforum | 22 | 07-04-2014 23:13 |
God fredag fra Shanghai! | kimpe | Flyforum | 21 | 09-11-2012 22:28 |
God morgen fra Shanghai | Fly med oss | Flyforum | 18 | 21-05-2012 16:59 |