![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=21415
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott. Midt på sommeren nærmer det seg vel 4 mill.
Gleder meg til en neste onsdag. Alltid en fornøyelse å se hvordan de opererer. Denne gang BGY-VLC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja det er rett og slett imponerende å se deres effektivitet.
Et eksempel jeg så for en måneds tid siden: En 737 fra et skandinavisk flyselskap hadde nettop landet. Mens passasjerene var på vei til å gå ut av flyet, landet Ryanair. Ryanair tømte sitt fly, og fylte det opp og tok av før det andre selskapet hadde klart å starte boarding.... IMM
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, hver sin smak.
Og Ryanair til sitt bruk, og nettverks selskaper til sitt. Skal man en langweekend til London eller Bergamo for eksempel... skal man videre til Hong Kong på forretningsreise så er det en helt annen ting. Da starter man ikke reisen med Ryanair.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Eller hvis man er i Europa og skal til et annet land i nærheten er FR grei, som vi nå skal sprette over fra Milano til Valencia. Og for en pris for EUR 1.49 en vei pluss taxes blåser vi i service etc.
Fortsetter til London med easyJet selv om FR flyr samme ruta. Men det er greit å prøve EZY igjen også. Stornøyd med dem også. Har t.o.m. brukt de innenriks i Frankrike. Valget falt på Easy grunnet de hadde litt bedre avreisetidspunkt for oss enn FR denne gang. Til Milano og fra London hjem en annen LCC , SK... Samme service som de to andre, men grei forbindelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
..og jeg har nå bestilt min første reise med Ryanair, mellom London Stansted og Salzburg, til den nette sum av ca 150 GBP for 2 voksne og 2 barn (av det sitter vel FR igjen med 25-30 GBP). Kanskje jeg får finne ut hva dette egentlig dreier seg om...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lite tips TOS ! Har fløyet veldig mye FR i Europa og har ALLTID nødutgang, og det er jo meget behagelig, selv på korte turer.
Siden det er 4 av dere, sørg for å være tidlig på STN, og få boardingnummer opp til 65 ! Dere har prioritert boardingkø på flyplassen. Selv om dere er første til å boarde, stopper køen opp i front av flyet av folk som skal sette seg, hive opp håndbagsjen etc.. Send det raskeste barnet, ev. deg selv og board fra bakre dør. Svært få gjør det og dere har sikret dere nødutgangsplasser. Men garder, send noen inn i frontdøre også. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En liten korrigering: Tidligere slapp de ombord først de 65 første som sjekket inn (pluss de med små barn). Nå er det endret til de 90 første.
Reiser du uten innsjekket bagasje, kan du sjekke inn på nettet dagen før, og da er du garantert blant de 90 første til å komme deg ombord. Bare som et lite tips... IMM
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Kidsa får ikke lov til å sitte ved nødutgangene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og du bør forsøke å klare deg uten rullator også
![]()
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så vidt jeg vet er det hele raden ... Generelt for alle selskap ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det gjelder alle som sitter på samme rad.
Alle på nødutgang raden bør vel være 100% oppegående både fysisk og psykisk. Hvordan ville det gått med en i rullestol ved nødutgang? Som alle andre passasjerer måtte klatre over for å komme seg ut...
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
INFANT kan vel heller ikke seates på rad forann/bak rad med nødutgang, dette er vel en ny JAR-OPS regel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Edit: Såvidt jeg har klart å observere så er begge ungene både psykisk og fysisk oppegående.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da tror jeg du kan se lagngt etter nødutgang seter. Men det er jo lov å prøve.
Men når alt kommer til alt: Du skal sikkert ikke sitte i setene mer en en time eller kanskje nærmere to. Svært få av Ryanair sine ruter er lengre enn dette. Og da går det jo ann å holde ut å sitte i seter som ikke kan lenes tilbake. Se positivt på det! Du har ingen forran deg som knuser knærne dine når han lener seg godt tilbake! God tur IMM
![]() |
|
|