![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hei,
er på tur i italia og rett etter første stopp ser vi en skade på fronten av høyre side, noen skraper og en meget lett "dent". skaden er ikke alvorlig, men klart synlig. Spørs nå hvordan å løse dette på best mulig måte. Jeg vet at småskraper faller i toleransen, men ikke denten. Hvis dette overses når jeg leverer bilen tilbale er jeg bekymret at jeg plutselig får belastet tusenvis av kroner i etterkant. Samtidig har jeg ikke lyst å gjøre en så stor sak ut av det at avis vil cashe in på det. Jeg har bestilt bilen via Norge og ikke bestilt noen ekstra forsikringer. Har dekning av egenandel via kredittkort. Noen tips/erfaringer? Det haster litt. Takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
jeg ville kontaktet kredittkortforsikringen. Lykke til!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du har egenandelsforsikring så er det vel bare å spille med helt åpne kort og betale det de skal ha? Bare pass på å få med deg den dokumentasjonen som forsikringsselskapet krever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det viste seg å ikke være så lett å få tak i forsikring via tlf. Så vi endte opp med en skademelding hos avis og jeg sender in alt via posten. Håper det ordner seg på denne måten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det via Amex? Skriv gjerne rapport når alt er klart. Greit å vite hvis uhellet er ute. Krysser fingre for at det løser seg greit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Skiferie i Italia kommende vinter, ser i den forbindelse på leiebiler fra MXP. ( booker sannsynligvis type mellomklasse) Ser at hos AVIS blir kjettinger lagt til automatisk. Er det påbudt med kjettinger i Italia vinterstid i alpeområdene eller er det like greit å huke det av i bestillingen? Lurt å betille skistativ, eller ta den klassiske ta ned et baksete og ha skiene inne i bilen? (gjør det slik her hjemme i egen bil) Noen tips/anbefalinger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Du er som i Norge påbudt å ha tilstrekkelig utstyr for kjøreforholdene. Jeg anbefaler at du heller betaler ekstra for å få en bil med vinterdekk. Det pleier å være mer enn nok.
Selv leier jeg alltid en stor stasjonsvogn og har skiene inni bilen. Passer da på å ha en god skipose slik at det ikke blir noen unødige skader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Hvordan gikk det med skrammen på leiebilen? Tok du det på egen kappe, eller kom kortforsikring inn i bildet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hei igjen,
det hele gikk via amex sitt forsikring. i praksis lagde avis en skademelding og jeg måtte betale direkte. så sendte jeg alt inn til forsinkringen og etter 5 uker fikk jeg bekreftet at hele beløpet refunderes. bra med egenandelforsikring.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Flott.
Har heldigvis aldri hart bruk for slikt, men det kan jo skje i en fei. Am-Ex, Don't leave home without it ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et lite tips til de av dere som har NAF-medlemsskap med inkludert veihjelp, og det er jo ganske mange. Ved billeie i Europa får man full egenandelseliminering på opp til kr 20.000:
https://www.naf.no/medlemskap/medlem...naf-super-cdw/ Forutsetningen er at man har vanlig CDW fra før av. Savnet dette i det nye AmEx Premium så veldig kjekt å ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel etterhvert ganske mange alternativer for å få egenandels dekning helt gratis:
Europeiske og Tryg har det i sine reiseforsikringer (sikkert fler også). Sparebank1, Cresco Gold er kredittkort med leiebilforsikring inkludert. Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
DNB Reise Best har også dekning av egenandel uten beløpsgrense.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bank Norwegian tilbyr også egenandelforsikring mot et årlig gebyr på 250kr. Aktiveres i nettbank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I Europeiske må du ha Super for å få full dekning. Jeg leier så mye bil, at jeg ville vært idiot om jeg ikke hadde det og heller betale for full dekning til utleier hver gang. Jeg har fått bruk for det en eneste gang, men det sparte meg for nesten 8000,-.
![]() |
|
|