![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har nogle venner der var så letsindige at flyve med DY på skiferie til Salzburg.
De manglede 5 stykker bagage ved ankomst og kan ikke få svar på hvornår de dukker op. Worldtracer finder ikke noget på det PIR nummer de har fået. Er der nogle der ved om Norwegian sender missing bags med andre selskaber? Eller skal de indstille sig på at vente til weekenden og næste DY afgang før de får deres skitøj?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Kommer nok med neste DY avgang.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Bare å kontakt DY sin kundeservice så kan sikkert de svare nærmere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Havde nu egentligt heller ikke regnet med at de brugte andre selskaber. Men men - kunne jo være de blev positivt overraskede.
De må nok hellere indstille sig på nogle dage uden skitøj og udstyr og tage fat på rejseforsikringen. The joy of flying lowcost ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Og interline avtaler er i bunn og grunn et sett med praktisk avtaler / kontrakter selskapene i mellom - og sånt har ofte en kostnad.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg trodde interlineavtaler dreide seg om passasjertrafikken, og ikke hva som evt skjer med bagasje som ikke kom med opprinnelig avgang. Hva DY gjør vet jeg ikke, men kan du bekrefte at dette har noe med interlineavtaler å gjøre så får jeg regne med at du vet hva du snakker om. Jeg har forøvrig inntrykk av at DY sender slikt med egne avganger (men trodde oppriktig at det kun hadde med det faktum at de nok må betale for å sende bag med andre selskaper). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har vært med på å sende 40 golfbag's via ARN til LIS/FAO med TAP pga. plassmangel på 73H'n. Ikke LL i den forstand, men det gjøres.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Mitt tips er at bagen kommer med neste DY avgang når den er. Har hatt missing bag med Star Alliance et par ganger og da har bagen kommet med kjappeste mulighet 1 dag eller 2 senere levert på hotellet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Har hørt at DY kan sende rushbags med AirBerlin og Finnair ihvertfall.
Rushbags for SAS mener jeg vi har lasta på DY-fly også forsåvidt. ![]() Last edited by Michael; 06-02-2014 at 01:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Jeg er usikker på hva du legger i dette. Det som i hovedsak omtales som interline-avtaler i luftfarten er IATA's standard rammeverk (MITA). Alle selskaper kan fritt inngå ulike bi- og unilaterale avtaler seg i mellom i tillegg eller utenom, og det vil normalt også omtales som interline ettersom det er snakk om ulike selskaper. Det kan innebære hvordan man kan akseptere andre selskapers dokumenter som billetter, innsjekket bagasje, waybills, osv. Her legger man de begrensningene som partene føler de synes er akseptable.
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har ikke oversikt over DY sine avtaler, men avtalen mellom DY og SK gjelder kun (ettersending) innenlands i Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
OT... en sammenligning
Ved et overblikk så ser jeg at SAS har interline-avtaler med mer enn 80 andre selskaper. Jeg tror at alle, eller nesten alle avtalene dekker gjensidig ettersending av bagasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
La oss spole et par hakk tilbake: Jeg kommenterer ditt utsagn om at man må ha interlineavtale for å sjekke bagasje gjennom, med at dette ikke er et slikt tilfelle. Her er det snakk om noe bags som ikke har kommet med en DY flygning, og hvordan man evt får disse bags til bestemmelsesstedet. Jeg indikerer at jeg ikke helt forstår hvorfor man trenger en interlineavtale for å ordne dette. Hvis man må ha interlineavtale for å sende rush bags med et annet selskap så legger jeg meg flat og beklager. Inntil det er etablert som et faktum så stiller jeg meg fortsatt undrende til undervisningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slip for bagage køen i Billund. | Bll spotter | Småprat | 4 | 08-10-2012 18:31 |
Ryanair og bagage | sk931 | Flyforum | 14 | 04-05-2008 12:22 |
Bagage wrapping | sk931 | Flyforum | 13 | 12-12-2006 12:51 |
Mistet bagage | Lennart | Flyforum | 8 | 30-12-2005 13:24 |
Trace SAS bagage på nettet | Guest | Flyforum | 13 | 13-11-2004 21:13 |