Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-02-2014, 12:11   #1
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Har LN-RCN vært syk i TOS?

Edit: ser at den har vært omdirigert fra EVE tidligere idag og prøver på nytt på EVE med et ferry-flight nummer.
__________________
Since July 2007:

Last edited by TOS_EBG; 24-02-2014 at 12:15. Reason: sjekket videre
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2014, 12:35   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Vi prøvde å lande to ganger, men måtte gi opp. Ristet godt!
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2014, 14:13   #3
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Ser at LN-RCN landa på EVE ca kl. 13, men SK 4083 står med avgang beregnet 17:00 - og da med LN-RCX i følge wf.no. Hard landing på LN-RCN eller systemer som ikke er oppdaterte?
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2014, 19:37   #4
415th Night Fighter Squad
Newcomer
 
415th Night Fighter Squad's Avatar
 
Join Date: Feb 2014
Location: SVG
Posts: 14
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Det var visst en hard landing på LN-RCN, som ble erstattet av LN-RCX.

LN-RCX: Planlagt 12:15 OSL SK4083 SAS 2 Landet 19:30

LN-RCN er på vei nedover og lander ca 20min etter LN-RCX.
415th Night Fighter Squad is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2014, 09:56   #5
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Vi prøvde å lande to ganger, men måtte gi opp. Ristet godt!
Nemlig. Var også ombord og det var en god del folk som var syke. Mye cross og motvind så det var rett og slett umulig å lande denne.

Var imponert over hvor mye ekstra fuel vi hadde ombord. Vi prøvde oss 2 ganger på EVE, ble omdirigert til TOS og hadde nok fuel igjen til å stå på bakken i TOS for ca10min (ventet på gate).

Vet at SAS ikke er Ryanair men uansett, dette var meget bra planlegging fra kapteinen.

Passengere ble sendt til EVE med buss, vi kjørte bil. Vet vi om fergeturen TOS-EVE var med eller passengere ombord?
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2014, 10:14   #6
SK384
ScanFlyer Dusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,065
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Det er nok ikke uvanlig at de bunkrer opp godt med fuel (og langt mer enn det som er påkrevd) på flyvningene til Nordnorge hvis været er dårlig der oppe. Jeg har ihvertfall opplevd det mang en gang på flyvningene til Alta når jeg bodde der.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2014, 11:09   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

De ferget Tom. Passasjerene var med to busser.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2014, 11:24   #8
bamseh
Air Traffic Controller
 
bamseh's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Quote:
Originally Posted by Jamesbond_ppk View Post
Var imponert over hvor mye ekstra fuel vi hadde ombord. Vi prøvde oss 2 ganger på EVE, ble omdirigert til TOS og hadde nok fuel igjen til å stå på bakken i TOS for ca10min (ventet på gate).
Uten at jeg vet hvor lenge flyet egentlig lå i holding, så høres resten ut som minimumskravet for fuel..

Det er vel visse varianter av hvilke innflygningshjelpemidler som er tilgjengelig etc etc, men mener å huske at kravet er 30 min holding i 5000 ft + 2 approacher + fuel til alternativ + 5% oppå dette? Sånn ca..

(Noen som jobber helt fremst kan vel utdype dette...)
bamseh is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2014, 12:01   #9
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
Default Re: LN-RCN som SK 9229 fra TOS nå

Bamseh, til å være på husken var det ikke så værst
Du skal kunne gjøre en approach på destinasjon, missed approach, climb og videre flight til til alternate samt approach der.
De 30 min final reserve er 1500 fot, contingency kan være enten 3 eller 5%, men er også begrenset nedad til minimum fuelen du behøver for 5 min på holding speed i 1500 fot opp til maks 20 min. basert på tripfuelforbuket.

Har vel blitt skrevet litt om det tidligere her på forumet tror jeg.
CFM is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS 9229 23/8 Beechdriver Småprat 4 26-08-2014 13:49
TOS-OSL-DUS-(*)-FRA-OSL-TOS Polaris TripReports 6 31-03-2010 01:25
LN-RCN (Hvor skal den ) Lennart Register- og ATC-Forum 1 05-04-2009 22:48
Noen som har Northwest fly fra Herpa som de ønsker å kvitte seg med? audunn Samlerhjørnet 2 09-04-2007 16:06
LN-RCN Fellowship Register- og ATC-Forum 3 09-06-2006 16:17


All times are GMT +2. The time now is 10:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.