![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Har LN-RCN vært syk i TOS?
Edit: ser at den har vært omdirigert fra EVE tidligere idag og prøver på nytt på EVE med et ferry-flight nummer. Last edited by TOS_EBG; 24-02-2014 at 12:15. Reason: sjekket videre |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Vi prøvde å lande to ganger, men måtte gi opp. Ristet godt!
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Ser at LN-RCN landa på EVE ca kl. 13, men SK 4083 står med avgang beregnet 17:00 - og da med LN-RCX i følge wf.no. Hard landing på LN-RCN eller systemer som ikke er oppdaterte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Feb 2014
Location: SVG
Posts: 14
|
![]()
Det var visst en hard landing på LN-RCN, som ble erstattet av LN-RCX.
LN-RCX: Planlagt 12:15 OSL SK4083 SAS 2 Landet 19:30 LN-RCN er på vei nedover og lander ca 20min etter LN-RCX. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]()
Nemlig. Var også ombord og det var en god del folk som var syke. Mye cross og motvind så det var rett og slett umulig å lande denne.
Var imponert over hvor mye ekstra fuel vi hadde ombord. Vi prøvde oss 2 ganger på EVE, ble omdirigert til TOS og hadde nok fuel igjen til å stå på bakken i TOS for ca10min (ventet på gate). Vet at SAS ikke er Ryanair men uansett, dette var meget bra planlegging fra kapteinen. Passengere ble sendt til EVE med buss, vi kjørte bil. Vet vi om fergeturen TOS-EVE var med eller passengere ombord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,065
|
![]()
Det er nok ikke uvanlig at de bunkrer opp godt med fuel (og langt mer enn det som er påkrevd) på flyvningene til Nordnorge hvis været er dårlig der oppe. Jeg har ihvertfall opplevd det mang en gang på flyvningene til Alta når jeg bodde der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
De ferget Tom. Passasjerene var med to busser.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
Det er vel visse varianter av hvilke innflygningshjelpemidler som er tilgjengelig etc etc, men mener å huske at kravet er 30 min holding i 5000 ft + 2 approacher + fuel til alternativ + 5% oppå dette? Sånn ca.. (Noen som jobber helt fremst kan vel utdype dette...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Bamseh, til å være på husken var det ikke så værst
![]() Du skal kunne gjøre en approach på destinasjon, missed approach, climb og videre flight til til alternate samt approach der. De 30 min final reserve er 1500 fot, contingency kan være enten 3 eller 5%, men er også begrenset nedad til minimum fuelen du behøver for 5 min på holding speed i 1500 fot opp til maks 20 min. basert på tripfuelforbuket. Har vel blitt skrevet litt om det tidligere her på forumet tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS 9229 23/8 | Beechdriver | Småprat | 4 | 26-08-2014 13:49 |
TOS-OSL-DUS-(*)-FRA-OSL-TOS | Polaris | TripReports | 6 | 31-03-2010 01:25 |
LN-RCN (Hvor skal den ) | Lennart | Register- og ATC-Forum | 1 | 05-04-2009 22:48 |
Noen som har Northwest fly fra Herpa som de ønsker å kvitte seg med? | audunn | Samlerhjørnet | 2 | 09-04-2007 16:06 |
LN-RCN | Fellowship | Register- og ATC-Forum | 3 | 09-06-2006 16:17 |