![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
Kanskje en noe tabloid overskrift, men uansett noen som tydeligvis ikke er helt fornøyd med at SAS tar seg til rette på fly de har leid ut til andre.
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Så han har leid flyet med all kapasitet, også ubrukt ? hm....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,100
|
![]()
Eller ikke helt fornøyd med at han mener han har en strålende forretningside også kommer sas og setter opp egne ruter som ødelegger moroa. Uansett må vel 1000 kr/kolli være en ok pris?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det er vel han som har chartret flyet for å fly til/fra Sotsji? Uten denne avtalen hadde det ikke vært mulig for SAS å sende bags med egne maskiner til byen. Hvorvidt en som chartrer en maskin disponerer maskinen eller ikke vet jeg ikke uten å se avtalen, men man skulle vel strengt tatt tro at det er den som chartrer maskinen som disponerer dennes kapasitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,232
|
![]()
Med tanke på at han ikke merket det før ankomst kan det neppe ha hatt noen betydning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Jeg antar, som et eksempel, at når et flyselskap wet leaser en maskin med mannskap så kan ikke selskapet som står for wet lease selv fylle flyet med frakt etter eget forgodtbefinnende. Last edited by TOS; 14-02-2014 at 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,232
|
![]() Quote:
Har SAS på noen måte her brutt vilkårene i denne kontrakten når det visste seg at det var ledig plass til å ta med noe bagasje? Måtte kunden betale noe mer enn avtalt pris eller ble komforten noe dårligere Sorry, men her virker det som en kunde som vil krangle for krangelens skyld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Det hører jo også med til historien at flyet ble oppgradert til et større fly, og at det var denne ekstra kapasiteten som ble brukt til bagasje. Antar at det er fra B73G til B738.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,232
|
![]()
Når SAS også beklager og tilbyr 50.000 kr i kompensasjon på tross av at det eneste som er skadet er Steganes sitt ego, men han da fortsetter å furte så grenser det mot latterlig. Men hvis det stemmer han kun klarte å fylle halve flyet så er det kanskje ikke rart han er ivrig på større kompensasjon.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
Makan til en selvopptatt fyr... Det er jo SAS som faktisk har betalt for å frakte denne ekstra bagasjen, ikke han. Han uttaler seg jo som om at han personlig har kjøpt flyet til seg selv, ikke leiet det for å drive business..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
SAS har muligens fått betalt for å frakte bagasjen for sine egne passasjerer, men ville neppe satt opp en ekstra tomflygning hvis denne maskinen ikke var chartret. Ergo så freerider SAS på denne chartede fraktkapasiteten, hvor man vil anta at SAS i utgangspunktet har priset denne leien slik at de dekket sine relevante kostnader. Hva som står i kontrakten vedrørende slike charteroppdrag vet jeg ikke, og om det er en klausul som sier at SAS forbeholder seg retten til å bruke ledig kapasitet til egne (kommersielle) formål så er selvsagt saken en annen. Last edited by TOS; 15-02-2014 at 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]()
Stegane fremstår som en stor sutrekopp verken mer eller mindre. Han har fått levert setekapasitet, catering og bagasjeplass som bestilt. Hadde derimot noen ombord blitt nektet ombordstigning, ikke fått mat og/eller opplevd at bagasje ble satt igjen ville situasjonen selvfølgelig vært annerledes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
Han har fått større fly, tilbud om 50000kr (Noe jeg regner med dobles om de vil sende på retur også), han burde være fornøyd med det finansielle tilbudet til SAS. Når det gjelder kommunikasjonen så sier det seg selv at SAS burde løftet på telefonrøret på et mye tidligere stadium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Det er vanskelig å ta et standpunkt uten å ha lest/ blitt referert selve avtalen.
Har Stagenes leid flyet, eller blitt garantert reise for et visst antall pax med dertil hørende bagasje? I førstnevnte tilfelle støtter jeg Stagenes, da de bør forespørres og kunne stille priskrav på bagasje. Sistnevnte alternativ gir SAS all grunn til å bruke ledig kapasitet.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det hadde kanskje ikke blitt noe problem om SAS hadde spurt han som leide flyet først.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Dette er Russland. Man kan ikke bare sette opp en ny flymaskin på kort varsel med et slikt byråkrati. SAS hadde nok ikke mye valg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,779
|
![]()
Denne karen går i min pose sammen med Komiske Ali.
Regningen hadde ikke blitt annerledes for ham om der var fullt av bags, eller fullt av luft i kjelleren. Grunnen kan være at han ikke har fått solgt nok så regningen ikke går opp, jfr at at SK satte opp egne rutefly i etterkant. Når det er sagt, tilbake i gamle dager så solgte BU fraktkapasitet på sine B-767 og fraktet tonnevis av tomater hjemover i ledig bellykapasitet, ekstra penger til BU, men tror ikke turoperatørene fikk annen pris enn vanlig. Eller for å snu det i litt flisespikking, DK flyr for VING, av en uheldig grunn står der bagasje igjen fra en APOLLO gjest, skal denne/disse kunne sendes med DK's fly, eller vente på neste APOLLO flight? Hva med charter selskap som flyr mellom , Thailand og Skandinavia og setter lassevis av bags igjen for å kunne fly direkte? Hva, hvem kaprer de? Uff nei, verden er rar gitt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beskylder SAS for rasisme | Hpkris | Småprat | 92 | 06-11-2011 20:46 |
Flykapring i Russland ! | Tertit54 | Flyforum | 0 | 30-07-2010 21:18 |
Flykapring | sirpjalle | Flyforum | 3 | 06-11-2007 19:32 |
Flykapring | Spanair | Flyforum | 4 | 19-02-2007 03:34 |
Flykapring i Sudan | CK | Flyforum | 0 | 24-01-2007 14:51 |