Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 18-01-2014, 09:24   #1
TGjr
ScanFlyer Blue

SAS Kan ikke oppgradere med EB-poeng, Lufthansa til India

Jeg bor i Kristiansand og forsøker etter beste evne å bruke SAS hele tiden.

Jeg gikk for en tid tilbake inn for å bestille ferie for hele familien til India. Vi fant gjennomgående SK rute til Mumbai. Dette var meget viktig for meg da jeg ønsker å benytte eurobonus poeng til oppgradering slik jeg ofte gjør på lange flyturer til hele familien privat. Jeg forstår at denne flighten er en samarbeids flight, men ble meget glad da også på telefonen kom den opp som en SAS avgang. Tenkte at nå er problemet løst....

Jeg gikk inn på SAS.no for å oppgradere meg, men kom ikke inn. Ringte 05400 og fikk til svar at det var problemer med hjemmesiden. Dette er ganske vanlig så jeg ventet til neste dag. Det samme gjentok seg - ringte opp igjen og SAS sa at dette gikk nok bra, men jeg skulle ringe tilbake neste uke. Neste uke fikk jeg nyheten at dett gikk nok ikke for billetten er booket i feil klasse hos LuftHansa.....Jeg har en SK flight. Problemet mitt er at hvis jeg kanslerer turen til en annen SK destinasjon mister jeg alle pengen jeg har brukt på hoteller, opplevelser og innenriksfly.

Jeg føler meg så grundig lurt av manglende informasjon at jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Har sendt noen mail til gull@sas.no men får avkortet svar at det er ingenting SAS kan gjøre. Dette er jo en SAS flight - Lufthansa er en SAS alliansepartner.

Betaler gjerne 30.000 points pr reisende pr vei = 240.000 poeng rundreise - hvis det er dyrere på Lufthansa betaler jeg gjene det også -

Realiteten er at både Turkish og Sviss var reelle Star alliance muligheter ut denne dagen til India - over 10.000 kr billigere, men vi valgte SAS på grunn av oppgraderingsmuligheten.
TGjr is offline   Reply With Quote

Posting Rules