Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-05-2006, 17:52   #1
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Boeing 767


God 1 mai!

Fant dette flotte bildet på airliners.net. Det viser et parti av kabinen på Braathens B767-200 LN-SUW. Herliig Tenk om disse hadde vært i flåten den dag i dag......

LN-SUW Kabin
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 17:55   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Dette interiøret fra 1985 er jo mye penere i dag enn det vi har sett Turkish Airlines har i sine fly 20 år senere... Hadde maskinene vært i flåten i dag så kunne de jo gått på ruten Oslo-New York - -med fare for at noen ville mene at flyene både var gamle og gikk på feil destinasjon...
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 17:57   #3
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Legg spesiellet merke til den lille lette & hendige projektoren som er hengt opp i midten der fremme...

Hehehe, tipper den støyer og bråker en del, samtidig som kvaliteten er sikkert langt unna den de hendige LANGT mindre av samme slag fremskaffer idag

__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 18:01   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Maskinen ville uansett vaert veldig gammel i dag... Dessuten ville nok BU's undergang kommet langt raskere hvis de hadde forblitt i flaaten.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 18:01   #5
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Grei 80-talls dekor og interiør. Er ikke så fornøyd med at interiøret virket så "rotete" med alle de ulike stoffmønstrene på setene ombord i gamle Braathens SAFE.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 18:13   #6
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Boeing 767'


BU's maskiner var ikke ER versjoner men de kunne kanskje gått over atlanteren allikevel?

Jeg husker at disse hadde 242 seter ombord i en klasse. Husker også Braathens annonser i Adresseavisen på den tiden, med stort bilde fra kabinen.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 18:19   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Hvorfor anskaffet de egentlig disse to maskinene?

Av hva jeg har forstått gikk de vel stort sett fra Stockholm til Charter destinasjoner før de ble solgt noen år etter.

Hva gikk galt med planene og hva var de?
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 19:05   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Quote:
Originally posted by MD11



BU's maskiner var ikke ER versjoner men de kunne kanskje gått over atlanteren allikevel?

Klarer fint oestkysten. Men de hadde maattet ETOPS-sertifisere seg foerst ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 19:17   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

De kunne sikkert ha glemt ruteflygning til USA. SAS hadde omtrent monopol på flygninger til utlandet fra Norge.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 20:40   #10
C172
ScanFlyer Gold
 
C172's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Med forbehold så tror jeg det var konen til Braathen som var ansvarlig for kunsten/maleriene av Olav den hellige om bord.
C172 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 21:53   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Velger 767 framfor A330/340 når som helst hvis jeg hadde valget, men det har jeg dessverre IKKE lenger.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 21:57   #12
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor?
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:17   #13
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Gode gamle LN-SUV flyr nå for Maxjet over dammen.

http://www.airliners.net/open.file/1034077/L/
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:20   #14
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Joda, er fornøyd med A330/340 men det føles mer personlig plass på 767, mindre skuldergnissing etc. Så lenge ikke charter med 8 i bredden. Litt mindre , greiere med boarding, derfor tror jeg at jeg vil like 787 framfor noe annet når den kommer. Dessuten mange gode opplevelser på SK og spesielt NZ ( mine mange ) 767-200 0g -300 flighter.

A330-340 serien er mer et rundt rør så en stor kraftig kar som meg, overhodet ikke kan ha vindussete. Men begge har fordel av toseter ved siden, og jeg har en liten kone, så det går grei. A330/340 har håpløs dårlig plass til håndbagasje, men nå har vel 767 vedr. dette gått litt i glemmeboka, så jeg sammenligner da helst md 777 vedr. dette.Så der er jeg ike absolutt. Heller elsket AF 773ER, herlig tvers igjennom.

Flirte da jeg så for ca. 4 år siden SQ leverte tilbake sine A340 og viste, i sin reklame for 777, hvor "håpløs" trang deres ex-340 var mot deres nye 777. Faen at jeg ikke sparte på SQ's brosjyrer de hadde ved gaten i CPH før boarding av 777. Brosjyren vise at de lett kunne dytte A340 inni en 777 med god margin.

MEN JEG ER IKKE FANATIKER. HAR HATT MYE NW A332 I DEN SISTE TIDEN OG ER SÆRS FORNØYD MED TOTALPRODUKTET OG HAR NESTE VINTER BOOKET SAMME ( OGSÅ NW 333 ) FROMFOR EN SISTE MINRETUR MED NW DC 10 ( LES: BEVISST UNNGÅTTT DEN ) .


SORRY JEG SKLED UT FRA 767 I DEBATTEN MOT 777
NW's DC 10 er i perfekt nydelig stand men mangler mye av hva vi forventer i dag.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:38   #15
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Jeg skal ta en NW DC10 tur nå ganske snart før den forsvinner helt

Har kun prøvd den i DK versjon.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DK DC10.jpg
Views:	132
Size:	62.2 KB
ID:	3274  
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 23:06   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Naa skal man ikke glemme at selskapene staar fritt til aa velge innredning hvis de ikke er fornoeyde med 'standard'. Dette kan gjoere en 'ukomfortabel' kjerre til droemmekjerra med noen enkle haandgrep.

I foelge noen ville rykter, skal ATA kjoepe 13 DC10'ere fra NW .... Jeg haaper det forblir et rykte ....

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2006, 00:17   #17
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Må si jeg var imponert over hvor velholdt Northwest's DC-10 som jeg fløy med i januar var, interiøret var prikkfritt.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2006, 00:26   #18
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Quote:
Originally posted by MD11
BU's maskiner var ikke ER versjoner men de kunne kanskje gått over atlanteren allikevel?

Jeg husker at disse hadde 242 seter ombord i en klasse. Husker også Braathens annonser i Adresseavisen på den tiden, med stort bilde fra kabinen.
Men begge ble ER da de kom til TWA noen år seinere, og har fløyet maaaange over atlanteren siden den gang. Men da hadde de nok ikke 242 seter lenger....

Og til Martin L som spør om hvor og hvorfor osv, så har vi noen tråder om gamle dager i BU som sier noe om dette.

Men helt kort:
LN-SUV levert våren 84 og gikk da charter fra ARN.

LN-SUW levert høsten 1984, og satt inn slik at de hadde en på ARN og en på GEN den vinteren.

Sommeren 1985 hadde de en for innenrikstrafikk på FBU på hverdagene, og charter fra GEN i helgene. Fortsatt en med base på ARN. Så ble LN-SUV returnert til Boeing.
Vinteren 85/86 var vel LN-SUW på GEN, eller var det kombinasjon GEN / ARN ?
Sommeren 1986 var den hvertfall tilbake i kombinasjon FBU/GEN som året før. Returnert i september 1986.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2006, 06:09   #19
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Hvilken brosjyre bruker SQ på sine A340-500?
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2006, 23:04   #20
Flaps40
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
Default Replying to Topic 'Boeing 767'

Quote:
Originally posted by LN-MOW


Naa skal man ikke glemme at selskapene staar fritt til aa velge innredning hvis de ikke er fornoeyde med 'standard'. Dette kan gjoere en 'ukomfortabel' kjerre til droemmekjerra med noen enkle haandgrep.

I foelge noen ville rykter, skal ATA kjoepe 13 DC10'ere fra NW .... Jeg haaper det forblir et rykte ....
Hm, jeg trodde da NW DC10 snart var moden for scrapping. Men de kunne jo være erstatning for ATA's L1011, skjønt dere flyr vel bare fem av dem nå?
Flaps40 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
1000th Boeing 767! SE-SAM Samlerhjørnet 2 29-09-2010 16:50
Braathens Boeing 767 erlingjo Samlerhjørnet 21 11-09-2010 18:54
Boeing 767 family! SE-SAM Samlerhjørnet 0 17-11-2009 19:12
Boeing 767-200 EM MD11 Flyforum 7 18-09-2008 12:12
Boeing 767-300 MountainDew Flyforum 10 07-04-2007 07:42


All times are GMT +2. The time now is 16:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.