![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() God 1 mai! Fant dette flotte bildet på airliners.net. Det viser et parti av kabinen på Braathens B767-200 LN-SUW. Herliig ![]() LN-SUW Kabin
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette interiøret fra 1985 er jo mye penere i dag enn det vi har sett Turkish Airlines har i sine fly 20 år senere... Hadde maskinene vært i flåten i dag så kunne de jo gått på ruten Oslo-New York - -med fare for at noen ville mene at flyene både var gamle og gikk på feil destinasjon...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Legg spesiellet merke til den lille lette & hendige projektoren som er hengt opp i midten der fremme...
Hehehe, tipper den støyer og bråker en del, samtidig som kvaliteten er sikkert langt unna den de hendige LANGT mindre av samme slag fremskaffer idag ![]()
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Maskinen ville uansett vaert veldig gammel i dag... Dessuten ville nok BU's undergang kommet langt raskere hvis de hadde forblitt i flaaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Grei 80-talls dekor og interiør. Er ikke så fornøyd med at interiøret virket så "rotete" med alle de ulike stoffmønstrene på setene ombord i gamle Braathens SAFE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() BU's maskiner var ikke ER versjoner men de kunne kanskje gått over atlanteren allikevel? Jeg husker at disse hadde 242 seter ombord i en klasse. Husker også Braathens annonser i Adresseavisen på den tiden, med stort bilde fra kabinen.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvorfor anskaffet de egentlig disse to maskinene?
Av hva jeg har forstått gikk de vel stort sett fra Stockholm til Charter destinasjoner før de ble solgt noen år etter. Hva gikk galt med planene og hva var de?
![]() |
#8 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Klarer fint oestkysten. Men de hadde maattet ETOPS-sertifisere seg foerst ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De kunne sikkert ha glemt ruteflygning til USA. SAS hadde omtrent monopol på flygninger til utlandet fra Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med forbehold så tror jeg det var konen til Braathen som var ansvarlig for kunsten/maleriene av Olav den hellige om bord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Velger 767 framfor A330/340 når som helst hvis jeg hadde valget, men det har jeg dessverre IKKE lenger.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Av ren nysgjerrighet: Hvorfor?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Gode gamle LN-SUV flyr nå for Maxjet over dammen.
http://www.airliners.net/open.file/1034077/L/
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Joda, er fornøyd med A330/340 men det føles mer personlig plass på 767, mindre skuldergnissing etc. Så lenge ikke charter med 8 i bredden. Litt mindre , greiere med boarding, derfor tror jeg at jeg vil like 787 framfor noe annet når den kommer. Dessuten mange gode opplevelser på SK og spesielt NZ ( mine mange ) 767-200 0g -300 flighter.
A330-340 serien er mer et rundt rør så en stor kraftig kar som meg, overhodet ikke kan ha vindussete. Men begge har fordel av toseter ved siden, og jeg har en liten kone, så det går grei. A330/340 har håpløs dårlig plass til håndbagasje, men nå har vel 767 vedr. dette gått litt i glemmeboka, så jeg sammenligner da helst md 777 vedr. dette.Så der er jeg ike absolutt. Heller elsket AF 773ER, herlig tvers igjennom. Flirte da jeg så for ca. 4 år siden SQ leverte tilbake sine A340 og viste, i sin reklame for 777, hvor "håpløs" trang deres ex-340 var mot deres nye 777. Faen at jeg ikke sparte på SQ's brosjyrer de hadde ved gaten i CPH før boarding av 777. Brosjyren vise at de lett kunne dytte A340 inni en 777 med god margin. MEN JEG ER IKKE FANATIKER. HAR HATT MYE NW A332 I DEN SISTE TIDEN OG ER SÆRS FORNØYD MED TOTALPRODUKTET OG HAR NESTE VINTER BOOKET SAMME ( OGSÅ NW 333 ) FROMFOR EN SISTE MINRETUR MED NW DC 10 ( LES: BEVISST UNNGÅTTT DEN ) . SORRY JEG SKLED UT FRA 767 I DEBATTEN MOT 777 NW's DC 10 er i perfekt nydelig stand men mangler mye av hva vi forventer i dag. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg skal ta en NW DC10 tur nå ganske snart før den forsvinner helt
![]() Har kun prøvd den i DK versjon.
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Naa skal man ikke glemme at selskapene staar fritt til aa velge innredning hvis de ikke er fornoeyde med 'standard'. Dette kan gjoere en 'ukomfortabel' kjerre til droemmekjerra med noen enkle haandgrep.
I foelge noen ville rykter, skal ATA kjoepe 13 DC10'ere fra NW .... Jeg haaper det forblir et rykte .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Må si jeg var imponert over hvor velholdt Northwest's DC-10 som jeg fløy med i januar var, interiøret var prikkfritt.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Og til Martin L som spør om hvor og hvorfor osv, så har vi noen tråder om gamle dager i BU som sier noe om dette. Men helt kort: LN-SUV levert våren 84 og gikk da charter fra ARN. LN-SUW levert høsten 1984, og satt inn slik at de hadde en på ARN og en på GEN den vinteren. Sommeren 1985 hadde de en for innenrikstrafikk på FBU på hverdagene, og charter fra GEN i helgene. Fortsatt en med base på ARN. Så ble LN-SUV returnert til Boeing. Vinteren 85/86 var vel LN-SUW på GEN, eller var det kombinasjon GEN / ARN ? Sommeren 1986 var den hvertfall tilbake i kombinasjon FBU/GEN som året før. Returnert i september 1986.
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvilken brosjyre bruker SQ på sine A340-500?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |